Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Millainen työ on vetää jälkikäteen putki välikatolta katolle? Mitkä ovat riskit kosteusvaurioiden suhteen?

Kahdesta huoneesta meillä on radonmittaukset tehty, mittaukset välillä syyskuu-marraskuu. Makuuhuoneessa lukema oli 27±9 ja olohuoneessa 124±18. Eli ymmärtääkseni varsinaista tarvetta tuolle putken vetämiselle katolle ei olisi. Samalla maallikon järkeilyllä jos talon joskus myyn, niin minä olen kuitenkin vastuussa siitä, ettei suunnitelmia ole noudatettu?

Siinä oli joku sellainen juttu että jos siirsi postin kulun, mutta ei osoitetta, sillä todistettiin verottajalle asuminen. Voihan omistaa monta kiinteistöä, väestörekisterin osoite yhdessä, mutta posti tulee toiseen siihen jossa oikeasti asuu ja on. Posti taas ei välitä käyttöönottotarkistuksista.
Voi toki olla muuttunut kikkailun vuoksi.

Tavallaan, paikat; a) Virallinen osoite väestörekisterissä, b) Osoite mihin posti tulee, c) Osoite missä konkreettisesti asuu.
Ovat kolme eri toisistaan riippumatonta asiaa.

Nnirvi on legenda.

Luin hänen juttujaan 90-luvulla ja tuolloin pelit olivat mulle hyvin kiinnostava sekä jännä juttu. Oli tosi kiva lukea Pelit-lehdestä erilaisten pelien arvosteluja, vaikka tiesin, että suurinta osaa en tule koskaan pelaamaankaan. Silloin pelikokemukset olivat itselleni todella suuria ja tunteita herättäviä… toki osin johtuen iästäni. :slight_smile:

64 ja 8-bittinen Nintendo tulivat tutuiksi, mutta Amiga500 on mun rakkauteni ikuisesti. :heart:

24 tykkäystä

Miulle kans oli Amiga 500 kova juttu lapsena ja Sensible Socceria tuli toskannut päivästä toiseen :sweat_smile:

12 tykkäystä

Ehdottomasti vesikatolle tuo putki. Jos maaperässä on radonia, vaippa ei ole tiivis ja ilmanvaihto lievästi alipaineinen, saattaa radon kulkeutua yläpohjasta sisätiloihin mahdollisten rakenteiden ilmavuotojen kautta.

Hommana tuo kaiketi vaatii vain yhden kattoläpiviennin lisää sekä 110 viemärin jatkon muhvilla yläpohjassa.

9 tykkäystä

Jos ei nykyään jo sääntöihin niin ainakin hyviin tapoihin kuuluu referoida linkittämäänsä juttua, vaikka se ei olisikaan maksumuurin takana. Referointi on tietenkin jutun linkittäjän eikä muiden vastuulla.

Kyllähän se tympäsee, kun avaa linkin, mutta sitä ei pääsekään lukemaan maksumuurin takia. Maksakoon vaikka 10 senttiä niin ei silti jutun lukeminen kiinnosta välttämättä niin paljoa, että ottaisi kokeilujaksoja sinne tänne. Lisäksi jos on lukenut eurolla sen yhden kuukauden niin Arvopaperin tilaaminen maksaa 13,90e/kk. Ei tuo nyt kovin reilua ole ajatella, että kaikkihan sen yhtiöketjun linkin voi lukea kunhan maksaa.

" Uutisten jakaminen Uutisia saa jakaa foorumilla. Jos uutisen linkkaa, on hyvä hieman referoida ja nostaa pääpointteja kanssa keskustelijoille, ja samalla myös vastata miksi tämä uutinen on merkittävä. Pelkkien linkkien tai uutisten kopiointeja tulisi välttää."

12 tykkäystä

Kylläpä meidän Nokiaa puffataan lööpeissä, sattuu pari kolme juttua heti aamusta silmään (KL, Talouselämä). Efektiä odotellessa :joy:

3 tykkäystä

Useampi puhunut että hgi-pörssi yliarvostettu? Onko? Korkotilanne tuo oman mausteensa mutta ei nyt kalliiksi voi haukkua?

Näin Ruotsissa…

28 tykkäystä

Voi vain kuvitella minkälainen ralli käy rajalla tämän jälkeen. Onhan se näppärää, kun saa yhdellä reissulla nuuskat, alkomahoolijuomat ja nyt vielä bensatkin

Onneksi meillä on varaa niin voidaan lisätä vaikka euro lisää polttoaineisiin niin saadaan pelastettua maailma :blush:

40 tykkäystä

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000009392070.html&ved=2ahUKEwj3iZTwmeX-AhUJv4sKHRlmAXUQjjh6BAgSEAE&usg=AOvVaw1-ysBfojgpl0OBMsLEm6Da

Suomessa mennään toiseen suuntaan. Jakeluvelvoite tulee olemaan tuplat/4x Ruotsiin verrattuna​:rofl::rofl::+1:

11 tykkäystä

Tässä halvimmat osakkeet ja onhan Nokian näkymän aika vakaa…

2 tykkäystä

Joo ikävää että on matala arvostus, mutta ei varmaan joka päivä tarvii asiaa korostaa ainakaan kahvihuoneella.

3 tykkäystä

Joo mun mielestä Nokia on alle 5e maailman tappiin, minkä olen kertonut moneen kertaan Nokia -ketjussakin perusteluineen, eli näkymä on vakaa…

Kiitos listauksesta. Aiempaan maksumuurihommaan vielä: pahimpia on just klikkiotsikot. “Tässä ovat…” ja sitten ei kerrota mitä ne on. :smiley:

Onko tuolla historiallisella P/E- luvulla lopulta mitään väliä jos kasvuennusteet ovat tulleet reilusti alaspäin? Esim Marimekon tai Keskon P/E on ollut 10v mediaanina korkea, mutta eikö se ole päivänselvää, että nyt se on matalampi kuin 10v mediaani?

10 tykkäystä

Pitääkö olla huolissaan vai erittäin huolissaan Medifilmin isohkosta Sievi-positiosta kun @Sijoittaja-alokas kävi lisäilemässä, ja vieläpä perustelut kuulostaa aika samanlaiselta mun sijoitusteesin kanssa :thinking: Kohta varmaan joissain isoimmissa Indoorin myymälöissä syttyy tulipalot niinku EcoUpin tehtaassa konsanaan :joy:

Konteksti viim. 12 kk:

26 tykkäystä

Etkös sä juuri myynyt kaikki pois, vai muistanko väärin. Toivottavasti kuitenkin saat single malttisi ylähyllyltä.

Muutama kuukausi sitten joo. Ei riittänyt usko, kun mistään ei kuulunut mitään. Nyt on tullut joitain positiivisia signaaleja ja haluan ehottomasti olla mukana. Sekä rahan kiilto silmissä että kannatusmielessä hyvän liikeidean vuoksi. Ja tiedän. Olen aivan liian hätäinen. Liikaa intoa, tuoreessa harrastuksessa.

2 tykkäystä

Onneksi loppusiijoituspaikka ennen kirkkomaan multaa on Länsi-Lapissa ja voi Pajalasta hankkia kaiken. Meiltä on sama matka Leville ja tuonne, toisessa niistä saa maksaa kaikesta vähän enemmän :face_with_peeking_eye:

Cha cha cha on kuulemma suuri suosikki Euroviisuissa vaikka on aika vanha biisi.
Irwin Goodman - Cha cha cha - YouTube

2 tykkäystä