Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Olen ekat EVOt ostanut 2018. Onko tämä nyt sitten ollut aivan sysipaska sijoitus? Firma operoi euroopan parhaimmilla marginaaleilla ja ei käytännössä ole osavuosikatsauksen katsausta tarjoillut, joissa bisnes ei ole rullannut mallikkaasti eteenpäin.

Kannattaa nyt vähän parempia neuvoja antaa kun heitellä jotain x prosenttia laskeneita yhtiöitä tähän ja kaiken huipuksi liittää ihan oikeiden firmojen sekaan joku vetyrekkabisnes, joka todennäköisesti saa aikaan vaan powerpointin rekasta eikä sekään liiku.

Tecnoa ja harviaa en ole omistanut, mutta eipä siinäkään pidemmän aikavälin omistajat nyt ihan metsään ole mennyt.

18 tykkäystä

Ei se oo niin justsiinsa.

20 tykkäystä

Vetoremmit, voi ei :joy:. Itse en koskaan noita suostunut käyttämään. Tunne oli, että kun niihin tarttuu, niin poispääsyä ei ole, no gripistä ei ole koskaan jäänyt kiinni.

11 tykkäystä

Kyseiset laput ovat olleet ja voivat edelleen olla loistavia sijoituksia, mutta hypen foorumilla ollessa kovimmillaan ne harvoin sitä ovat. Tutustu vaikka Smart Eye- keissiin. Viestejä tulvi hurjaan tahtiin, kun kurssi hyppi kengurun tavoin ylöspäin.

7 tykkäystä

Foorumilla oli muutama muukin Swedish Matchin ostotarjousta negatiiviseen sävyyn kommentoinut kirjoittelija: teille kaikille erittäin hyvää iltaa. :grin: Tarjous oli karmea, ja vastaanotto juuri sen mukainen.

4 tykkäystä

Tämä on ihan totta ja kyllä se Evokin vaan kuuluu tuohon samaan kastiin, oli osarit miten hyviä tahansa. Markkinan mielestä ne eivät kuitenkaan ole olleet tarpeeksi hyviä. Viimeisimmän vuoden tuotto on ollut -30%, joten putkeen ei ole mennyt. Jännä nähdä vieläkö tuosta joskus saadaan taas nouseva osake. Toki 3v sitten ostaneilla tilanne on hyvä, mutta tässä olikin puhe näistä kuplan aikana ostetuista osakkeista. Hyvänkin firman kanssa voi hävitä rahojaan. Tuolta 1600 SEK tienoilta ostaneita ei varmasti paljoa lämmitä, että osarit on jatkuvasti juuri ennusteiden mukaisia jos kurssi ei ole niistä moksiskaan. Sitten jos tulee se pahempi pettymys niin laskua on kyllä luvassa. Tuon kovan kurssinousun aikaan osareissa tuli kunnon ennusteylityksiä ja markkina odotti tietysti sellaisten jatkuvan ja kurssissa oli sisässä paljon hyvää. Positiiviset yllätykset eivät kuitenkaan jatkuneet ja mörnintä on ollut menossa jo ties kuinka pitkään.

Muiden mainittujen tilanne on muuttunut merkittävästi ja niissä ATH-hintoihin paluu tulee kestämään ties kuinka kauan jos niihin koskaan päästään.

7 tykkäystä

Postin asiakaspalvelukaan ei järkevää syytä tietojen keräämiselle osannut antaa, vaan neuvoi käyttämään vaihtoehtoisia maksutapoja

:face_with_monocle: :man_shrugging:

e

21 tykkäystä

Niin, miten sen ottaa. Evo on päässyt ennusteisiin ja ollut siinä mielessä hyvä sijoitus. Syntiosake leima on mielestäni pitänyt arvostuksen kohtuullisen ja luultavasti tulee aina pitämään.
Kannatta myös huomioida, että harva kasvuosake on selvinnyt viimeisen vuoden aikana pienemmällä kurssipudotuksella.
Ehkäpä esimerkiksi sopisi paremminkin korkeiden kertoimien yhtiöt, joiden tulos on sakannut. Niiden kanssa on tullut rumaa jälkeä.

1 tykkäys

Tähän voi lisätä että netto-ostajalle EVO on tarjonnut mehukkaita paikkoja kun liiketoiminta on tehnyt fantastista jälkeä ja kurssi on mörninyt!

17 tykkäystä

Buumeri kyselee miten tämä diskorddi toimii, pitääkö tässä kutsulinkki olla? Vai löytääkö tämän niin kuin mestareiden loungen.
E: viitaten siis inderesin kanavaan.

2 tykkäystä

Been there, done that.

Taidan olla samaa ikäluokkaa kuin @Sijoittaja-alokas ja kun aloittelin punttisalin 15 vuotta sitten, heikon gripin vuoksi en saanut kunnolla tuntumaa lihaksiin, joten otin vetoremmit käyttöön. Tulokset lähti nousuun, mutta grippi jäi sille tielleen ja enää en voi selkää tai mavea treenata ilman remmejä, kun sarjapainoista pitäisi pudottaa 30% että jaksaa pitää tangosta kiinni :man_shrugging:

Voi olla hauskan näköistä kun yli 120kg köntys käyttää 70kg ylätaljassa remmejä :grin:

10 tykkäystä

Klassinen Fiva. Ihmetellään, mutta mitään ei tehdä. Ei tutkita, kun kampaviinerit voi syödä ilmankin ja paljon vähemmällä työllä.

5 tykkäystä

Ehkä tänään ansaitsee tulla postatuksi tämä, vaikka joskus aiemminkin olisi ollut.
(sisältää sijoitusvinkkejä, let´s be careful out there!)

11 tykkäystä

16 vuotta pärjäsin ilman. :smiley: @Astrix llä on sellaiset puristusvoimat, että huh… se ei tarvii missään raudoissa remmejä.

Kauan koetin tehdä ilman remmejä ja käytän remmejä oikeastaan vain maastavedossa isommissa raudoissa tai joskus harvoin kulmasoudussa.

Mä olen 22 vuotta käynyt salilla, mutta en todellakaan omaa paljoa lihaksia enkä kevyenäkään ole erityisen tiukka. En mä erityisen suuria rautoja ole nostellut, mutta olen paljon vahvempi silti, miltä näytän. :smiley:

Enää ei ole isompia tavoitteita tai hurjempia enkkojen yrityksiä, mutta kovaa treeniä silti… ainakin omasta mielestäni.

9 tykkäystä

Tarkoitin semmosta, jossa voisi ilmoittaa, jos salkku ylittää 10 000€, 50 000€, 100 000€, 1000 000€ tai 10 000 000€😊 Tai yksittäinen osake nousee esim. 100% tms.

Katso salkkujen tuotto% ketju vuodelta 2021?
Anteeksi timanttinen meemi puuttuu, oli muuten ihan se jpow vastaan covid video!

Se taitaa olla joku noiden oma viritys ymmärtääkseni. Vähä kuin Fight Club siitä ei puhuta ja Invite only.

Joskus nuorempana yritin etsiä Mestarien Loungea, en minä sitä löytänyt, lähdin sitten Strinderbergille kahville. Taitaa olla discordi meille indeksimiehille olla liian nopeeta.

6 tykkäystä

Discordin sijoituspuoli on yhtä stocka-sammakkoa tai kurssi-ihmettelyä. Joitakin anlyyttisempiäkin puheenvuoroja tulee, mutta pitkälti samat lötinät voi lukea foorumilta.

Viihdyn silti aivan hyvin.

7 tykkäystä

Mä oon varmaan palstan ainoa joka ei edes tiedä mikä on discord tai ainakin ainoa liian laiska googlettamaan. Feels old man. Mutta ei huolta myös jodel ja tiktok on aivan yhtä vieraita ja ihan hyvin olen elämässäni pärjännyt. Enkä mä nyt edes niiin vanha ole.

29 tykkäystä

Jännä nähdä salipuhetta täällä, vaikka en ole kauheammin tätä ketjua selannutkaan.

Kuumaan remmikeskuteluun lisäten, niin ovat kyllä pandoran lipas. Kirouksena tuleekin otevoiman ainakin hiljalleen heikentyminen, mutta aivan yö ja päivä olla ne käytössä. En ainakaan itse tee yhtään vetotreeniä ilman. Tietenkin voimatreenissä voi olla eri, mutta täysin lihaskasvua haettaessa pitäisi jokaisella ne kassissa olla, eikä mitään ”hävettävää” käytössä.

Itse teen vielä HIT-tyylillä (eli Mike Mentzer/Dorian Yatesin tavalla ja siitä hieman modernisoitu, missä aivan täyteen failureen/vähän, mutta paljon raskaampia sarjoja) ja sitä ei pysty todellakaan tekemään ilman.

Noin 1,5 vuotta tullut jokanen treeni niiden kanssa tehtyä ostamisen jälkeen ja ei ole kyllä älytöntä otevoiman huonontumista tullut, vaikka ei kyllä ole kasvanutkaan :smiley: Testasin hieman ilman niitä jo hetki sitten ja kyllä sai treenin vikana kulmasoudussa sen 92.5kg x 10 ilman lipsumista.

Mutta se siitä salihömpästä ja vetoremmien puolien pitämisestä, nyt voisi painua nukkumaan.

11 tykkäystä