Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Pääkonttori: Lahti. :tokyo_tower::tokyo_tower:

47 tykkäystä

Kukaan laskeskellut kertoimia Kempowerille nykyhintaan ja antiin verrattuna? Vaikutti minusta niin kalliilta, että jätin aikanaan merkkaamatta.

Salkku kävi aamusta uusilla kymmentuhatluvuilla :sunglasses: Pelottaa kyllä, että kohta tämä karhuralli katkeaa.

2 tykkäystä

Taitaa kamux olla seuraava epäilty, jota vielä salkussa n. 3-4%…mutta ehkä siinä on markkina nyt vaan aika huono, mutta kannattaako osaria katsoa? En tiedä. Olen varoittanut itseäni…

3 tykkäystä

Onko tietoa vai ei? Salasanan muuttaminen, miten onnistuu? En onnistu laittamaan viestiä henkilökunnalle, joten turvaudun parviälyyn kun itse olen täällä noviisi.

1 tykkäys

Salasanan muuttaminen inderesin palveluun? Ei näkynyt ens hätää missä vaihdetaan, ehkä @Yu_Gong @Yu_Gong1 osaa auttaa.

PS. Täältä löytyy:

image

image

Tai @Sijoittaja-alokas linkin kautta

2 tykkäystä

Tervetuloa Foorumille @anon59464672

Yu on lomalla. :slight_smile:

Tuossa alla on ohjeet. :slight_smile:

Tuolta löytyy myös muitakin ohjeita, koetan päivitellä näitä ohjeita joskus fiksummiksi ja tehdä lisää ohjeita, kun on enemmän aikaa.

3 tykkäystä


Marimekolla ainakin osataan reagoida vallitsevaan inflaatioympäristöön :sunglasses:

66 tykkäystä

Tuon outouteni ilmi, mutta eka ajatus oli keskeltä halkaistu kuppi, koriste-esineeksi tietenkin! (Tosin siinä tapauksessa hinta olisi 50 euroa…)

1 tykkäys

Mihin se kahvihifistelykeskustelu sammui?

Tämänpäiväinen Amoeban kurssinousu sai minut kahvia valmistellessa pohtimaan vettä lämmittäviin laitteisiin keskimatalissa lämpötiloissa muodostuvaa mikrobikantaa. Vesisäiliötä putsatessa muistin jutelleeni vuosia sitten Illyn maaedustajan kanssa hänen täyttäessään kaupassa kahvihyllyä. Hän suositteli kokeilemaan joskus mineraalivettä kahvin valmistukseen. Ilman kuplia tietenkin. Kuulosti kiinnostavalta, mutta en koskaan kokeillut - ennen kuin nyt tänään. Ei tämä ainakaan kahvia pahenna. Väittäisin jopa, että jonkinlainen yllättävä pehmeys maussa on.

@Sijoittaja-alokas varmasti käyttää kahviinsa rare import -vesiä päivittäin, mutta onko muilla kokemuksia? Mitkä vedet toimivat parhaiten? Onko jollain suositella hyviä papu-vesi -komboja?

PS Olisi tietenkin pitänyt tehdä sokkotesti, puristaa toiset pressot HSYn tavanomaisen laadukkaaseen kraanaveteen ja pyytää avustajaa satunnaistamaan kupit, mutta sitä en nyt tehnyt.

1 tykkäys

Kiitos molemmille vinkeistä…salasanan muuttaminen näin onnistui! :raised_hands:

2 tykkäystä

Meinasin mainita Harvian tuolla kun se on vielä hyvin mielessä. Tästä lähtee varmaan sama kurssikehitys päällensä. :smiley:

1 tykkäys

Heh :smiley: Ja pahoittelut, mulla tuli joku aivopieru ja toi mun viesti oli mennyt Harvian ketjuun mihin se ei todellakaan kuulu. Kävin poistamassa viestin heti. Tänne kahvihuoneeseen oli alunperin tarkoitus mennä.

3 tykkäystä

Mikähän @Masse nykykunto on… Nousukausi aluillaan ja mies nähty viimeksi täällä 12.5.

Onko jäänyt koronakissaeristyksiin?

81 tykkäystä

Hieman epäilyttää nousukausipuheet jos Masse ei ole vaivautunut vielä paikalle töräyttämään trumpettiaan :postal_horn:

31 tykkäystä

Oma veikkaus että @Masse ilmestyy syksyllä 2023 poimimaan helmet alekorista. Tällöin korot ovat mahdollisesti jo nousseet kohtuullisesti ja korkojen nousun vaikutus on nähtävissä ihmisten elintasossa, asuntojen hinnoissa ja yleisestikin varallisuusarvoissa. Tänä päivänä tilanne on vielä aivan toinen ja laajat indeksit lähellä ATH-kursseja. Tulkintani mukaan käsillä oleva karhumarkkinaralli on ensimmäinen tähän karhumarkkinaan ja odotan vielä kolmea tai neljää samanlaista ennen lopullisia pohjia.

8 tykkäystä

Tämän vuoksi tekninen analyysi ei kuulu mielestäni yhtiöketjuihin. Joko mennään tukitason alle tai jäädään sen päälle. Ei mitään tekemistä firman asioiden kanssa, vaikka osto- ja myyntipaikkoja näillä voikin tutkailla.

Tästähän tulee enää nykyään mieleen Stonkmann ja @Wallet_Nahlroos. Puolison mielestä ei ollut yhtään niin hauskaa.

Mutta kuvaa kyllä koko pörssin tunnelmia tällä hetkellä. I have a bad feeling about this :face_with_peeking_eye:

6 tykkäystä

Sinulla ja Malisella :smiley:

7 tykkäystä

Malisen diagnoosia en tiedä mutta itse lienen vain perusnegatiivinen ihminen. Siitä kyllä harvoin on sijoittamisessa mitään hyötyä :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 tykkäys

Jonku varusmies-stokkalaisen sammakko, lepää rauhassa :crying_cat_face: :frog:

25 tykkäystä