Inderesin kahvihuone (Osa 5)


Kuva

Mayhemit peruttu? Alkaa olla kyllä nyt niin optimistisia signaaleja kaikkialla, että ihan jännittää

  • Ukrainanalla menee hyvin vastahyökkäyksen kanssa
  • Sähköfutuurit laskee
  • Tänään Nasdaq, SP500 ja Harvia vihertää
  • Talvi tulee ja pääsee hiihtämään
  • Öljyn hinta laskee

Pikkiriikkisen toivoa ilmassa, vielä kun salkkuunkin tarttuis kunnolla

56 tykkäystä

Bumtsibum-sijoittaja tuumaa lisäksi, että:

  • PCAOB aloittaa ensi kuussa Kiinalaisten US listattujen firmojen auditoinnit Hong Kongissa
  • EV-firmat ennustavat supply chain ongelmien katoavan tai vähintään voimakkaasti lientyvän loppuvuoden aikana ja valtioiden tukihanat ostajille pysyvät auki
  • Dollari senkus vahvistuu (salkusta 143 % kiinni USD lapuissa)
  • Kiina jatkaa aleshoppailua Venäjältä, muttei muuten jaa julkisia jalkahierontoja tovereille
  • Olkiluoto 3 näyttää mallia!
9 tykkäystä

Ja Apple & Google peruneet rekrykiellotkin, samaan syssyyn takkia kääntäen :wink:

https://finance.yahoo.com/m/57b08bfa-036f-3d86-b6cc-69a6e78ff87e/tech-job-postings-surge-in-nc.html

15 tykkäystä

Köyhillä ei ole varaa. Kyllä tonnin maksaa vähän paremmasta kiihtyvyysanturista ja appiksesta joka hyödyntää sitä.

3 tykkäystä

Yleensä ne kuluttaja-UPSit on jotain luokkaa 500 W ja painavat helposti noin 10 kg akun takia. Ehkä pienellä kulutuksella saisi ne riittämään yli puoli tuntia. Mikähän laite tuossa on kyseessä? Suuremmat räkkiversiot olisivat huomattavasti kalliimpia yleensä.

Alokas ei ole nyt tehnyt tai tekemässä ihan justiinsa kauppaa. :grin:

Mutta Alokkaalla on taas pari tuttua kohdetta kiikarissa ja kertoo taas niistä enemmän, kun on niitä ostanut salkkuunsa. Seuraavaa todennäköistä kohdettani omistaa tietääkseni aika moni foorumilainen ja indeläinen, joten saa nähdä pääsenkö Ruoholahden toimistolla enää käymään ja lähteekö vihreä kilpeni. :grimacing:

Ei se näin sujuvasti menisi. Jos kertoisin ostavani, niin kurssi ei kiusallaankaan laskisi, vaan piikkaisi ostohetkelläni ja sen jälkeen romahtaisi. Sitten firma rupeaa tuttuun tapaan antamaan negareita etc. :frowning:

6 tykkäystä

Alokashan voisi kertoa ostavansa tietyn yhtiön osaketta ylihuomenna. Tästä hyötyisivät kaikki palstalla, ensinnäkin muut forumilaiset ehtisivät tyhjentää salkun ja sen seurauksena myös alokas saisi ostaa halvemmalla.

7 tykkäystä

73 tykkäystä

Ehkä tyhmä kyssäri, mut joku varmaan osaa vastata. Tuli ostettua kuvakaappauksen mukaista tuotetta, mutta nyt se “lukittuna” eli ei voi myydä/ostaa. Yritin etsiä haulla nordnetistä kyseistä tuotetta, mutta ei olevinaan enää löytynyt. Nyt on ilmeisesti tullut sijoitettua johonkin, mitä en ymmärtänyt. Mistä näkee milloin tuo vapautuu?


oste

Oletko koskaan ajatellut ostaa ruplia tai muuten sijoittaa Venäjälle?

17 tykkäystä

Valuutan manipulointi on kyllä vanha sodankäynnin väline, mutta mennäänkö jo epäinhimillisyyksiin jos sijoittaja alokas sijoittaisi ruplaan?

10 tykkäystä

Rupla lähtisi raketoimaan, mutta ennenkuin alokas ehtii ottamaan voitot kotiin, Venäjä estää ulkomaisten omistamasta ruplaa, sama osakkeille :smiley::joy:

3 tykkäystä

Aina silloin tällöin arkeemme tupsahtaa aivan käsittämättömän hienoja keksintöjä.

Miten te käytätte robottipölynimurianne?

Robottipölynimurini siivoaa
  • Harvemmin kuin kerran viikossa
  • Kerran viikossa
  • Joka kolmas päivä
  • Joka toinen päivä
  • Joka päivä
  • Minulla ei ole robottipölynimuria, mutta ostan sellaisen hyvin pian

0 voters

4 tykkäystä

Puuttuu valinta “Minulla ei ole robottipölynimuria enkä aio sellaista hankkia”

64 tykkäystä

… mutta eihän sellaista vaihtoehtoa voi olla. Olen järkyttynyt, että edes ehdotit tuollaista. Kaikki haluavat robottipölynimurin. Sellaisetkin, jotka eivät sitä itse vielä tiedosta.

38 tykkäystä

Juuri olin kirjoittamassa samaa. Heikko polli, jos halutaan vino tulos :wink:

Tähän mennessä olen saanut > 80% kotonani vierailleista ostamaan roboimurin pienen demon ja muutaman sanan jälkeen. Nykyään ns. vanhaan imuriin tulee tartuttua vain tontin muita kiinteistöjä siivotessa. Minun preferensseilläni tuo robo maksoi itsensä takaisin jo parissa kuukaudessa - sen verran epämiellyttäväksi koen imuroinnin :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Joo, meillä oli isohko omakotitalo, jossa asuttiin melkein 30 vuotta ilman robotti-imuria, 3 vuotta sitten muutettiin kerrostaloon, jossa on 86 neliötä.

1,5 vuotta oltiin asuttu siinä, niin vaimoni totesi minulle, ettet ole kertaakaan imuroinut täällä, no sehän riitti ostosignaaliksi.
Sen tekemästä siivous tuloksesta olen todella positiivisesti yllättynyt, eikä tarvitse puolison kyykistellä sänkyjen alle jne., nimimerkillä, en ole vieläkään imuroinut :wink:.

Pesuominaisuutta ei ole vielä testattu, se tehdään edelleen manuaalisesti, no se se jäi vielä minulle :cry:.

9 tykkäystä

Aivan ihanaa, että jaoit omia kokemuksiasi. Minun robottipölynimurin nimi on Pirkko. Pirkko on pirun paljon ahkerampi kuin omistajansa.

16 tykkäystä

Tilasin Amazonista Roomban 14v sitten, jäi pyörimään sängynjalan ympärille joten myin heti pois,
onko softat kehittyneet lainkaan kannattaisiko kokeilla uudelleen.

1 tykkäys