Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Sängystä ei kokemuksia, mutta tyyny on kyllä joka euron arvonen.

9 tykkäystä

Meillä ollut Tempur vuodesta 2012 ja edelleen on hyvä. Paras sänky jossa olen nukkunut.

2 tykkäystä

kokemusta perus vaahtomuovi patjasta, runkopatjasta, tempurista ja wellpurista(jyskin kopio tempur), joista viimeiset 3vuotta ollut wellpur. Omaan makuun tempur oli kaikista paras, mutta ero ei ole mielestäni hintaeron arvoinen verrattuna wellpurii, joka on usein alennuksessa. Patja 160x200 GOLD F110 WELLPUR | JYSK
itsellä siis tämä malli käytössä. Näköjään taas vakioalennuksessa. Itse maksoin muistaakseni 400e.
Päädyt sitten tempuriin tai johonkin noista kopioista on se varmasti parempi nukkua kun normi patja. Muutaman yön se saattaa vaatia totuttelua, joten älä ihmettele, jos ekana aamuna on selkä hieman kipeä, varsinkin jos entinen sänky on ollut todella löysä.
Suosittelen myös muistivaahto tyynyä, jos niskakipua esiintyy. Tyynyn valinnassa pitää sitten ottaa huomioon yleisin nukkumaasento.

8 tykkäystä

Edelläoleviin kommentteihin vielä lisäyksenä, että itsellä on ollut Tempur kahteen otteeseen ja hyvin ovat kestäneet. Kannattaa käydä testaamassa liikkeessä ajan kanssa, sillä pehmeys/kovuus asteita on useampia, samoin kuin patjojen paksuuksia ja niiden välillä on yllättävän paljon eroa.

2 tykkäystä

Suosittelen, myös Tempur tyynyjä.
Ollut nyt 3vuotta molemmat (sänky ja tyynyt) käytössä enkä hankkisi enää muita sänkyjä. Kerran se kukkarossa kirpaisee, mutta ei kyllä ole kaduttanut.

Niin ja kuten muillakin ”high end” tuotteilla, Tempurin takuu on toiminut hyvin. Petarissa kun lähti lanka purkautumaan sai takuusta uuden kuoren ilman sen kummempaa sähläystä.

1 tykkäys

Komppaan tätä. Olen monta vuotta jo nukkunut Jyskin Wellpur muotoilluilla tyynyillä ja ikinä en mene takaisin niihin vanhanmallisiin, joka on pullea keskeltä ja ohut sivuilta. Nyt näyttääkin Wellpurit olevan taas tarjouksessa, eli noista ei kannata ikinä täyttä hintaa maksaa.

Disclaimer: Tämä ei ole sijoitussuositus. Osta vain tyyny, johon rahkeesi riittävät ja kuten sijoituksissa aina, sijoita sellaiseen kohteeseen, että pystyt yösi nukkumaan hyvin.

32 tykkäystä

Itsellä Tempur oli viikon ja sit vaihtu tavalliseen. Tykkään nukkua viileässä, makkarissa jotain 15-16 astetta ja silloin Tempur on kuin tiiliskivi kunnes lämpenee.

5 tykkäystä

Suomalaiset ostavat sellaisenkin tarjouksen kyselemättä, että laittaisi yhteen ämpäriin 5 muuta ämpäriä sisäkkäin, ja hinnaksi 20€

2 tykkäystä

Ylöjärven Tokmannilla pysähdytty työmatkalla, kassoilla oli ilmoitus että tulevan kampanjan ämpäreissä on jonkinlaisia toimitusongelmia. :chart_with_downwards_trend:

Komponenttipula lie, tai maanantaimarkkinat :smiley:

7 tykkäystä

Minulla välillä lukiessa on vaikeuksia (=aina enemmän tai vähemmän), sitten välillä luen väärin, jos on kiire tai selailen vain.

Hetken hätkähdin, että lähtikö meidän Pulkkinen Ahon perässä:
image

Tällaisia “hätkähdyksiä” mulle tulee viikoittain, mutta aina kun luen jotain “ihmeellistä”, niin tarkistan, että olen varmasti lukenut oikein. :slight_smile:

4 tykkäystä

Kusetusmarkkinat, taateli.

1 tykkäys

Täällä noita Wellpurin tyynyjä kehutaan.
Meillä on Wellpurin sänky, mutta tyynyinä akanatyynyt. Olen kyllä akanatyynyistä tykännyt viime vuodet.
En nyt varma ole mistä vaimo on hankkinut, mutta tämä vaikuttaisi oikealta:

4 tykkäystä

Minkälaisessa liikkeessä patjaa kannattaa testata? Edestakaisessa vai jokin muu :joy:

14 tykkäystä

Ylös alas liike voi kans toimia testauksessa

4 tykkäystä

Itselläni noita selkäongelmia ja niskasärkyjä ja moni kehunut futonia ja tempuria. Päädyin Ikean Sultanin seuraajaan, jota myös kehuttu ja hetkessä oli kuoppa keskellä, sinne meni tonni… varaa ei ole Tempuriin, mutta voisin ehkä tuon futonin testailla jossain vaiheessa.

4 tykkäystä

Meillä käytössä Unikulman runkopatjasänky Klassikko- patjoilla. Olihan se hintava, mutta ehdottomasti joka sentin arvoinen. Sitä ostaessa tuli myös tehtyä se klassinen virhe, että asteltiin ensimmäisenä Unikulmaan pötköttelemään laadukkailla patjoilla ja sen jälkeen testailtiin Jyskin yms. halvempia vaihtoehtoja. Eihän ne tuntunut oikein miltään Unikulman jälkeen.

2 tykkäystä

Täällä useampi vuosi menty JYSK:n Wellpur F40:llä. Ollut erinomainen valinta tälle käyttäjälle:

-Käyttäjällä selkävaivahistoriaa ihan riittävästi
-Ruumiinrakenne; “ei kovin raskasrakenteinen” :sleeping_bed:

1 tykkäys

Tiedättekö, mun täytyy oikeasti tunnustaa jotain. Meillä ollaan viime aikoina heräilty yöllä ja oon sitten välillä mennyt lastenhuoneeseen nukkumaan, jotta pienempi rauhottuisi, niin oon nukkunut jotenkin käsittämättömän hyvin siinä kovalla lattialla. Sikeetä unta ja mikään paikka ei särje. Että vois niin kun kokonaan muuttaa sinne lattiatasoon.

Jos olisin joku foliopää niin sanoisin, että tuo sänky- ja patjabisnes, älyvaahdot ja muut on modernin ihmiskunnan ehkäpä suurin huijaus. :smile:. (Kyllä, luit oikein, älyvaahtopatjoja on oikeasti olemassa).

64 tykkäystä

Saattaisivat oikein jonottaa ihan vaan jonottamisen riemusta.