Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Päivä pitenee ja kevät lähenee yhtiökokouksineen. Miten se yhtiökokouksiin osallistuminen oikein menikään: voiko matka- ja hotellikulut vähentää verotuksessa?

2 tykkäystä

Tuota noin niin, kysymys kokeneemmille sijoittajille.

Mitenkä päästä eroon ankkurointi harhasta? Jos tämä karhumarkkina oli tässä ja typeryyttäni jätin ostamatta tai myin pois jo halvalla ostetut osakkeet, niin kuinka päästä takaisin kyytiin. Esimerkiksi Evo, vaikea ostaa >1100sek hinnalla kun muutama kuukausi takaperin hintalappu oli <800sek

On kyllä kauhea kohtalo.

17 tykkäystä

Huh huh olipas tiukkoja kysymyksiä mini-roastissa, onneksi @Jeremias_Makkonen ja @Ville_Kivinen eivät hengittäneet kauheasti niskaan. :smiley:

Myötähäpeää herättävä jakso ilmestynee perjantaina ellei päädy editointipöydällä roskikseen. :smiley:

49 tykkäystä

Oppia ikä kaikki

40 tykkäystä

Samalla tavalla, kuin on jossain vaiheessa uskallettava myydä, kun pyllymäki ei ota loppuakseen.

Itse en osaa kumpaakaan. Siksi holdaan karhumarkkinan yli (ehkä typerästi) ja ostan lisää jos satun halvemmalla saamaan.

Ajoittamisessa olen käänteinen mestari.

16 tykkäystä

Varmaan johtuu siitä vastuullisuudesta :thinking:

Pääset kyytiin, mutta kalliimmalla. Ehkä odotat ja sitten taas käy niin, että hinta nousee vielä enemmän.

”Time is your friend; impulse is your enemy”
John Bogle

En ole kokenut, mutta vastasin kuitenkin.

3 tykkäystä

Kurssit aaltoilevat aina. Siitä sitten arpomaan että milloin olisi sopiva aallonpohja mennä kyytiin. Eiköhän sieltä vielä tule päiviä kun JPow suolaa kaikki jolloin jos pidempään pitoon haluaa niin voi vähän nokkaa nirpistäen ottaa koppia kun kaikki taas punottaa. Toivottavasti sattuu moinen ennen kuin kurssi karkaa horisontiiin :smiley:

2 tykkäystä

Matkakulut ainakin… Ehkä hotellikulutkin jos matka yhtiökokoukseen on tarpeeksi pitkä ja hotellimajoitus perusteltua.

Tämäköhän se pätee:

  • saa vähentää
    ”vakaassa tulonhankkimistarkoituksessa uhratut menot”:thinking:

Näköjään poistunut tuokin… Itse olen ne kyllä tyrkkinyt veroilmoitukseen.

Ja toisaalla(Pörs-Säätiön vero-opas 2022):

“Matkakulut pörssiyhtiön yhtiökokoukseen eivät ole vähennyskelpoisia menoja.”

Eli ehdottamasti juu-ei-ehkä-suattaapi olla :confounded::grinning:

Mitä silmäni näkevätkään! Iloinen veronmaksaja kyselemässä verovähennysvinkkejä :stuck_out_tongue:? Onko Juurikin tili kaapattu?

23 tykkäystä

kuva

En ole selvästi ainoa hullu joka miettinyt vastavirtaan uimista. Show must go on.

9 tykkäystä

Iloinen veronmaksaja edelleen, mutta ei nyt sentään liioitella. Reilu peli riittää. :innocent:

2 tykkäystä

Mulle on jotenkin outo käsite, että verotuksesta voidaan Suomessa puhua mistään reiluudesta. Itse käytän termiä “lakisääteinen”…sisältää pientä hampaiden kiristelyä… mutta reilua ei missään nimessä.

18 tykkäystä

Ja oli meitä hurjia muitakin. Sharevillestä kilahti ilmoitus jo heti pörssin auettua :man_shrugging:t3:

1 tykkäys

Jos tällä hetkellä kertoimet mielestäsi siedettävällä tasolla ja näkymät hyvät, niin osta pois. Pitkällä tähtäimellä on turha yrittää ajoittaa pohjia vaan ostaa sitten mieluummin vaikka lisää jos tulee vielä parempi paikka.

Itselleni yritän hokea että menneisyydestä ei ole mitään väliä, sillä vain tulevat kassavirrat ratkaisevat.

7 tykkäystä

Seinäkadulla on vanha viisaus

”Seksi vie ja Daxi tuo”

Tänään Daxi ei ainakaan ole tuomassa mitään. -0.08% samalla kun Seppo -1%. Vaikee tämä shorttikortin peluu.

3 tykkäystä

Jälkijunassa FED tässäkin…

4 tykkäystä