Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Pari päivää aiemmin:

14 tykkäystä

Jaa katohan! :smiley: Noniin! En huomannu viestiä näköjään.

Ryhmän säännöt lyhyesti suomeksi:

II) Huumori kuitenkin suotavaa

Muistin kyllä tuon, mutta mielestäni tälläiset huumoriheitot sopii paremmin kahvihuoneelle kuin asiaketjuun.

6 tykkäystä

Hyvä heitto oli. Politiikkanurkkaus -ketjussa pääsee kyllä painimaan aihepiirin kanssa joka päivä - ja 24/7.

Ja lykkyä pyttyyn. Harvoin on hyvällä päällä sieltä poistuessa niinku politiikassa nyt ylipäätään… :smile:

2 tykkäystä

Päivän huumoriannoksen tarjoaa Helen :smiley:

24 kk(!) määräaikainen sähkösoppari vain hintaan 28,67 c/kWh + 3,99 € / kk :smiley:

Noh, ei se ole roisto joka tarjoaa, vaan tyhmä joka ostaa.

17 tykkäystä

Saako tänään paljoa halvemmalla vastaavaa?
Siis 24kk kiinteää

2 tykkäystä

vuoden päästä harmittaa, ku et ottanu ja sähkö hinta 60c/kWh. Ja ei tosiaa taida halvemmalla oikee mistää saada

4 tykkäystä

Muut tarjoukset tällä hetkellä siinä 22 - 23 c pinnassa. Mutta enemmän huvitti tuo 24 kk määräaikainen. Jos sota loppuu “huomenna”, niin siinäpä maksat törkyhintoja seuraavat 2 vuotta :wink:

Onneksi itsellä ei vielä kiire kun nykyinen 5 cnt soppari jatkuu vuoden loppuun asti. Ehkä siihen mennessä on jo savu hälvennyt ja Olkiluoto 3 käynnissä.

5 tykkäystä

Ainakin tämän hetken suojaukset pyörivät 2023 alhaisempina kuin 2022. Ei nyt ole lähdettä käsillä, mutta muistan siitä täällä foorumilla lukeneeni. Suomeen kuitenkin nousee tänä aikana OL3 kaupalliseen käyttöön.

Jos hyvin käy niin nyt 2022-23 välisenä syksynä ja talvena tulee maximum pain. Jos (kun) sota päättyy niin Venäläinen kaasu alkaa taas kelvata Euroopassa.

1 tykkäys

mun helenin sopparis lukee et jos peruu enne määräaikaa, niin 50e maksaa (alle 10000 kWh vuodessa). En tiiä onko uusissa soppareis sama ulosostohinta, ku oma on vuode vanha 24kk määräaikane

Aika positiivinen näkemys ottaen huomioon kyseisen laitoksen track recordin. Melkoista bullerointia :face_with_monocle::face_with_monocle:

20 tykkäystä

Et usko että 2022 - 2023 välillä, siis tästä hetkestä 1v 4kk aikaa, OL3 saadaan tuotantokäyttöön vaikka se on kansantalouden kannalta NATO jäsenyyden ohella yksi lyhyen aikavälin kriittisimmistä hankkeista?

Meillä on ehkä vähän eri näkemys mitä bullero tarkoittaa. Ymmärtäisin kuittailun jos odottaisi vuoden vaihteeseen mennessä varmaksi…

2 tykkäystä

Se tunne kun katsoo osakesalkkua ja miettii että miksi ihmeessä omistan näin paskoja firmoja paskoilla ostojen ajoituksilla.

Salkku kiinni ja jatketaan töitä.

23 tykkäystä

Soittivat minullekkin ja tarjosivat samaista sopimusta nykyisen jatkoksi alkamaan ensi vuoden marraskuussa.
Näiden tarjousten takia olen erittäin luottavainen sähkön hinnan laskevan vuoden sisään koska ikinä ennen ei ole tarjottu sopimuksia alkamaan vuoden päästä…

En ainakaan itse keksi yhtään syytä miksi sähköyhtiöt haluaisivat minun parhaakseni myydä agressiivisesti sähköä parin vuoden päähän mikäli odottaisivat hintojen pysyvän tällä tasolla tai jopa nousevan?

Vaikka todetessani ei kiitos onkin myyjän vastaus kuulunut aina:
Mutta ensi vuonna sähkö maksaa jo xx senttiä enemmän…

15 tykkäystä

Ihmiset on pikkasen luottavaisin mielin lähitulevaisuuteen, rutkasti siis laskuvaraa sijoituksiin

1 tykkäys

Älä käsitä väärin, sanotaanko että itselläkin on melkolailla paljon pelissä siinä että tuo laitos valmistuu ja todellakin toivon sitä. Ja sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa - alkaa vaan välillä tuntumaan ihmeelliseltä kun niitä osia juuri “hitsailtiin” kiinni sinne höyryn ohjaimiin ja laitos seisoi todella pitkään niin eikö näitä automaatiopäivityksiä voitu tehdä samalla. Kuulostaa vaan omaan korvaan hiema oudolta.

3 tykkäystä

Nettovelaton p/b <0.2 runebergin-, köh, klubitorttu tarttui pilkistä. Olin rohkea kun muut olivat pelokkaita ja tankkasin isosti.

46 tykkäystä

Sama viesti tuli tännekin vähän ennen kahtatoista. Loppuu tammikuussa nykyinen, taidan katsoa miltä tilanne näyttää marras-joulukuussa. Eipä tosin kerrostalossa ole paljoa sähköä mennytkään.

Kysymys: “Pääset tasolle 2, mikäli olet tehnyt edellisen kalenterikuukauden aikana 11-50 toteutunutta toimeksiantoa.” Sisältäähän Nordnetin käypankäyntitaso muutos ohjeessa ilmoitettu “TOIMEKSIANTOA” Osto ja Myyntitoimeksiannot yhteensä? Silloin ei tarviis tehä mitään mutta jos taas pelkät ostot, niin pitäs pari ostoa(veivausta) tehdä että nousis tuolle tasolle.

Tarkoittanee ylipäätään mitään tapahtumaa. Itse mm. pääsin kahden tapahtumattoman kuukauden jälkeen tasolle 3, vaikken ollut siis edellisenä 2 kuukautena tehnyt yhtään minkäänlaista kauppaa Nordnetissä. Osinkoja oli kuitenkin tullut tuona aikana.