Älä huoli Elwood.
Me ollaan loosereita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan
Me ollaan loosereita pörssien, ihan jokainen…
Älä huoli Elwood.
Me ollaan loosereita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan
Me ollaan loosereita pörssien, ihan jokainen…
Mun koko sijoitettava varallisuus olisi sun mittakaavassa vain “treidipanos”. Sit tuo sun euromääräinen miinus on karkeasti laskettuna koko mun työuran (15-16 vuotta) bruttotulot x1,5. Tosin tuloni olen saanut plussana.
Tosin YTD-prosentti mulla on paljon enemmän pakkasella kuin sulla.
Luulisi että rolexien ostajilla olisi pakka kunnossa, mutta ainahan on näitä wannabe tyyppejä jotka ostaa nekin varmaan luotolla kun leikitään isoa menestyjää😀
No ohan Seikokin ihan käyttökelpoinen peli.
Kaikille paikalla olleille ja äänestykseen osallistuville pitäisi antaa mitali, huolimatta siitä mitä äänestivät.
Melko säälittävää niiltä jotka eivät uskalla ottaa vastuuta, vaikka sellaiseen työhön ovat hakeneet ja valittu.
Jos on tarvetta leveillä varallisuudellaan niin yleensä se varallisuus on hyvin katoavaista sorttia. Esimerkkinä vaikka Sofia Belorffin exät.
Seiko on erittäin hyvä sleepperi. Ei herätä ranteessa huomiota, mutta alan harrastajat kyllä noteeraavat.
Parilla Seikolla ja Skodalla on pärjäilty. Leveily on niille, jotka eivät jää varhaiselle eläkkeelle.
Minä oon Seamasteria kuolannu, mustaa ja aaltotaululla. Vaikeeta on nihilistille kellon hankinta
Charlie Munger kommentoi tätä viime keväänä:
“Who the hell needs a Rolex watch so you can get mugged for it? Yet, everybody wants to have a pretentious expenditure. That helps drive demand in our modern capitalist society. My advice to young people is: don’t go there. To hell with the pretentious expenditure.”
Sellaisella Piilaakso-kaverilla kuin Naval Ravikant on myös ollut mielestäni hyviä kommentteja ”statuspeleihin” liittyen, mm.:
”Status games are multiplayer, zero-sum, hierarchical, judged socially. Get grades, applause, titles now – emptiness later. Natural games are single player, positive-sum, internal, judged by nature/markets.
Pay in pain now – get wealth, health, knowledge, peace, family later.”
Itse Panerain kelloja ja nyt Tudorin uutta 39mm Pelagosia mutta ehkä nyt vielä mennään astetta edullisemnalla Sinn 556A, mikä on oikein kelpo kello.
Tämä kello keskustelu on itselleni lämmin ja merkityksellinen. En itse juurikaan ymmärrä kelloista muuta kuin sen ajan minkä se näyttää. Kaverini lanseerasi termin “Tavoitekello” tai ainakin häneltä sen ensimmäisen kerran kuulin. Termi on minusta aika itse itsensä selittävä. Voihan se olla mitä vain muutakin kuin kello.
Pitäkää pinnallisena tai mitä turhamaisena (mitäpä sitä toisaalta omaa olemustaan kieltämään) mutta itselleni Rolex symbolisoi juuri tätä tavoitekellon ideaa, ja olenkin sellaisen päättänyt hankkia kun saavutan itselleni merkityksellisen pisteen elämässä.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä toisten ihmisten kulutuskäyttäytymisen, tavoitteiden tai halujen kritisointia. Tätä näkee varsinkin kohdistuvan naisiin. Yleisesti on hyväksyttyä miehen käyttää paljon rahaa jonkun harrasteauton tai nykyään pelitietokoneiden parissa. Sen sijaan jos nainen käyttää rahansa vaikka vaatteisiin tai laukkuihin, niin se nähdään jotenkin turhamaisena. Ihan samaa voisi kysyä harrasteautosta, taksilla pääsee varmasti paikkoihin eikä tarvitse edes miettiä pysäköintiä.
Toki jos ranteessa roikkuu aito osamaksu-Rolex jonka takia on hyödynnetty Klarnaa ja Vivusta, juostu karkuun ettei haastemies löydä edes Borneon vitusta, voi omistajan kulutustottumuksia ehkä hieman kyseenalaistaa.
Eletään historiallisia aikoja…
Hirveitä boomereita kun edes on kello. Kaikilla on nykyään kännykkä ja kännykän lockscreenistä näkyy aika.
Ei moisella todellakaan ole muuta funtiota kuin statussymboli jolla voi yrittää leveillä taloudellisesta tilanteestaan.
Tämä oli oma pointtini. Kun esitellään ja leveillään varallisuudella jota ei oikeasti edes ole.
Ohan se mukavaa kun voi ostaa jonkun 20t kellon merkiltä jota kukaan ei kadulta tunnista
Tällainen pitää toki erottaa leveilystä. Onhan meillä jokaisella varmasti mielenkiinnon kohteita, joihin palaa rahatukko jos toinenkin, tai haluamme palkita itsemme syystä tai toisesta, mutta ne eivät ole muita ihmisiä varten ostettuja.
Kyllähän Rolex on laadukas kello, tosin mielestäni liikaa brändilisää. Jos sais submarinerin 3000€ niin vois harkita.
Riittää kyllä tuntematon Sveitsiläinen subi-homage kädessä (alle tonnin), Seikokin ajaisi saman asian, kunhan on automaattikoneistolla, mukava seurata kun sekuntiviisari liukuu kellotaulun ympäri ilman paristoja. Rannekello on kuitenkin päivittäin kädessä, ei tartte kaivaa kännykkää taskusta. ja autona Skoda Octavia,
Sopii arvo sijoittajan profiiliin
Käytännöllisyyttä Jarnis, käytännöllisyyttä. Kellonaika selviää kevyellä ranteen kääntämisellä, joka toisinaan vaatii käden suoristamisen tai hihan hienoisen nostamisen. Säästä riippumatta ja vuodenajasta toiseen. Tiedottomuus ei myöskään lisäänny kerran päivässä, sillä rannekelloa ei tarvitse ladata. Altaalla vietetyn pitkän ja raskaan päivän aikana on aina tietoinen, koska vaimo pitää hakea töistä. Vaikka sukelluksissa. Ranteessa oleva Seikoni on toiminut samalla akulla ja kinetic-latauksella vuodesta 2007.
Milleniaalit ja sitä nuoremmat lähtee etsimään kännykkäänsä vaatetuksen kätköistä tai repun sivutaskusta, jos känny ei satu olemaan valmiiksi kädessä – se kaiketi selittää myös sen, miksi “sovittu aika” on nuorisolle boomereita joustavampi käsite.