Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Bitcoinin isoimpien laskujen historiaa:

2011 - Yli 90%
2012 -Yli 50%
2013 - Yli 80% Toukokuussa ja saman vuoden Joulukuussa vielä -50%
2017-18 Yli 80%
2020 - 50%
2021 - 50%

Lähde

Bitcoini on niin kauan kun ollut olemassa heilunut valtavasti. Itse en uskaltaisi sitä vielä kuolleeksi julistaa kun markkina-arvokin monta sataa miljardia. Spekulantille ja riskinottajalle nyt voisi olla sauma ostaa pikku säkki ja katsella parin vuoden päästä miten kävi.

2 tykkäystä

Totta, mutta olenkin määritellyt Bitcoinille käyvän arvon, joka on aikalailla 0 :thinking:

32 tykkäystä

Tänne on nähtävästi yhtäkkiä ilmestyny kunnon tecnotree pumppii, toivotaa ettei mee kohta dumppii

1 tykkäys

Laitoin “Kryptovaluutat ja maailma” - ketjuun havainnollistavan kuvan näistä crasheista. Koska kuulunee sinne tämä keskustelu. Itse suhtaudun avoimin mielin kryptoihin ja ottanut pientä riskiä siellä vuosia. Hyvin tuottanut. Kaikki argumentit näitä vastaan ovat täysin päteviä ja hyviä, sitä en kiistä. Harmi että joillakin menee tämäkin ““omaisuusluokka”” yli ja ottavat liikaa riskiä ja uskovat kuuraketteihin liikaa…

Olen myös itse päässyt omassa analyysissä samaan tulokseen, mites sattuikaan. :man_shrugging:

6 tykkäystä

Tämä varmaan pitäisi muuttaa neutraaliin muotoon “Salkkujen muutos-%”.

47 tykkäystä

Pitää ajatella positiivisemmin. Jos nyt on tullut salkkuun vaikka -30% turpiin niin se tarkoittaa että siitten kun viimein jonain päivänä taulussa on taas ATH, sinne pääsemiseksi on nousua ihan varmasti tiedossa +43%!

(valitettavasti tämä teoria ei kerro aikataulua tälle positiivisemmalle puoliskolle, toivon mukaan lähivuosikymmeninä…)

11 tykkäystä

Ainakin jos tykkää sananmuunnoksista…

38 tykkäystä

-Kullalla voi ostaa joka paikassa mitä tahansa, bittirahalla ei voi ostaa yhtään mitään yhtään missään.

Voi olla, että lähikaupassa jää bisset hyllyyn, jos yrität kultarahoilla maksella. Toki fiksu myyjä toteaa aitouden leffatyyliin puraisulla, sujautta krugerrandin taskuunsa ja kustantaa bisset omasta pussista :smiley:

7 tykkäystä

Tässä nimenomaisessa uutisessa korostetaan lämpötehoa, koska täysi lämpöteho “rasittaa” ydinturvallisuuteen vaikuttavia komponentteja täydellä voimalla. Sen yli ei ajeta ilman laitteistoparannuksia ja STUKin hyväksyntää. Saatava sähköteho riippuu esim. lauhdeveden (meren) lämpötilasta.
Kun puhutaan Suomen sähköjärjestelmien riittävyydesta, niin silloin on tarve ilmoittaa sähköteho.

9 tykkäystä

Itse olen insinööri, joten ymmärrän tämän, mutta en ihmetellyt, että se aiheutti hämmennystä. Ehkei tuo lämpötehon megawattimäärä ollut paras tapa, jolla asiasta olisi voinut ihmisille kertoa – ainakaan otsikossa.

3 tykkäystä

Varoituksen sana kaikille sijoittajille.

Tutkijoiden mukaan surullisten, lannistavien ja masentavien uutisten ahmiminen voi nimittäin aiheuttaa henkisiä ja jopa fyysisiä oireita.

12 tykkäystä

Luulin jo hetken ettei professori professorin silmää noki, mutta onneksi olin väärässä, suoraselkäisyyttä havaittu.

Rothovius ei ole nyt ihan kartalla, ensin kertoi a-studiossa kuinka monta terawattia enemmän fortum tuottaa kuin myy itse, mutta sitten samaan hengenvetoon väittää että kasvaneet vakuusvaatimukset olisi keinottelun seurasta. (vaikka todellisuudessa erotus myydään siis futuuripörssissä, jonka vakuusvaatimukset ovat nousseet)

tässähän on waara että wasan yliopisto joutuu naurunalaiseksi kohta

myöskään konkurssi ei seuraa heti akuutista kassakriisistä, silloin järjestetään joko anti tai myydään voimaloita, mutta se aiheuttaisi suomessa paljon häiriötä jota hallitus nyt kalliilla lainalla estää.

11 tykkäystä

Ei voi pitää relevanttina. Sijoitusfoorumilla ollaan kuin lehmät laitumella ja iloitaan kohentuneista tulevaisuuden tuotto-odotuksista “:smiley:” (:face_vomiting:)

4 tykkäystä

Totta, eikä ainakaan minulla ole mitään oireita ollut.

Eat Ass GIF - Eat Ass Oral GIFs|262.5x181.36363636363635

5 tykkäystä

Eihän noita punaisia rivejä mielellään katsoisi, mutta isossa kuvassa, en haluaisi osakekurssienkaan karkaavan (talouskasvun tukemana tai ilman). Surkea sentimentti on paras paikka markkinahäiriöihin ja virhehinnoitteluihin. Korkeintaan rauhalliset liikkeet ylöspäin indekseihin ja palkkatuloista jatkuvaa tankkaamista.

4 tykkäystä

Perin kummallista, jos teillä päin ei onnistu.

Itse käytän käteistä enää hyvin harvoin. Ostokset/hankinnat netissä, tai kaupassa maksan pääsääntöisesti kortilla, tai jollain tilisiirrolla (jolloin numerot siirtyvät paikasta A paikkaan B bitteinä).

Mut ei siinä, jotkuthan saattaa vielä maksella vaikka oravannahoilla… se Teille sallittakoon.

4 tykkäystä

Tarkenna nyt edes, että kyse on Suomessa maksamisesta. Muovinen läpyskä sirulla ja viivakodilla kun ei tuppaa toimivan kovinkaan vakuuttavasti Pohjoismaiden ulkopuolella osassa Euroopassakaan.

Mäkin olen harkinnut tätä. Ootko miettinyt miten toi sillisalaatti pitäa arvottaa? Tossa on tältä viikolta joku kirjotus aiheesta. Warner Bros. Discovery: Value Based On Content Quality, Not Distribution Woes (NASDAQ:WBD) | Seeking Alpha

Toisaalta en diggaa velasta juuri nyt enkä osaa arvottaakkaan sektoria😑.

1 tykkäys