Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Just näin… kaikki kiva loppuu aikanaan, mut nämähän ne ostopaikkoja? Yleensä vaan jengi painaa tässä kohtaa täydel lastil niin uidaan aika syvällä ja harmitellaan kun ei ole laittaa lisää markkinoille. On taidettu ostaa parit dipit vanhaan malliin? :slight_smile:

Teknopuu on kyl… siinä on kyl hämmästyttävän paljon historiaa nyt takana noiden saatavien kanssa ja sisäpiirin sekoilut ei herätä luottamusta. Joten siinä suhteessa hyvin varauksella suhtaudun tähän.

Näen tässä jo pieniä… siis hyvin pieniä merkkejä että Ukrainan sodassa voi juna alkaa kääntymään ratkaisun suuntaan. Kurssit varmasti tykkää pienistäkin ilonpilkahduksista.

9 tykkäystä

Kamuxin tuleva talvi saattaa kyllä yllättää positiivisesti. Sähkön hinta kovenee ja toisaalta bensan/dieselin hinta pitäisi laskea laman myötä → liikkeitä täyttäneet käytetyt diisseliautot saattaa mennäkin kaupaksi. Muutaman otsikon olin uutisissa aiheesta näkevinäni jo että käytettyjen autojen kysyntä ois nousemaan päin.

Mutta tottakai jokainen firma konkkaan menee. Ihan jokainen. Parhaat jopa kahdesti vielä ennen kevättä.

T. sentimentti

7 tykkäystä

Yritetäänpä toverit pysyä kukin sijoitussuunnitelmissamme. Lisäyksiä osakepainoon tasaisin väliajoin, kyllä ne pohjat lopulta löytyy. Todennäköisesti omx hörppää alle 8000 pisteen. Laatua saa jo tällä hetkellä asialliseen hintaan.

8 tykkäystä

Kyllä, tähän sopiikin laittaa tällain:

SAXON - The Pilgrimage

To take the path already trodden
To try and find what we’re looking for
It will be hard, it will be long
We’ll never falter, we shall be strong
Our destination that is our quest
We will not waiver, we will not rest…

…It’s life’s big question that’s what we seek
In times of trouble show no defeat…

1 tykkäys

Hyvin menee mutta menköön. Olihan tossa kai yks plussapäiväkin.

91 tykkäystä

Aivan, graafi kertoo kaiken sen olennaisen…

Very solid blues. Very groovy and funky. Cheers!

Kaikesta alhosta ja hurmeesta huolimatta hyviä viikonloppuja itse kullekin, missä ikinä lienettekin, paitsi tietysti Putler-Venäjällä…

:+1:

2 tykkäystä

Nykypäivinä kun ihmisillä(=oikeilla sijoittajilla) ei välttämättä ole pakottavaa tarvetta myydä osakkehiaan, yhtään missään tilanteessa…

Robojen päivämyllertämisistä huolimatta.

:expressionless:

Keskustelua voisi siirtää salkkujen tuottoon. Saataisiin oikeaan ketjuun dataa :+1:

1 tykkäys

Tuli niin kevyt olo tuosta 1kk kehityksestä niin laitan vielä YTD:n.

173 tykkäystä

Älä huoli Elwood.

:notes: Me ollaan loosereita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan :notes:
:notes: Me ollaan loosereita pörssien, ihan jokainen… :notes:

34 tykkäystä

76 tykkäystä

Mun koko sijoitettava varallisuus olisi sun mittakaavassa vain “treidipanos”. :smiley: Sit tuo sun euromääräinen miinus on karkeasti laskettuna koko mun työuran (15-16 vuotta) bruttotulot x1,5. Tosin tuloni olen saanut plussana. :upside_down_face:

Tosin YTD-prosentti mulla on paljon enemmän pakkasella kuin sulla. :sunglasses:

17 tykkäystä

Luulisi että rolexien ostajilla olisi pakka kunnossa, mutta ainahan on näitä wannabe tyyppejä jotka ostaa nekin varmaan luotolla kun leikitään isoa menestyjää😀

No ohan Seikokin ihan käyttökelpoinen peli.

1 tykkäys

Eduskunta äänesti kiistellyn lain sisällöstä – 106 kansanedustajaa oli poissa äänestyksestä

Kaikille paikalla olleille ja äänestykseen osallistuville pitäisi antaa mitali, huolimatta siitä mitä äänestivät.

Melko säälittävää niiltä jotka eivät uskalla ottaa vastuuta, vaikka sellaiseen työhön ovat hakeneet ja valittu.

38 tykkäystä

Jos on tarvetta leveillä varallisuudellaan niin yleensä se varallisuus on hyvin katoavaista sorttia. Esimerkkinä vaikka Sofia Belorffin exät.

6 tykkäystä

Seiko on erittäin hyvä sleepperi. Ei herätä ranteessa huomiota, mutta alan harrastajat kyllä noteeraavat.

5 tykkäystä

Parilla Seikolla ja Skodalla on pärjäilty. Leveily on niille, jotka eivät jää varhaiselle eläkkeelle.

18 tykkäystä

Minä oon Seamasteria kuolannu, mustaa ja aaltotaululla. Vaikeeta on nihilistille kellon hankinta :joy:

6 tykkäystä

U.S. ohjauskorko, FOMC jäsenten ennuste vuosi sitten:

6 tykkäystä

Charlie Munger kommentoi tätä viime keväänä:

“Who the hell needs a Rolex watch so you can get mugged for it? Yet, everybody wants to have a pretentious expenditure. That helps drive demand in our modern capitalist society. My advice to young people is: don’t go there. To hell with the pretentious expenditure.”

Sellaisella Piilaakso-kaverilla kuin Naval Ravikant on myös ollut mielestäni hyviä kommentteja ”statuspeleihin” liittyen, mm.:

”Status games are multiplayer, zero-sum, hierarchical, judged socially. Get grades, applause, titles now – emptiness later. Natural games are single player, positive-sum, internal, judged by nature/markets.
Pay in pain now – get wealth, health, knowledge, peace, family later.”

23 tykkäystä