Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Näitähän tulee nyt kuin liukuhihnalta.

16 tykkäystä

Noniin! Unohtakaa rokoteosaaminen, sota-analyysi tai tämä vääntö parhaasta tyynystä. Ensi viikosta alkaen olemme kaikki ufo-asiantuntijoita :smiley:

Oheisesta videosta voi aloittaa, jos aihe ei ole tuttu:

27 tykkäystä

Iltalehti luonnollisesti taas otsikoinnin ytimessä. Kyllä; unknoen flying object on sotilastermistössä validi, mutta tavan kansalaisille UFO=ekstraterresteiaalinen alus. No klikkejähän tällä vaan kalastellaan, mutta aika mauttomasti, kun varmasti yhtä klikattava otsikko olisi mikäli käytettäisiin termiä tuntematon ilma-alus

8 tykkäystä

No jos totta puhutaan, niin biisin alkuperäisaiheeseen rinnastettuna tuo oli parodianakin aika masentava versio. Toivon tosiaan, että tekijänoikeuksia noudattaen pörssiyhtiö Inderes on hankkinut luvat tuon väännösversion julkaisemiseen lauluntekijältä ja teoskustantajalta. Semminkin, kun lauluntekijä Hyyppä on vakavaa ja parantumatonta sairautta poteva taiteilija. Ainakaan niitä tekijänoikeussääntöjä ei ole noudatettu siinä, että teoksen tekijät on tuotava asiallisella tavalla esille teoksen yhteydessä. Eli tässä tapauksessa säv./san./sov./kustantaja videon tiedoissa mainten.

(Juu, saa liputtaa).

1 tykkäys

Nyt tarkkana siellä kauppojen pakastealtailla :grimacing:

14 tykkäystä

Urheilu- ja vedonlyöntimaailmassa tällä on tavoitteena:

1.) kuulostaa vakuuttavammalta (mielipiteen takana on kokonainen tiimi)
2.) hajauttaa syy kuvitteellisen joukon niskoille, jos näkemys onkin väärä, ettei ärtymys kohdistu ikävästi vain yhteen henkilöön

Luulen, että samat syyt pätevät myös sijoitusmaailmassa.

24 tykkäystä

Tässä videossa varmaan samaa sisältöä kuin linkittämässäsi videossa.

Kansan syvissä riveissä ufot usein yhdistetään alieneihin, mutta tosiaan useimmat keissit selittyvät ihan muilla asioilla.

Sitten on muutamia keissejä, jotka ilmeisesti ylittävät ihmisten tekemän teknologian kyvyt…

image

14 tykkäystä

Liian aggressiivinen kasvu, koronan aiheuttamat poissaolot (jäteautonkuljettajia vaikea saada äkillisiin poissaoloihin) ja kohonneet polttoainekustannukset. Eiköhän se näillä selity.

Aikajana näissä on kyllä mielenkiintoinen ja omassa päässä on mukava spekuloida erilaisilla syillä. Onko esimerkiksi tuosta vakoilupallosta saatu kerättyä tietoa, jonka avulla löydetty nämä muut kohteet vai onko vain sattumaa, että nämä tapahtumat olleet näin lähellä toisiaan.

1 tykkäys

Hokemalla on uusi merkitys. Ostin ja unohdin juuri ennen Ukrainan sotaa osakkeita, joita ei tee mieli nyt muistaa.

9 tykkäystä

Tuo on jo ratkaistu. Missäs noita lentäviä tykkitorneja on viime aikoina nähty? Laittakaas seuraava UFO video. :laughing:

kuva

22 tykkäystä

Bob Lazar kertoi jo 1989 samanlaisita gravitaatiota kiertävistä ihme vekottimista. Tämä leffa oli vielä muutama päivä sitten suomen Netflixissä, ei ole enää. Vain sattumaa?? epäilen. Oli myös muutama vuosi sitten Joe Roganin podcastissa puhumassa omista havainnoistaan. Oishan se huikea jatkumo jos jotain oikeita avaruusoletoja löytyisi…I want to believe.

The truth is out there

5 tykkäystä


image
Jep, ihan selvä UFT (Unidentified Flying Turret) :joy:

16 tykkäystä

Pumpattava hybridi-ilmalaiva on nyt rakennettu suurempana kuin koskaan. Tämä muistuttaa minua jostakin, mutten oikein saa kiinni, mistä. :thinking: Hyvä, että kehitys kehittyy! :+1:

60 tykkäystä

:smiley:

Mulla on valtavasti kaikenlaisia isoja suuria sijoitusvirheitä takanani (ja edessäkin). Yhden virheen osalta yritän erityisesti kunnostautua, eli olen nyt yrittänyt sijoittaaa kohteisiin, joita edes jotenkin ymmärrän.

Tämä tarkoittaa sitä etten sijoittelisi hyzoneihin tai vastaaviin. Jos en saa jostain yhtiöstä hyvää ja monipuolista analyysia suomeksi, niin sellaiseen mulla on korkea kynnys jatkossa sijoittaa. Toisaalta, vaikka olisi saatavilla jostain yhtiöstä paljon tietoa analyysien ja muiden materiaalien muodossa, niin ala voi olla itselleni tosi hankala, johon en välttämättä uskaltaisi sijoittaa. Tietyissä tapauksissa haastavamman alan erilaiset puolet ja businessjutut voin ymmärtää, mutta jos en ymmärrä, niin miksi sijoittaisin, vaikka ennen olen niin tehnyt.

Englantia osaan aika heikosti, vaikka yritän joka päivä lukea niitä englanninkielisiä juttuja, mutta en uskaltaisi enää ostaa yhtiötä, josta kaikki materiaali on vain englanniksi jne.

Tästä aiheesta voisin kirjoittaa aukottomammin ja perustellummin, mutta jatkossa sijoitan yhtiöihin, joita ymmärrän jotenkin tai luulen ymmärtäväni… tällä tavoin ehkä vältän joltain tietyiltä osin suuret tappiot, vaikka kyllä niitä isoja virheitä ja tappioita tulee jatkossakin tehtyä, mutta toivottavasti ei tällaisten virheiden osalta enää niin paljoa. :slight_smile:

15 tykkäystä

Mielenkiintoinen ketju, pitihän sitä kokeillakkin. :slight_smile: @Sijoittaja-alokas suosittelen myös sulle, yksinkertainen malli osto- ja myyntipäätöksien tueksi. Itseäni ainakin auttoi ymmärtämään vähän paremmin erilaista reittiä arvonmäärityksessä.

10 tykkäystä

Niin tai nukkuminen, vaurastumisen jarru. Auto ketjussa kaikki kertoo miten helvetin halvalla ne ajelee autoilla, joten ketjun nimi täysin väärä :joy:.
Kuten aikaisemminkin olen todennut, taivaspaikka on ainakin monella varma noiden autokokemusten ansioista :pray:

1 tykkäys

:heart:

36 tykkäystä

Hieno tarina, reippaan näköinen nuori mies!

6 tykkäystä

En tiedä onko oikea paikka kysellä tällaista, mutta asia mietityttänyt ja jos täältä löytyisi joku osaaja vastaamaan, niin se olisi hienoa.

Bruttokansantuotteelle on ilmeisesti olemassa useampi tapa laskea ja yksi niistä on arvonlisäysmenetelmä. Kun vertaillaan eri maita BKT:n perusteella, niin ottaako nämä vertailut huomioon sen, että vaikka arvon lisäys tapahtuisikin Suomessa, niin kuka sen arvon lisäyksen lopulta “nauttii”?
Eli teoriassa jos suomalaiset tehtaat painaa tuotteita piiput punaisena, mutta yritykset ovat 100% ulkomaalaisomisteisia, niin bkt näyttää hyvältä, mutta tuotot valuu pois maasta?

2 tykkäystä