Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Ei hätää, säästän aikaasi!
Salkkareiden sisältöä tarkemmin tuntematta, mutta kollegoiden siitä puhuessa olen ymmärtänyt, että riittää kun katsot viimeiset 10 jaksoa. Todennäköisesti Pihlajakadun sisäinen parinvaihtorulla kerkeää siinä ajassa sopivasti pyörähtää kerran ympäri, ja olet taas kärryillä mitä tapahtuu. :pray:t3::smiling_face:

5 tykkäystä

Muista, että tää on kahvihuone. Täällä turistaan välillä hormonien käytöstä miehisyyttä korostamaan, välillä taas kirjallisuuden syvimmistä tulkitsijoista.

4 tykkäystä

Juu toki, ei tämä mitään tunteita herätä. Kunhan ihmettelen ääneen. Onhan tuo ihan kiinnostava havainto, että missä käänne tapahtui. Tosin monesti se on mennyt juuri niin FED-päivinä, että ensin lähdetään kovaa väärään suuntaan ja sitten tapahtuu se todellinen käänne. Vähän kuin osaripäivinä käy samoin. Sikäli mun mielestä puheiden merkitystä ehkä ylikorostetaan suotta, kun tämä on aika tavanomainen ilmiö jo muutenkin.

3 tykkäystä

välillä taas kirjallisuuden syvimmistä tulkitsijoista.

Ehdottaisinkin että ketju nimettäisiin uudelleen:

Inderesin kahvihuone → Inderesin lehmuksenkukkatee- ja Madeleine-leivoshuone

6 tykkäystä

Von Gerich ja korkohommat:

Varmaan aika hyvä muistisääntö mulle ja mun opetuslapsille. :smiley:

5 tykkäystä

Onko pihan valvontakameroista kokemuksia?
Tämmöstä ajattelin, olis aika halpa :face_with_monocle:

Puoliso ei usko, että tuuli on avannut portin :sweat_smile:

2 tykkäystä

Tähän pakko kommentoida: olen BW Ideolia itse vilkuillut jo puolisen vuotta sillä silmällä koska tekniikka on kiinnostavaa ja firma lentää enimmäkseen tutkan alla. Jäänyt silti ostamatta, koska luotto ei ole ihan kattanut talouspuolen riskiä, vaikka BW konserni onkin ehkä merkittävä taustavoima. Hauska huomata että MM on ollut samoilla apajilla ja päätynyt myös ostamaan.

Nyt pitää evaluoida tapaus uusiksi ja jos pihvi olisi validi niin tietenkin niellä harmitus siitä ettei uskaltanut ostaa synkimmällä hetkellä (parhaat ostot kun olen aina tehnyt sen kuuluisan oksennusämpärin kanssa…).

2 tykkäystä

Tässä taulukossa on muuten aina alkuvuonna se hyvä puoli, että näkee tulevien vuosien ennusteita yhden vuoden pidemmälle kuin pdf-rapsoista. Toki tilanne korjaantuu kun q4-tulos ja uusi raportti ilmestyy.

3 tykkäystä

Tänään sopivasti Elisan ja Ålandsbankenin yhtiöesittelyt Radison Bluessa. Ajankohta on hyvä näin pienen pankkikriisin keskellä. Jos sieltä saisi jotain hyvää infoa. Onko muita foorumin nimimerkkejä tulossa paikan päälle?

En ole ennen käynyt noissa. Mietin, että jättäisinkö silinterin vai monokkelin kotiin etten anna liian pompöösiä kuvaa…

8 tykkäystä

On, vieläpä huokeampi c310 malli. mulla ei värillistä yö-kuvaa mutta hintaisekseen
yllättävän ok…
edit. Nacholle tämä

1 tykkäys

Moni asia on muuttunut.

30 tykkäystä

Vahva fiilis että tämä on jo jossain ketjussa, mutta laitan silti koska hihittelin tälle yksikseni.

21 tykkäystä

Kysymys sopinee tänne parhaiten, eli frendi muutti juuri ulkomailta (ei EU/ETA-maa) Suomeen töiden perässä.
Oleskelulupahakemus on vireillä, mutta henkilötunnusta ei vielä ole.

Osaako joku sanoa, että miltä palveluntarjoajalta saisi pankkikortin/tilin?

2 tykkäystä

Ei tietääkseni keneltäkään ilman hetua. Työsopimus vaaditaan myös.

Loistavaa, aina oppii uutta :grinning:

2 tykkäystä

Opin mallia ehkä ikäseltäni mieheltä, miten asioidaan Lidlin kassalla:

  1. Osta tolkuttomasti kerralla.
  2. Lado kaikki ostoshihnalle, kun olet saanut kaiken laitettua liukuhinnalle niin älä missään tapauksessa mene pakkaamaan.
  3. Kaiva lompakko esille vasta, kun myyjä on kertonut, kuinka paljon sinun pitää maksaa.
  4. Älä mene maksettuasi kiireellä pakkaamaan, vaan katso kuitti rauhassa (hyvin hitaasti) läpi.

On myös tärkeää muistaa, että ei pidä välittää pitkästä takana olevasta jonosta ja kun rupeat pakkaamaan, niin se pitää tehdä ihan raaaauhassa.

:cowboy_hat_face:

P.S. YTD +6,25%

39 tykkäystä

Noh, pääsalkku on +2,2% onkos kesä talven keskellä, mitä tapahtuu, help! :pray: Ihan liian hektistä tää sijoittaminen… Just nousee ne isoimmat mutta vähän kevennetyt positiot… Voi niitä saamatta jääneitä tuottoja… Nordea nyt sitä nousua. Ostinko Nordea tilalle… Kyllä.

Pitääkö kaivaa vanha rohkea viljo esille.

Tietäs nyt vaan että mikä on markkinan mielestä oikea arvostus noille hyville firmoille, mutta kun se ei oikein tunnu itsekään tietävän.

T. Confused viljo

Ps. Haluan ostaa hyviin uutisiin halpoja yhtiöitä nousevaan kurssiin, ne markkinat takasin!

Pss kertokaakun kamux ista on tulossa taas hyvä yhtiö teidän mielestä!

5 tykkäystä

Tiedustelin tästä tiedosta riemastuneena asiaa Nordean aspalta, jossa kerrottiin, että henkilötunnus tarvitaan myös.
Nettisivujen tiedot ilmeisesti vähän niin jäin näin :sweat_smile:

Jatkokysymys, mikähän olisi hyväksi todettu ns. “prepaid”-pankkikortteja tarjoava palvelu, josta saisi virtuaalisen kortin, jolle voisi ladata rahaa?

Pankkitiliä ei ilmeisesti Suomessa saa kirveelläkään ilman hetua.

Jotenkin yllätti tämä tieto. Luulin että Elisa myy tyyliin vaan puhelinliittymiä :thinking:

11 tykkäystä

Tästähän kehkeytyy vielä jännitysnäytelmä.
Palaan aspan puheille :grin:

5 tykkäystä

Mielenkiintoinen animaatio eri merkkisten kännyköiden markkinaosuuksista 30 vuoden aikana. Nokia kännyköiden “nousu ja tuho” tulee hyvin näkyviin.

15 tykkäystä