Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Terveystalo. Mukavasti näyttää pyyhkivän.

Kevennelläkkö vai eikö kevennellä? Ollaan taas tämän suorien osakesijoitusten hankalimman asian äärellä…
Etenkin kun aloituspositio on ollut pienehkö niin suurikaan nousu ei tunnu vielä position koossa prosentuaalisesti liikaa, eli helpointa olisi vain pysyä kyydissä.

Vaisto sanoo että tultaisiin vielä hakemaan 7,5:n hinnasta ennen pitkään, mutta se on vaan vaisto se.

Positiivinen ongelma kuitenkin. Olisi pitänyt alusta pitäen sijoittaa vain indekseihin niin tätäkään ei tarvitsisi pohtia.

Ei ole syytä levennellä, vaan ajoissa kuuttia kevennellä.
Parempi rikkaudet omassa taskussa, kuin pörssilaskussa.
Kerran jo loisti sijoitustähtenä kirkkaana. Siihen moni sijoittaja kajosi.
Vaan molskis ja hei, niin kuutti pohjalle vajosi.
Kasvu jos hyytyy, kun Saimaa jäätyy, kuutti taas pohjalle päätyy.

44 tykkäystä

Takatalvi jos saa, ei suosituskaan ole “osta”
Ostotarjousko vapauttaa holdarin ahdingosta?
Kuin keinopesä antaa suojaa kasvaa
Kun ei kehosta löydy kituutteluun rasvaa
Päätyykö firma talliin Redmondin kingin?
Ei vierellään Miikkulainen, vaan tekoäly Bingin…

10 tykkäystä

Onko kukaan tuossa Keskon omistajan plussa -järjestelmässä inessä? Omistajan K-Plussa – K-Plussa

Vaatimuksena 100 osaketta + 3000e vuosiostot.

Mahtaako olla järkevää ostaa tuo parin tonnin osakenippu sillä ajatuksella, että ainakin saa boonusta kun ostaa ylihinnoiteltua sapuskaa? Eli minkälaiset ovat edut konkreettisesti? :face_with_peeking_eye:

2 tykkäystä

Olin tuossa Keskon “parhaassa asiakaskategoriassa” yli 6000€ vuosiostojen takia vielä vuoden alussa. Ostojeni hiivuttua viime vuoden loppupuolella tipuin siitä pari kuukautta sitten pois. Kannattaako ostaa ~2000€ osakkeet päästäkseen parhaan asiakkaan kategoriaan “vain” 3000€ vuosiostoilla? Mielestäni ei.

Sellainen vaikutelma on, että K-ruoka -sovelluksessa oli hieman enemmän henkilökohtaisia tarjouksia – mutta en voi sanoa, että olisi kiinnittänyt muutokseen, kehnompana asiakkaana, juurikaan huomiota.

1 tykkäys

Minä loppuviikosta:

Mua fomottaa nykyään muutkin kuin vain Mallisalkkutiimi ja Yu:

17 tykkäystä

Olisi muuten tylsä elämä, jos ei leikkisi salkullaan pankkiiria.

Just saying.

8 tykkäystä

Kai nämä sinänsä riippuvat tilanteesta. Omat k-ostot vuodessa ovat jo tuon 3k€, niin vähemmällä pääsisi, jos keskoa ostaisi sen 100 lappua versus tuplaisi vuosittaiset k-kaupan ostokset.

Aika hämyisiä vain nuo edut tosiaan, kun ei pahemmin mitään konkreettista listata, joten ei taida maksaa vaivaa, kun ei Keskoa löydy valmiiksi salkusta.

1 tykkäys

Tehkää hyviä osakepoimintoja!

Tutkimus | Puolet osake­sijoituksista ei tuota voittoa koskaan: ”Se on kuin lottoaisi”: https://www.hs.fi/talous/art-2000009542124.html?share=98f6050a05ef086832096b6d4485322f

6 tykkäystä

Ääh, juuri kun firma pääsemässä vauhtiin niin ei silloin myydä

Tuota voisi ostaa lisää mikäli markkinat jatkavat masentelua firman kohdalla

1 tykkäys

Et ole oppinut mun sijoitussuunnitelmaa “myy ennen kuin nousevat kivasti”, olen Konecranesiakin vähentänyt jo kahteen otteeseen:
image
Capmanitkin myin aikanani äkkiä ennen kuin nousivat liikaa.

“Anna tappioiden juosta - katkaise voitot” - Alokas

19 tykkäystä

noin neljä prosenttia pörssiyhtiöistä tuottaa tutkimusten mukaan noin 90 prosenttia kaikesta pörssin arvonnousuista ja erilaisista osinkotuottoihin verrattavista, yhteenlaskettavista tuotoista

“Onneksi olen sijoittaja, kuka valitsee yhtiöt, jotka sisältyvät kyseiseen neljään prosenttiin.”

-Kaikki Inderes-foorumin jäsenet

38 tykkäystä

Jos tätä verrataan lottoon, lotostahan pitäisi myös silloin puolet kerroista voittaa jotain. Kuitenkin lotosta taisi olla, yhtään minkäänarvoisen, voiton todennäköisyys ihan karvan yli 1%.

15 tykkäystä

Ajatella kun olisi jokin kaikille tuttu arkipäiväinen asia jossa voiton todennäköisyys on juuri 50%. Ihan kolikonheittoa koittaa tälläistä termiä keksiä.

24 tykkäystä


Ainoa relevantti tilasto :crossed_fingers:

34 tykkäystä

Ihan tarkalleen ottaen kolikon heitossa on mahdollisuus myös kolikon pystyynjäämiselle. Eli ei sekään ole 50/50 - kenties lähempänä 50/60 :upside_down_face:

Hetkonen…olenko tullut Inderessokeuteen, vai miksen enää löydä “muokkaa viestiä” painiketta omista viesteistäni? :thinking: :melting_face:

@Verneri_Pulkkinen tai @Yu_Gong1 painoi väärää nappia foorumin asetuksista? :smiley:

Hetkonen tähän viestiin tulikin se nappula, mutta vanhempaa viestiäni en voi enää muokata (Media and Games ketju)? What :face_with_raised_eyebrow:

2 tykkäystä

Kuinka vanha sinun kommentti tuossa ketjussa on? Muistaakseni noissa on jokin aikaraja muokkaukselle.

1 tykkäys

Niissä on. Periaatteessa nämä on ihan järkeviä kun yleensä muokkaustarve syntyy tosi nopeasti ja toisaalta kirjoittajat ei pääse sitten myöhemmin korjaamaann hassuja väittämiään. :smiley:

4 tykkäystä

Hiljaiseksi on ketju sitten mennyt, kun ainoat viestit edellisen 1kk ajalta ovat minun omassa tuntemattoman monta kertaa muokatussa/lisätyssä viestissäni, kun toimarilla on pakkomielle ostaa osakkeita viikottain :rofl:

4 tykkäystä