Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Hetkonen. Eikö tämän pitänyt mennä niin , että otetaan melkein ilmaista lainaa ja siirretään verojen maksua eteenpäin. Vuoden päästä sitten maksetaan kertyneistä voitoista nämä ja loput jää itselle :upside_down_face:

2 tykkäystä

Hitto, oon tehny tän väärinpäin. :gun:

1 tykkäys

Jaahas… ulkohommissa klo 16 alkaen asti ja istahdat juuri sohvalle kattoo rapakon taakse :scream::scream::scream: nyt roiskuu… paljonkos sitä yksi musta maanantai voikaan ottaa vielä pohjolan kursseista?

7 tykkäystä

Tänään:

Myöhemmin tänään:

:expressionless:

6 tykkäystä

Saksa on kyllä aiva p**ka maa. Alan olla varma, että Saksan ministeriöissä istuu Venäjän agentteja.

46 tykkäystä

Saksan esittämä katsontakanta on muuten hyvä, mutta valitettavasti venäjällä on tämä doktriini jossa Venäjä tulee vapauttamaan kaikki sorretut venäläisvähemmistöt yllättäen ja pyytämättä, joten ainoa toimiva ratkaisu on olla keräämättä lisää venäläisvähemmistöjä. Valitettavasti.

Jos Saksa haluaa niitä kerätä niin voitaneen tehdä diili jossa meidän rajalta toimitetaan sinne…?

10 tykkäystä

Saksan nykyinen liittokansleri Olaf Scholz on Herr Putlerin myyrä EU:ssa…

Ikäänkuin Mama Merkelin jälkeinen huomenlahja koko Saksalle…

6 tykkäystä

Tämä ja salkku on rysähtänyt alaspäin tänään vauhdilla:

22 tykkäystä

Istuin posliinilla ja tuli tänne puhuttuun aiheeseen liittyen hyvä video CCP:n vakoilusovelluksessa vastaan. Tämä on nyt joltain tämmöiseltä ”motivaatiokäyttäjältä”, joka läpsii taustamusiikit ja omat vesileimat päälle, mutta mestarin sanat saa silti ulos.

1 tykkäys

Juurikin näin…

2 tykkäystä

Paljon synkistelty, mutta jos mentäis olennaisiin eli osakkeisiin! Mikä osake on teidän mielestä laskenut houkuttelevalle tasolle, pienten tai kattavien perustelujen kera.

Aloitan Activision Blizzardilla, hinta nyt 75$ mahdollisuus ja erittäin todennäköistäkin mielestäni, että Microsoftin suunnitelma blizzardin ostosta menee maaliin 95$ hinnalla. Myös Buffet tankkaillut salkkuunsa, joten tämä on itselle tullut ainakin houkutukseksi. Muutenkin peliala ei ehkä huonoin paikka kun inflaatio jyllää reaalimaailmassa, myös pelejä pelataan varmasti työttömänäkin jos haluaa niin pitkälle mennä synkistelyissä

7 tykkäystä

RusGum eli Nokian Tyres on yksi epäilyttävimmistä tällä hetkellä…

Fortzahan jo kerkesi pyrskähtämään…

2 tykkäystä

Tämä @Pohjolan_Ekan viesti on yksi kimpale joka pitäisi palsamoida johonkin niin että se on aina käden ulottuvilla. Nyt ollaan nimittäin täysin asian ytimessä!

5 tykkäystä

Tämäkin viikko on mennyt siinä, että aamuisin salilla, sitten istun näiden tietokoneideni edessä tekemässä töitä ja lukemassa sijoitusjuttuja aamusta yöhön. Ei varsinaisesti ole erityisen kiire tai rankkaa, koska voin vähentää töitäni, jos niin haluan. Sinkkuna nyt muutenkin vastaan vain itsestäni, joten ei ole sellaisia vastuita. :slight_smile:

Tässä kävi sillä lailla vähän hassusti, että piti mennä jo pari päivää sitten kauppaan ja jos olen töiden sekä sijoitusjuttujen imussa, niin en “kerkeä” minnekään. Nyt mulla ei ole kaapissa muuta syötävää kuin riisiä, maitorahkaa, lisäproteiinia, pakastemarjoja… ja on tässä pari päivää mennyt soveltaen, kun kaapissa on ollut vähän ruokaa (jos joku tekee elämäni hankalaksi, niin se olen minä, minä ja minä :upside_down_face:). Joskus… tosin harvoin syön kolme neljä kertaa päivässä kaurapuuroa marjojen ja lisäproteiinin kera, koska en en ole “kerennyt” kauppaan. Suhteellisen terveellisesti ja kovaa treenaavalle tällaiset päivät tuottavat lievästi huonoa omatuntoa. :smiley: Huomenna aamuvarhaisella ryntään tekemään viikon päivittäistavarakauppaostokset.

Viikonloppuna olisi tarkoitus katsoa myös firmojen numeroita ja opetella taas niitä juttuja. Voi olla, että luen jonkun sijoituskirjankin. Harvemmin viikonloppuisin tulee tehtyä pitkiä päiviä, mutta on kiva tehdä askareita, joita ei arkisin sillä tavalla ehdi tekemään.

Tänään on soinut Burzum, Global Communication, House Of Pain, John Williams, The Moody Blues, Noisecontrollers, Porcupine Tree, Rauli Badding Somerjoki ja VV. :sunglasses:

33 tykkäystä

-Jos sijoitukset puolittuu, tarkoittaa se sitä että jos holdaat niin sitten 20vuoden kuluttua kertynyt kumulatiivinen potti on puolet pienempi myös. Eli tämä lasku nyt jos on salkussa kymppitonnin, voi olla menetys on oikeasti 500 000euroa, tulevaisuuden korkoa korolle menetetyt kumulatiiviset tuotot.
Menetetty raha on menetettyä rahaa 100%:sti, ja sama on pidemmällä tulevaisuudessa mahdollisesti 1000%:sti.

1 tykkäys

-Mikähän määrä Venäläisiä oikeuttaa hyökkäykseen? Suomessa ei varmaankaan vielä ole kuin 100 000 Venäläistä joten ei varmaan vielä hyökkää, mutta mikähän on riittävä määrä. 300 000 Venäläistä emigranttia todennäköisesti oikeuttaisi natsifikaation.

1 tykkäys

Näinhän se menee. Siksi pitääkin ostaa osake silloin kun se lähtee nousemaan ja myydä se heti, kun se laskee. Tämähän opetetaan sijoittamisen perusteet -videossa, jonka kaikki muistavat ulkoa, mutta jätän sen silti tähän kertaukseksi…

46 tykkäystä

Monster beverage ollut pitkään kiikarissa mutta kun ei laske millään, toivottavasti senkin kohdalle osuisi vielä edes yksi tuollainen -70% notkahdus niin pääsisi omistajaksi :confused:

3 tykkäystä

Vain ja ainoastaan jos vertaa täydelliseen ajoittajaan. Me epätäydelliset joudumme elämään salkun volatiliteetin kanssa, eikä ne kuopat matkalla vaikuta lopputulokseen jos ei myy pohjilla.

15 tykkäystä

Wau, sitä päivää odotellessa että samanlaista järkeä löytyisi myös joskus täällä pohjoisessa ns. kotimaassa.

8 tykkäystä