Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Tässä aamukahvilla mietin, mistä saa inderesin t-paitaa tai muuta “fani-” tuotetta?

2 tykkäystä

Kysyin kerran, vastaus oli: “ei saa”, ellei ole sitten siellä töissä…
Inderes kassin saa 200€:lla :slight_smile:

6 tykkäystä

Analyysit on mennyt sen verran vihkoon viimeaikoina, että eiköhän kirppikset ole kohta fanikamppeita pullollaan😂

Ps. Vitsi vitsi :beers:

31 tykkäystä

On muuten jäätävä nousija tuo BYD. Muurivaroitus.

Maailman kymmenen myydyimmän ladattavan automallin listalle nousi ensimmäisellä vuosipuoliskolla viisi BYD:n mallia.

Suuri hyötyjä kurssinoususta on ollut sijoittajaguru Warren Buffett, jonka yhtiö Berkshire Hathaway sijoitti BYD:hen jo vuonna 2008. Sijoituksen koko oli tuolloin 230 miljoonaa dollaria. Nykyään potti on arvoltaan yli kahdeksan miljardia.

Markkina-arvoltaan jo maailman 3.sija. Tesla, Tojo, BYD.

10 tykkäystä

Se tunne kun avaat Embracerin Nordnet sivun aamulla, scrollaat alas uutisiin, selaat alaspäin ja tuntuu että Tänään julkaistujen lehdistötiedotteiden määrä on loputon :sweat_smile::joy:

4 tykkäystä

Ehkä Yu voi koodata tällaisen “alertin”, kun palaa lomilta. :sunglasses:

Tämä ei ole minkäänlainen sijoitusvinkki, mutta uskon, että jotkut katsovat tarkkaan, kun kirjoitan vakavalla mielellä yhtiöketjuun oman analyysini ja sitten tekevät niistä päinvastaiset päätelmät kuin minä. :cowboy_hat_face: :wink:

Olen muutaman yhtiöketjuun kirjoittanut oman vähän pidemmän analyysini yhtiöistä, joita olen pitkään seurannut ja tutkinut monin eri tavoin, jos niistä yhtiöistä on tehnyt toisenlaiset myynti-/ostopäätelmät kuin minä, niin hyvin on mennyt. :smiley:

Meemini ja läppäni ovat osuneet paremmin oikeaan kuin omat analyysini. :grimacing:

11 tykkäystä

Onkohan kurssireaktio yksi prosentti miinusta per julkaistu uutinen :thinking:. Siltä se on ainakin aiemmin vaikuttanut.

4 tykkäystä

Ajattelitko että PM on huumetestin kansalaisille velkaa?

Mitä nyt olen viime vuosikymmenten aikana käynyt kekkuloimassa, niin myös yritysjohtajat ovat olleet varsin hyviä bailaamaan, eivät ole myöskään sylkeneet lasiin ja puhuneet kirjakieltä. Myös tuhmia sanoja olen kuullut ja myöskin itse käyttänyt. Aikamoisen kasan tunnen näitä viisaita miehiä, jotka ovat ihan päteviä viinan juojia. Kaksoisstandardit ovat aina hieno homma.

12 tykkäystä

Onko se kokaiini niin yleistä näissä rikkaammissa piireissä mitä on kuullut?

3 tykkäystä

Tämä salkku vaikuttaa nyt kyllä aika Boomer-salkulle, sen verran on “modernia” salkun täytettä. :smiley:

10 tykkäystä

Suomalainen rakennusinsinööri osaa sentään suunnitella viemäröinnin. Siihen ei taidot riitä Dubaissa vaikkakin tuulikuormalaskelmat hallussa.

Maailman korkein rakennus on varmasti hieno nähtävyys, mutta viemäriverkostoon sitä ei koskaan liitetty, joten jätteet pitää tyhjentää päivittäin satojen jäterekkojen avulla.

24 tykkäystä

Powell on kuin Sale, aihe on niin herkkä ja vaikea ettei voi puhua suoraan ja selkeästi…sitten tulee väärinymmärryksiä.

Peak inflation ei tarkoita sitä etteikö se voisi pysyä koholla vielä pitkään ja FED toimii sen mukaan. reaalikorko edelleen rutkasti pakkasella, se lisää velanoton houkuttelevuutta eikä hillitse inflaatiota. No, uskon kyllä että nostotahtia vähän himmataan, mutta jatketaan pidempään kuin markkin luulee.

1 tykkäys

Isoin ongelma pääministerin juhlimisesta nousseessa kohussa on se, että nykypäivänä joka paikasta löytyy aina joku urpo, joka kuvaa kaiken ja vuotaa sen frendien whatsapp-ryhmään tai someen.

Valtion päämiehet ovat vetäneet brenkkua (ja varmasti muutakin) maailman sivu. Ja uskokaa tai älkää, myös täällä Pohjolan peräkammarissa.

Mitä jos Kekkosen aikaan olisi ollut kännykkäkameroita :thinking:

#JeSuisSanna

48 tykkäystä

Nuo hiekan päälle kyhätyt pilvinpiirtäjäkaupungit ovat muutenkin oikea huonon kaupunkisuunnittelun multihuipennus. Voiko ihmiselle vieraampaa ympäristöä rakentaa. :sweat_smile: Kun on liikaa rahaa eikä keksi fiksumpaa käyttöä kun teräksen ja lasin kasaaminen torneiksi…

14 tykkäystä

Onneksi tuolloin ei ollut IG:tä. :sweat_smile:

12 tykkäystä

vaan on nuo pilvenpiirtäjät upean näköisiä (imo) kun niitä katsoo kauempaa kuten postaamani kuvakaappaus (itse en ole Dubaissa käynyt).

5 tykkäystä

Viinan ottaminen tai juhlinta on yksi asia , videoilla esiintyminen toinen. Tietysti jos ottaa niin “miehekkäästi” ettei tajua enää kameraa (tai luottaa julkkisseuruisiin etteivät videot muka vuotaisi) niin “nyt kävi näin” sitten.

3 tykkäystä

Samaa olin tulossa äimistelemään. On tuo vaan sekava firma. Eikö yritysostoja pidä ilmottaa heti kun niitä tehdään? Vai onko tuo muka sattumaa, että kaikki sattuu osariaamulle? Kurssireaktio lienee jotain -10 ja +10% välillä. :smiley:

2 tykkäystä

Ennen rajummista illanvietoista jäi lähinnä viitteitä… :smiley:

24 tykkäystä