Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Melkein neljänesvuosisadan olen treenannut punteilla, joitakin vuosia sitten huomasin, että vaikka kuinka hifisteli ja teki oikein valmentajankin avustuksella, niin tulokset eivät mainittavissa määrin parantuneet, lisäksi paikkanikin olivat ehjät. Samoihin aikoihin löysin sijoittamisen + vaihdoin hyvin tarkan sekä tavoitteellisen elämäntavan “vain” kovaan treeniin ja laitoin keittiövaa´an sivuun. Yhtä intohimoisesti myös opiskelin ja kuten jotkut tietävätkin, niin erilaisten syiden takia arvosanat olivat aina huonohkoja.

Nyt olen sijoittanut ehkä noin viitisen vuotta, sitä ennen mun vaurastuminen perustui vain kovaan säästämiseen ja asuntolainojen maksutahtiin.

Sijoittaminen on nykyään todella intohimoni ja onneksi tässä sivutyössäni pystyn yhdistämään tämän rakkaan harrastuksen sekä työn. Olen sijoitusjuttujen parissa viikossa ehkä noin 35 tuntia, ehkä enemmän… vaikea sanoa. Pienen elämäni se on nyt täyttänyt ja toki, jos elämään tulee muita prioriteetteja, niin olen valmis heti muuttamaan tapaani elää, mutta se mihin ryhdyn, niin sitä kanssa teen ja kunnolla.

Olipa pitkä intro! Ja sitten asiaan:

Tänään koin hyvin voimakkaita tunteita melko samanaikaisesti, niin iloisia kuin… hmm… en osaa sanoin kuvata, mutta sanottakoon surullisia. Kaikin puolin upeasta ystävästäni tulee vanhempi joidenkin kuukausien päästä; olin/olen kovin onnellinen hänen puolestaan ja en edes muista, koska viimeksi olisin tuntenut niin suurta onnea… pitää varmaan mennä noin viidentoista vuoden päähän, kun läheinen selvisi hengissä pitkältä teho-osastoreissultaan, joka oli toki isompi onni kuin tämän päivän uutinen.

Samalla hassusti jostain tosi syvältä sisältä kumpusi tosi iso suru, sanotaan ei tullut roskia silmiin, vaan kivenkokkareita. Olen aina halunnut isäksi (suurin haaveeni), mutta periaatteessa aina olen ollut yksin. No elämä on tällaista ja kukaan ei pääse helpolla, lisäksi elämässä on suurempiakin suruja ja onhan moni asia elämässäni hyvin.

En tiedä, mikä tässä kryptisessä viestissäni on punainen lanka, mutta sijoittaminen on vain sijoittamista - muistakaa se sillä hetkellä, kun YTD taas näyttää miinus viittäkytäprosenttia. Kannattaa muistaa, mitkä asiat elämässä on tärkeitä ja sijoittamisen pitäisi jäädä kauas taakse niistä oikeasti tärkeistä asioista.

193 tykkäystä

Pohjois-Amerikan ilmapuolustuskeskus Norad (North American Aerospace Defense Command) on tehnyt säätöjä niihin suodattimiin ja algoritmeihin, joilla tutkien raakadataa eritellään. Tärkeäksi on osoittautunut muutos, jonka ansiosta tutkat paljastavat nyt aiempaa paremmin kohteita, jotka liikkuvat hitaasti.

Yhdysvaltalaisviranomaisten mukaan etsittävien kohteiden löytäminen on kovaa työtä.

”Todella vaikeaksi homman tekee niiden koko ja potentiaalisesti myös muoto”, totesi Noradia johtava kenraali Glen VanHerck.
Käytännössä kohteilla on erittäin pieni tutkapinta-ala.

Kenraali tuumaa samaa.

5 tykkäystä

En voi tämmöisestä viestistä poimia mitään sen enempää, enkä sinua @Sijoittaja-alokas tunnekkaan.

En olisi silti uskonut näkeväni näin henkilön elämää avaavia kirjoituksia, kuin mitä olen nyt sinulta oman foorumin käytön aikana nähnyt pari kertaa. Tuokin vaatii ”munaa” ja tietynlaista avoimuutta, kun ainakin sadat ihmiset sen todennäköisesti lukevat.

Olen samaa mieltä sinun kanssasi tuon sijoittamisen todellisen tärkeyden olemattomuuden kanssa. Tästä silloin aikoinaan kirjoitinkin ja aiheena oli jotenkin todellinen aika perheesi kanssa ja kuinka nopeasti se on ohi.

”Älä sure mennyttä ja älä murehdi tulevaa” hengessä on helppo puhua ja vaikea seurata, mutta silti, tapahtumat tapahtuvat tavalla joilla tapahtuvat. Jos esimerkiksi isäksi tuleminen ei ole vielä tapahtunut ja se on inhimillisesti mahdollista, niin silloin se on saavutettavissa ja annettava tapahtua omalla luonnollisella radallaan.

Tässä on kuitenkin kaksi pientä minun makuuni edes jotenkin hyvältä kuulostavaa pätkää, joista en myöskään tiedä sopivatko yhtään oikeasti tähän tekstiisi. Mutta se onkin sinun päätettävissä.

”Do you wish to be invincible? Then dont enter into combat with what you have no real control over. Your happiness depends on three things, all of which are within your power: your will, your ideas concerning the events in which you are involved, and true use you make of your ideas. Authentic happiness is always independent of external conditions. Vigilantly practice indifference to external conditions. Your happiness can only be found within.”

”Man is made or unmade by himself, in the armory of thought he forges the weapons by which he destroys himself; he also fashions the tools with which he builds for himself heavenly mansions of joy and strength and peace. By the right choice and true application of thought, man ascends to the divine perfection; by the abuse and wrong application of thought, he descends below the level of the beast. Between these two extremes are all the grades of character, and man is their maker and master.”


(Ja kuva keventämään tunnelmaa)

Nimimerkiltä nimimerkille,

onnea ja menestystä siihen mitä etsitkään.

20 tykkäystä

Sanoisin, että sinulla on todella hieno haave, koska isyys ainakin omalla kohdallani on ollut parasta mitä elämässäni on tapahtunut.

Ymmärtääkseni olet kohtuullisen nuori, joten kannattaa vaan odottaa sitä oikeaa ihmistä jonka kanssa varmasti vielä jonakin päivänä perustat perheen.:slightly_smiling_face:

Terveisin kohtuullisen nuori isä 35v

12 tykkäystä

Minne on kadonnut tumma moodi? Iltaisin täällä tulee pyörittyä ja silmät palaa tällä normilla.

E: löytyi jemmasta, eli asetuksista.

8 tykkäystä

Nyt vaan väsäämään joukkokannetta kuluttajasuoja-asiamiehen kautta josko saatais silmävaurioista jotain korvausta :sunglasses:

41 tykkäystä

Siimaohjatut taistelulennokit :thinking: count me in!

7 tykkäystä

:clown_face:

29 tykkäystä

70-luvulla tuli harrastettua siimarukkeja. Kesäilta, Cox:in 0,8 cc motti ja ah, se metanolin ja risiiniöljyn tuoksu :slight_smile:

3 tykkäystä

Internetin sakea puoli kertoo, että Ufot on vaan hämäystä jolla saadaan huomio pois mm. Jeffrey Epsteinin asiakaslistasta joka pitäisi julkaista tällä viikolla.

9 tykkäystä

Itse sain ensimmäisen lapsen vasta 46-vuotiaana. Että kerkiää sitä hyvin myöhemmälläkin iällä. Tosin kun ensimmäiset 1,5-vuotta tytön syntymän jälkeen jäi yöunet melko vähille, niin tuli mieleen, että ehkä 10v nuorempana olisi ollut parempi hetki perheen lisäykseen :slight_smile:

41 tykkäystä

Sauli Niinistö tais olla 68 vuotias, joten ennättäähän niitä tekemään :smile:

14 tykkäystä

65 miljoonaa vuotta siihen meni, nyt he ovat palanneet…

55 tykkäystä

Saulihan teki tässä järkevästi, kun tuossa iässä ei sitten nukuta enää muutenkaan, niin sama valvoa sen lapsen kanssa!

6 tykkäystä

Ennustuslasit päähän:

Ommmmmmmmm

Näen, että OL3 sähköntuotanto alkaa

hups pahoittelut, ennustin väärin.

33 tykkäystä

Nerokasta heittää sellainen luu mikä pitää idiootit poissa vielä idiooteimmista asioista.

Tässä viikko sitten olisi ihan tieteellisesti löydetty kiinnostavia radio signaaleja kahdeksan kappaletta mutta jengi tahtoo uskoa että Kiinalaisen pallon sijasta olisikin tiputettu alieneita. Pelkästään sen takia kun joku käytti UFO termiä UAP termin sijaan. Mikä on tässä tapauksessa ihan ymmärrettävääkin kun oli todistetusti tunnistamaton(U = unidentified) lentävä objekti(FO =flying object) eikä pelkästään ilma ilmiö(AP = aerial phenomena).

1 tykkäys

Kysyinkin tätä jo @Yu_Gong :lta asianomaisessa ketjussa, mutta kun ei vielä tullut vastausta, niin kysyn täälläkin: Inderesin premium-jäsenet, oletteko huomanneet, että yhtiösivujen omistajalistauksissa ei enää näy hallintarekisteröityjä omistajia, toki en kaikkia yhtiöitä läpi käynyt, mutta Rovion kohdalla näin ainakin on!?

1 tykkäys

Hyvää ystävänpäivää kaikille foorumilaisille :smiling_face_with_three_hearts:

65 tykkäystä

Vaatii ilmoittautumisen?! :face_with_raised_eyebrow:
Millä vuosikymmenellä me elämmekään.

1 tykkäys