Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Tietääkö joku teistä, koskevatko First Northia samat liputussäännöt kuin päälistaa? Tiedustelen asiaa, koska huomasin eräässä seuraamassani yhtiössä isoimman omistajan myyneen merkittävän erän osakkeita, mutta en ole vielä havainnut liputusilmoitusta asiasta.

Liputus - Liikkeeseenlaskijat ja sijoittajat - www.finanssivalvonta.fi

2 tykkäystä

Ei koske, First North-yhtiöillä ei ole liputusvelvollisuutta ks. “Tarkemmin liputusvelvollisuudesta” eli näitä pitää seurailla viiveellä omistajatilastoista.

20 tykkäystä

Kiitos nopeasta vastauksesta! Tämä selittää asian. :slight_smile:

2 tykkäystä

Ärsyttää toi Harvian kurssinousu. :unamused:
Eikä todellakaan pelkästään sen takia, että: “Olisi pitänyt eilen ostaa dipistä, niin nyt olisi hirveästi voitolla”.
Yritin kyllä ostaa, mutta pilkki oli asetettu liian alas, enkä kerinnyt kyttäämään kurssia.
Ja kehtaavat vielä väittää, että “pessimisti ei pety.” Pah. :face_with_monocle:
Vielä enemmän ärsyttää se, että mulla on rehellisesti sanottuna Harvia-possan kasvatus kesken ja olisin ihan hyvin voinut ottaa muutaman "kuravelli"osarin tähän väliin, joiden johdosta olisi päässyt tankkaamaan edullisesti laadukasta yhtiötä.
Nyt tuli kannattavuuden osalta taisteluvoitto ja kurssi karkasi, kuin hauki kaislikosta.

Monet näyttävät iloitsevan esim juuri Harvian osakkeen hinnan noususta.
Oletan härskisti, että kyseessä on henkilö joka on joko:

  • nettomyyjä (tarkoituksena alkaa jo pienentämään osakepainoa).
  • jonkin sortin treidaaja, joka pyrkii hyödyntämään osakkeen hinnan vaihtelua.
  • noviisi, joka ei vielä ole sisäistänyt homman jujua.

Puuttuuko listasta joku vaihtoehto? :thinking:

Pidän itseäni buy&hold sijoittajana, koska en luota omiin kykyihini arvioida tulevia kurssiliikkeitä.
Mielelläni ostaisin laadukkaaksi arvioimaani yhtiötä, jonka arvostus on halventunut tilapäisesti ns olosuhteiden takia.

23 tykkäystä

Niinkin yksinkertainen syy, että kiva nähdä välillä vihreää.

11 tykkäystä

Joillakin on mielestäni aika hieno taito lukea trendejä ja löytää aina jotain omaan agendaan sopivaa positiivista pöhinää. Jostain syystä koskee vähän enemmän toisten yritysten fa… köh analyytikkoja.

“And the trend is upwards”

7 tykkäystä

jees

47 tykkäystä
  • Annan markkinan kertoa itselleni mitä ajatella.
  • Ajattelen itse.

0 äänestäjää

8 tykkäystä

Ompa kompa kysymys, kun hetken luin kysymyksen asettelua.

1 tykkäys

Pakko oli vastata, että “markkina vie”, koska tänään ollut hyvä fiilinki ja eilen aamulla 9.01 ei niin hyvä fiilis.

2 tykkäystä

Miten mulla on salkku täynnä Helsingin kovimpia tämän päivän nousijoita ja häviän silti tänään(kin) indeksille :smiling_face_with_tear:
Kusetusmarkkinat.

15 tykkäystä

Joko saa taas alkaa puhumaan firetyksestä?

20 tykkäystä

Hirvittävään murhenäytelmään päätynyt Soulin Halloween-väentungos oli kuin omista pahimmista painajaisista – puristua kuoliaaksi väkijoukon keskellä. Pahin oma kokemus väentungoksesta on FC Porton stadionin sisäänkäynniltä joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen. Olin melkolailla paniikissa ihmismassan puristuksen kasvaessa ja kasvaessa, kunnes se lopulta helpotti päästyäni aidan raosta sisään. Paikalliset naureskelivat minulle, sillä sehän oli tietenkin vain “normaalia”. Sain varmaan elinikäisest traumat.

Törmäsin Scientific American:ssa ohjeisiin, mitä tungoksessa (tai ennen tungosta) kannattaa tehdä. Kuulostavat ihan järkeviltä, mutta omasta mielestäni ainoa hyvä ohje on kaikenlaisen tungoksen välttäminen viimeiseen asti.

13 tykkäystä

Kohta trendaa:

Dogecoin, vastuullinen sijoittaminen, vety, new normal, nokia :rocket:

5 tykkäystä

En halua olla ilonpilaaja tämän kivan nousupäivän keskellä mutta kusetusmarkkinat tekisivät kyllä taas klassiset jos tämäkin rallattelu päättyisi mahalaskuun ja uusiin pohjiin. Kuinkahan monta kertaa tätä olisi tarpeen toistaa ennen kuin se alkaa tosissaan iskeä useamman sijoittajan psyykkeeseen :thinking:

15 tykkäystä

Nokia vain +1,19% tänään, vielä ehtii mukaan (ei suositus).

5 tykkäystä

Nokia ei kyl nouse kuin max prosentin vaikka koko muu pörssi menis 5% ylös

5 tykkäystä

Possa täysi. Minulla oli Harvian osuus salkusta 18% ennen tätä nousua. Mitenkään en olisi voinut perustella position kasvattamista. Aikaa ostaa alle 15 euron Harviaa oli kaksi kuukautta. Kyllä siinä ajassa ehtii toimia.

17 tykkäystä

Jopa Mallisalkkua peesaamalla…

Onneksi @KalleH oltiin ajoissa liikkeellä! :joy:

2 tykkäystä

Itse tähtäsin alle 13€. Ja joo. Kyllä se siellä kävi taannoin, mutta silloin meni itseltä ohi. :man_shrugging: