Sit kannattaa varmaan laittaa nää päivitykset sinne (ja linkittää sitä välillä muihin ketjuihin), eikä yrittää saada huomiota täällä kahvihuoneen satojen muiden viestien joukossa.
Tämä +1. Kannattaa ennemmin laittaa yksi osavuosikatsauksen hyvin pureskeleva viesti tuonne yhtiöketjuun kuin 5x one-lineria tänne kahvihuoneelle. Tuollaiset lyhyet viestit menevät täällä menevät shillauksen puolelle.
Jos olisit ollut pidempään, niin olisit kolmen kuukauden kohdalla huomannut, että peruutetut tilaukset vähennetään palkasta (Suojaa ilmeisesti siltä, että ei perusteettomia tilauksia tehdä). Ja sen jälkeen vielä katsonut niitä, niin vanhemmat työntekijät on siirrelly sun tietoihin omia peruutuksia. Näinkin on kotipaikkakunnan puhelinmyyntiosastolla toimittu aikanaan.
Mahdollisesti huhupuheita, mutta olikohan Mikkelissä, kun olivat oivaltaneet miten systeemi toimii. Nakkasivat 80%:iin puheluista tilauksen ja lopettivat juuri ennen kuin peruutukset olisi iskenyt palkkaan. Ilmeisesti tätä systeemiä muutettiin tuon jälkeen.
Uteliaisuus heräsi tutkia tätä Coca-Colan reseptin historiaa, joka toki oli jossain määrin tuttu. Tosiaan alkujaan juoma sisälsi kokaiinia, joka tuohon aikaa oli laillista ja melko yleisessä käytössä lääketieteessä ja muutenkin. Ilmeisesti juoman ensimmäinen versio oli ranskalainen viini ja kokaiini (yleinen ‘resepti’ aikanaan), mutta Georgiassa alkoholi oli tuolloin pannassa ja piti kehittää toinen tuote…
Vuonna 1903 sitten kokapensaa lehti poistui reseptistä, mutta tuli takaisin 1929, tosin tässä vaiheessa alkaloidi (joka siis on oleellinen osa kokaiinia) poistettiin tuottesta. Eli tänäkin päivänä tuo Coca juoman nimessä pitää itseasiassa paikkansa, koska juomaan lisätään kokapensaan lehtien uutetta. Tämä luonnollisesti tekee tuotteen valmistuksesta vähintään mielenkiintoisen, koska uutteen valmistavan alihankkijan vuosittain käsittelemällä määrällä saisi vaihtoehtoisesti tuotettua kokaiinia $200M arvosta. Tämä herättää luonnollisesti jatkokysymyksiä tuosta koko tuotantoketjun toiminnasta ja valvonnasta, mutta näiden kaivelun voi jättää johonkin toiseen hetkeen.
@Juurikki näistä lähteistä tuolle 70-luvun muutokselle ei löytynyt vahvistusta ja epäilisin kyseessä olleen nuorison kehittämä kaupunkilegenda. Tosin onhan kipulääkkeiden ja niiden valmistajien historia myös hyvin mielenkiintoinen - Bayer lääketehtaan aikanaan uuden tehokkaan kipulääkkeen nimeksihän tuli “Heroin”, koska teki käyttäjästä sankarillisen ja Hoffmann, joka siis syntetisoi morfiinista heroiinin, oli 11 päivää aikaisemmin kehittänyt aspiriinin ( Heroin - Wikipedia). Eli tässä voisi olla jonkinlainen linkki tuohon aspiriini tarinaan??
Jos tämä on se toimitusjohtaja, mitä luulen, niin hän on kyllä sympaattisen oloinen tyyppi.
Myös haastattelija on symppis eli symppis haastattelee symppistä.
Sitä odotellessa, tsempit maanantaihin ihmisille …
Nyt alkaa muuten olla viimeiset vuodet poimia kirsikat kakusta eli tehdä semi-isoja Suomen sisäisiä yrityskauppoja vanhoilla liikevaihtoarvoilla.
Yrityskauppa on ilmoitettava KKV:lle, jos yrityskaupan osapuolten yhteenlaskettu Suomesta kertynyt liikevaihto ylittää 100 miljoonaa euroa ja vähintään kahden yrityskaupan osapuolten Suomesta kertynyt liikevaihto ylittää kummankin osalta 10 miljoonaa euroa.
Ilmoitettavaa yrityskauppaa ei saa panna täytäntöön ennen kuin virasto on hyväksynyt sen.
Valtaosa yrityskaupoista hyväksytään sellaisenaan viimeistään 23 työpäivän kuluessa käsittelyn alkamisesta (ns. ensimmäisen vaiheen käsittely). Yrityskaupat, joilla saattaa olla haitallisia vaikutuksia kilpailuun, siirretään jatkoselvitykseen, jonka pituus on enintään 69 työpäivää (ns. toisen vaiheen käsittely). Markkinaoikeus voi viraston hakemuksesta pidentää käsittelyaikaa enintään 46 työpäivällä.
KKV puuttuu yrityskauppaan, jos sen katsotaan olennaisesti estävän tehokasta kilpailua Suomessa. Ensisijainen tapa yrityskaupan haitallisten vaikutusten estämiseksi on asettaa sille ehtoja. Ehtona voi esimerkiksi olla, että yrityskaupan osapuolet sitoutuvat myymään osan liiketoiminnasta ulkopuoliselle ostajalle. Mikäli haitallisia vaikutuksia ei voida poistaa yrityskaupan osapuolten tarjoamilla sitoumuksilla, voi markkinaoikeus KKV:n esityksestä kieltää kaupan kokonaan.
Eiköhän nuo rajat ole jo parin vuoden päästä reilusti alempana, sellainen lobbaus asian tiimoilta tuntuu olevan käynnissä viraston puolesta.
Mietin, että oliko tämä sarkasmia. Mutta taisikin olla vain laput-silmillä stadi-näkemys.
Helsingin ulkopuolella todellisuus on, että on vain paskoja vaihtoehtoja. Hinnat entistä korkeampia ja saatavuus heikompi. Eikä kukaan oikein tiedä mistä juuri sillä hetkellä käytettävissä oleva taksi pitäisi tilata.
Suomessahan perinteisesti kaikkien kuuluu kärsiä tasapuolisesti ja markkinoita ylireguloida varmuuden vuoksi, jotta metsässä asuva jengi saisi täysin saman palvelutason kuin mitä kaupungeissa järjestyy. Apteekkijärjestelmäkin on Euroopan huonoin, mutta sitä ei voida vapauttaa kilpailulle ja saada hintoja alas järkeville tasoille, koska muuten joku mummo Säkylästä ei saa kaikkia lääkkeitä välittömästi tiskiltä ja palvelua kahdelta kädet taskussa seisovalta myyjältä heti kun kävelee apteekkiin sisälle. Meiltä on ryöstetty koulujen rahoitus, terveydenhuolto on tukossa, sekä synnytyssairaalat käyttökelvottomia, kun rahat valuvat maakuntien tehottomien rakenteiden ja korkean palvelutason ylläpitoon. Ei löydy kyllä yhtään sympatiaa jos joudutte siellä landella asentamaan pari sovellusta älypuhelimeen ja venaamaan taksia ruuhka-ajan ulkopuolella 10 minuuttia pitempään
Tutkijat ympäri maailman [1] ovat yksimielisiä että Mango Pepsi > Cherry Cola > Sitruuna Cola > Vanilja Cola > Cola Zero > Pepsi Max > Coca Cola > Cola Light > Cherry Pepsi > Pepsi > Jätevesi > Kofeiiniton Cola.
Joo siis on täysin totta ja simppeleillä logoilla on paikkansa ja ovat yleisesti tehokkaita. Ihminen luontaisesti tekee tätä kuovio / hahmotunnistusta.
Esimerkkejä voisi olla ”face pareidolia”, jossa aivot näkee kasvoja pyykkikasassa tai kallion reunassa.
Sotilaskin voi haluta metsässä pimeällä kävellessä poistaa mahdollisimman paljon ihmistä muistuttavia muotoja esim. maaston kasvillisuutta muistuttavalla röyhelökypärähupulla. Joskus myös testattu shakkipelaajia siten, että heille näytettiin shakkilautaa hetki ja pyydettiin memorisoimaan asennot, mutta siirrot olivat muistaakseni jotenkin todella outoja, joten heidän valtava siirtokokoelma ei aivoissa saanut yhtä helposti muistettua kyseistä lautaa.
Tämmöinen on varmasti hyvä Applen tapaisessa tuotteessa, mutta ei vain yksinkertaisesti ole universaali markkinoinnin laki ja liian moni hyppää tähän junaan. Monimutkaisilla logoilla voidaan signaloida tietynlaista privaattisuutta / esoteerisuutta. Valtavan julkisuuden firmatkin käyttävät piilotettuja piirteitä / yksityiskohtia logoissa. Vaakunat ja muut sopii enemmän kuin hyvin esimerkiksi Loro Pianan brändiin. Jos käyttää aikaa näiden tutkimiseen, niin löydät alan valmistajilla esim. Tietyn bisneksen historiaan liittyvän asian monen logosta.
Itse uskon, että tämä tulee osalla puraisemaan perseestä vielä pidemmällä ajalla. On seurattu jättien linjaa ja sitten menetetty osa omasta kilpailukyvystä, ja se on identiteetti.
Tässä on hyvä esimerkki identiteetistä
Ei sitä kannata muutta esim. tämmöiseksi
Edit: Pakko ottaa vielä porsche tähän logojen jatkuvaan muutokseen esimerkiksi.
Porschella on ns. simppeli logo, mutta he eivät ole vajonnut muiden autovalmistajien jatkuvaan trendimuutokseen. He ovat tajunneet rakentaa tämän päälle heidän historiaa. Sama, vanha ja tylsä logo vuodesta toiseen on ollut paras ratkaisu.
Koskas Eka on viimeksi käynyt Helsinki Vantaan taksialueella?
Edit. Itse liikun duunien tiimoilta lähes viikottain keskusta-kenttä väliä ja kyllä se taksin hommaaminen on Bernerin diilien jälkeen mennyt huomattavasti huonompaan suuntaan. Eri äppien kanssa pärjää ytimessä, mutta kentällä niillä ei tee kyllä yhtään mitään.
Lentokentältä on erittäin toimivat junayhteydet kaikkialle Suomeen, joten harvemmin sitä taksia tarvitseekaan.
On jotenkin kummallista, että liikkuessa ulkomailla vaikka Itä-Euroopassa ja Lähi-idässä on ihan normaalia käyttää äppiä takseilla liikkumiseen ja kaikki toimii erinomaisesti vaikkei yhteistä kieltä ei löydy. Mutta maailman johtavassa matkapuhelinmaassa on aivan mahdoton työmaa ladata ne äppit sinne puhelimeen ja tilata taksi sitä kautta. Ei vaan onnistu. Ennen pystyi kävellä tolpalle ja pääsi hienolla autolla saaden henkilökohtaista palvelua taksikuskilta joka osasi jokaisen kadun lempinimen ulkoa. Nykyään pitää painaa paria nappia puhelimessa ja kaikki tapahtuu automaattisesti. Mahdoton tehtävä
Holhousvaltiossa mitään henkilökohtaista vastuuta omasta toiminnasta ei voida ottaa. Pankkiautomaattejakaan ei ole nykyään kuulemma tarpeeksi, eikä tietenkään voida opetella miten pankkikorteilla maksaminen toimii, koska se on aivan liian uusi ja vaikea keksintö, joten vaaditaan regulaatiota korjaamaan oma osaamattomuus. Ja mikä ihme on tämä Internet, jota ei osata käyttää eikä haluta opetella käyttämään. Tätä puhetta kuulee päivittäin. Suomi on kyllä ihmeellinen maa.
Tampereella myös huononi ja kallistui taksipalvelu Bernerin uudistuksen myötä. Joka kerta myös hinta kotiin eri, jos otat vain taksin baarista selviydyttyäsi. Hankala ennustaa, mitähän taas tänään. Mekin asutaan kohtuu lähellä keskustasta (3,5km Ratinasta), sinänsä siis Stadissa on nurkkia, jotka määritän enemmän landeksi.
Etukäteen tilatessa taksi on myös saattanut vain jättää tulematta.
Voi kun selviäisikin vain nappeja painamalla ja puhumatta, mutta kun kuskit vetää risteyksessä liinat kiinni ja kysyy “Vasemmalle vai oikealle”, vaikka reitti on piirtynyt navigaattoriin (johon, jos olet hypännyt tolpalta taksiin, itse saanut näppäillä osoitteen kun ei oikein ääkkösiä ja tuplakonsonantteja täynnä olevan kadunnimen kirjoittaminen välttämättä tule luonnostaan) ja olet itsellesi vieraalla alueella, niin ei voida mistään erinomaisesta palvelukokemuksesta puhua nykytakseissa.