Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Paljon puhetta Fortumin osingoista.
Se, että valtio möi Kemiraa viittaisi mielestäni siihen, että osinkoa ei tipu, tai ei ainakaan ole totutulla tasolla.

1 tykkäys

Eilen oli stokkan ketjussa juttua vallihaudoista ja mainittu, että Adidaksella ja Nikella on sellainen. Sattumalta luin eilen illalla hesarin uutisen, jossa Adidas makaa puolen miljardin euron kanssa siellä vallihauhassa, eikä pääse ylös.

Lyhyesti: Adidaksella on varastossa 500milj. euron edestä Kanya West -yhteistyötuotteita. Kanya West kirjotti twitterii juutalaisvihamielistä tekstiä ja adidaksen perustajat olivat natsipuolueen jäseniä.

Adidaksen toimistolla:

(gif oli liia iso, niin pelkkä kuva. :frowning:)

linkki uutiseen: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009422607.html

13 tykkäystä

Eipä tuo vaikuta tekemättömältä ongelmalta kun kuitenkin kysyntää löytyy.
Adidaksen pitäisi nyt vain etsiä halukas hyväntekeväisyys järjestö yhteistyöhön. Lisätä info lappu pakettin. Myydä loput kengät ja lahjoittaa voitot hyväntekeväisyyteen.

3 tykkäystä

Toinen viite samaan suuntaan on Outokummun lisäosinko.

1 tykkäys

Historiasta en osaa sanoa, mutta pitäisiköhän tästä päätellä/voisiko johtua siitä, että analyytikot ovat ehkä keskimäärin optimistisia ja siten tulee harvemmin eteen tilanteita, joissa iso sijoittajajoukko olisi positiivisena ja analyytikko negatiivisena. Päinvastaisessa tilanteessa on varmaan huomattavasti pienempi joukko sijoittajia jotka osaa/jaksaa argumentoida mielestään liian positiivista näkemystä vastaan, jos on itse päättänyt olla ko. osakkeeseen sijoittamatta. Pisteet niille, jotka tällaista keskustelua käy, sehän on toki erittäin tervetullutta myös. Ja onhan Stockassa jonkin verran yksityiskohtia mm. kirjanpidon ja saneerauksen suhteen, jota ei voi piensijoittajan oletakaan täysin tuntevan ja siten herättää kysymyksiä.

52 tykkäystä

Hyvin se matka menee, turha liikoja jännittää!

18 tykkäystä

Lentopelko on ihan vakava asia, mutta toki pääosin epälooginen. Paljon todennäköisempää kuolla onnettomuudessa muilla liikennevälineillä!

  • Kansanedustajilla on istuntotaukoa, lomaa, 4,5 kuukautta vuodessa.
  • Kevätkausi alkaa helmikuun alkupuolella. Ennen pääsiäistä on viikon loma. Kesälomalle lähdetään ennen juhannusta.
  • Syyskausi alkaa syyskuun alussa. Syksyllä on loka-marraskuussa viikon tauko Pohjoismaiden neuvoston kokouksen aikana. Joulun viettoon eduskunta pääsee kohtuullisesti ennen joulunpyhiä.

Aloitetaanko ihan vaikka herran lomista?

57 tykkäystä

Saadaanko tällä satojen miljoonien hyödyt?

5 tykkäystä

Mahdollisesti, jos päättäjät olisivat tekemässä päätöksiä enemmän? Tätä ei liene kukaan ekonomisti arvioinut. Varsinkin jos verotusta kiristäviä päätöksiä tehdään, niin siinä on sadat miljoonat paperia ja pitää puhua saman tien miljardeista.

7 tykkäystä

Ei saada ja miten se liittyy mihinkään? Henkilön, joka lomailee yli puolet vuodesta (viikonloput mukaanlukien) on ihan turha puhua toisten lomista.

14 tykkäystä

Samalla logiikalla kansanedustajat eivät voisi puhua yhtään mistään.

7 tykkäystä

On melkein huvittavaa, miten osa ihmisistä puolustaa paremmassa asemassa olevia henkilöitä, vaikka näiden edut ovat ristiriidassa omien etujen kanssa.

10 tykkäystä

Itse ainakin pyrin siihen, että mietin mikä oikein ja väärin, riippumatta siitä mikä on kohteen suhde omaan asemaani. En esimerkiksi halua, että minua enemmän tienaavia verotettaisiin enemmän, vaikka se saattaisi olla ns. minun oma etuni

10 tykkäystä

Tämän asian kanssa itse kipuilen vaalien alla näin opettajana.

Vasemmisto ehkä ajaisi minun etujani paremmin, mutta se tehtäisiin velkarahalla.

Oikeisto taas ei aja minun etujani samoin, mutta Suomen tulevaisuuden kannalta ratkaisut ovat parempia.

24 tykkäystä

Ei tässä ole kyse Kansanedustajan eduista. Eivät ne liity millään tähän asiaan. Se on eri keskustelu.

Ja eikö ole aikamoinen oletus että Sinuhe Wallinheimo olisi minua paremmassa asemassa ja nähdä jotain ristiriitoja meidän etujen välillä?

Minulle kävisi oikein hyvin että arkipyhistä poistettaisiin loppiainen ja helatorstai. Tästä hyötyisi Suomen valtiontalous ja yritykset. Pitkässä juoksussa suurin hyötyjä olisi kansalaiset kun saataisiin taloutta edes hitusen kestävämmälle uralle. Saanko minä sanoa näin kun minulla ei ole 4.5kk lomia?

4 tykkäystä

Maaliskuu alkoikin tänään taas mukavasti, kun sain eteeni jo toisen rahanpesuselvityksen tämän kalenterivuoden aikana. Tällä kertaa Svea Bank. Ilmeisesti suurin ihmetyksen aihe oli se, miksi olen helmikuun aikana sekä tallettanut että nostanut rahaa säästötililtä…

Ei tietysti ole pankin vika, vaan sääntelijän, mutta on tämä nyt aivan turhaa vaivata pieniä yksityissijoittajia jatkuvilla selvityspyynnöillä. Mitään pimeää tai edes hähmäistä ei omissa transaktioissani ole, mutta jos näitä tulee jatkossakin samaa tahtia, niin alan kohta selvittämään, miten sijoitan rahani pimeästi huumebisnekseen, tappamiseen tai muuten vain Cayman-saarille suojaan finanssi-byrokraateilta :laughing: .

Disclaimer (myös KRP:lle tiedoksi). Viestini sisältää turhautumista sekä vahvaa sarkasmia.

5 tykkäystä

Sitten kun joskus muistetaan että kansanedustajan työnkuvaan kuuluu muutakin kuin täysistunnossa ja valiokuntien kokouksissa istumista, niin ehkä tajutaan, että istuntotauot eivät ole lomia.

12 tykkäystä

Etkö opettajana ole huolissasi porvariston tulevista leikkauksista, joilla jo aiemmin aloitettiin koululaitoksen rappeuttaminen tässä maassa?

2 tykkäystä

Suomessa on vähän arkivapaita verrokkimaihin verrattuna. Mielestäni isompi ongelma on niiden satunnaisista vuosittain. Osasta varmasti voisi luopua, jos olisi ns. bank holiday osille vapaista jolla lukittaisiin arkivapaiden määrä.

3 tykkäystä