Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Syy on puhtaasti esteettinen. Lieriömäinen sylinteri täytettynä vedellä aiheuttaa suurennuslasiefektin, eli pienet hiput näyttävät vähän suuremmalta vedessä. Toinen syy on että kallistellessa putkea hiout liikkuvat hitaammin joka sekin on esteettinen seikka, ja ehkäisee hippujen erodoitumista pienemmiksi murusiksi/tomuksi ajan kanssa.

14 tykkäystä

Sieviketjussa oli joku huolissaan tappioista ja kurssista. Silloin kannattaa muistaa Simon sanat:

7 tykkäystä

Kuka ihme on tää mysteeripoika, joka on ollut jo viiden Elecsterin vuosikertomuksen kannessa vuodesta 2015 alkaen, mutta ei ole vanhentunut päivääkään :smiley: . Muutenkin näytetään kierrätettävän aika paljon kuvitusta.

Pienen firman ei paljoa parane käyttää rahojaan mihinkään turhaan kuten vuosikertomuksen kuvitukseen. “Onhan meillä edelleen ne hyvät kuvat mitkä otettiin v. 2015”. :sunglasses:






(highlighttaukset omia)

On niitä sentään rajattu vähän eri tavalla joka kerta :smiley:

35 tykkäystä

:triumph:

Mä olen ajan hermoilla; lisäilin Nordeaa, sitten olen ostellut älyajan hengessä vajaan vuoden sisään esim. Konecranesia, Scanfilliä ja Valmettia.

Tekoäly on humpuukia nyt ja aina. t. alokas ja vepu
image

17 tykkäystä

Oisin toivonu et se ois kertonu jotain siit et Vepu aina jättää kahvimukit mun pöydälle mulle siivotttavaks. Smh…

38 tykkäystä

Ja ne vesilasit myös. :frowning:

9 tykkäystä

Valmistaa ko elecster koripalloja ja muuta Koripallo sälää?

Just mietin, että jos Nordea viitsisi pompata mukavasti, niin pitääkö ne osakkeet silti jättää salkkuun osinkoja tuottamaan?

Sellaista ko se osinko sijoittaminen on?

8 tykkäystä

Oisko siellä Java-pohjaa… köööh köh köh

2 tykkäystä

Kuka ei rakastaisi bisnestä, joka surkastuu 50% vuodessa ja vetää yli -1000% nettovoitto%?

22 tykkäystä

Tuloskauden yksi kohokdistani on se, kun katson milloin Eki on saanut yhtiöraporttinsa julkaistua. Usein nämä hänen rapsansa ovat tulleet mielenkiintoisin kellonaikoihin esim. törkeän aikaisin aamulla tai tälleen yöllä. :sunglasses:
image
image

14 tykkäystä

Zucc ottanut bisnesvinkkejä Mr Knightilta :smiley:

1 tykkäys

ChatGPT:llä on imarteleva käsitys nousujohteisesta Inderes-urastani. Viimeksi taisin olla analyysipäällikkö, nyt jo varatoimitusjohtaja! :smiley:

25 tykkäystä

Aa että… Ensimmäinen lomapäivä miesmuistiin. Heräsin ennen seitsemää virkeänä kuin peipponen. (Normaalisti mut saa vain rautakangella irti sängystä)

Kahvinkeittoa ja Nordean rapsan lukua.

Voiko ihanammin päivä enää alkaa, onko ihanampaa aamua kuin tää? :slightly_smiling_face:

Edit. Ainiin, pitäähän tänään mennä lunastamaan myös MM finaaliin arvonnassa voitetut liputkin. :ice_hockey: :clap:

28 tykkäystä

Tämäkin viesti päätyy opetusmateriaaliin ja vahvistaa virhettä. Verneri Pulkkinen on oikeasti Inderesin ylivaratoimitusjohtaja.

4 tykkäystä

@Mikael_Rautanen on huhujen mukaan huolissaan sun nousujohteisesta urasta ja panikoi paikkansa puolesta. Tässä on tuoretta kuvaa toimistolta hänen lukiessaan uusista rooleistasi:
Nokia Facepalm GIF by Inderes

34 tykkäystä

Ei kehtaa nyt hehkutella tuolla Nordean ketjussa, mutta 10046 kpl Nordean osaketta ni kiittää ja kaikki hankittuna osingon irtoamisen paikkeilla ja jälkeen.

Vanha Viljo odottelisi viikon ja möisi, mutta osinko sijoittaja viljo saattaa harkita pitämistä. Onnittelut kanssa omistajille! :heart: Kurssihehkutuksissakaan ei voi vielä hehkutella, mutta kai Min +10% on saleissa ja 20% ehkä mahdollisuuksien rajoissa tänään… Mutta katellaan viikko vaikka.

45 tykkäystä

Urakiidon siitä seuraava askel lienee ylivarapäätoimitusjohtaja? :thinking: Sitä odotellessa.

2 tykkäystä

Ei kellään olisi snippii laittaa tästä taulukosta. Helsingin pörssin yhtiöistä näillä on paras maksukyky – Listalla useita kurssiromahduksen kokeneita | Arvopaperi

Katsellaan Nordean avaus ja sit Strindbergille aamupalalle. Jos kurssi >10% niin haen pari pulloa Möettiä kotimatkalla ja mimosan tekoon, siitä sitten salkkuun shortsit suojaksi ja itse kesäloman viettoon. Reilun viikon kerkeeä olla lomalla pörssistä ja sitten matka kohti Osakaa, loppukesästä sitten Venetsia, ei ole tullut vielä käytyä siellä.

Odotan Nordealta vielä tälle vuodelle posaria ja ROE targetin nostoa 13%->15%, pitäisi onnistua kun Q1 roe >17%, firma joka treidasi alle book valuen ja roe 17%, ja niin ne pahat henget sanoo, että P/B on kuollut… No niin, tekijät tekee ja ne piirtää kel on liituu.

Nyt Golden state warriors - Sacramento Kings game 5 pyörimään.

23 tykkäystä