Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Itse kyllä järkytyin, kun kävi ilmi, että @Lyly_ja_Immo onkin vain yksi henkilö, eikä edes asu Kainalniemessä :cry::grin:

Hieno haastattelu jälleen :blush:

43 tykkäystä

Tämäkin oli aikanaan mulle suuri järkytys, kun oivalsin tämän. :smiley:

Ja kiitos palautteesta! :pray:


Toiseen aiheeseen Timo Heikkilä kertoo ajatuksiaan mm. sijoitusnäkymistä vuodelle 2023.

4 tykkäystä

Täältä kans peukut @Lyly_ja_Immo haastattelulle, oli mukavaa luettavaa :+1:

Antaa mukavasti luottoa itsellekin näin keski-iän porstuassa olevana että oikeilla (rahallisilla ja osake) valinnoilla vielä tässä kerkee vaikka minne ja mihin :sweat_smile:

15 tykkäystä


Positiivista palautetta satelee Sammon tuloslivestä. On se hyvä, että meillä on söpö Sulo kertomassa.

Toivottavasti tuloslivet ei siirry jatkossa onlyfansin puolelle.

52 tykkäystä

Onpas pörssissä tänään verilöyly. Tuntuu salkussa aika isona laskuna vaikka suurimmista laskijoista top 10:ssä ei löydy itseltä kuin Harvia ja nousijoiden top 10:ssä on itseltäni löytyvät YIT, Tokmanni ja Outokumpu. Laajasti niin kovasti mennään alas että ikävä tiputus tulee, mutta tätä tämä on.

3 tykkäystä

Ainoa tapa saavuttaa kestävää arvostusta on kohdella muita ihmisiä hyvin, joka päivä.

Millä tahansa muulla tavalla saatu arvostus, ihailu ja kuuluisuus on hyvin katoavaista.

38 tykkäystä

Pakko antaa ylävitonen @Pavel myös sulle! Viime toukokuussa oli foorumilla puhetta kirjallisuudesta ja suosituksestasi tuli ostettua Dumasin Monte-Criston kreivi. Tykkäsin kovasti!

Muutama sivu kerrallaan iltalukemisena meni tosiaan tuonne tammikuulle, että sain kirjan loppuun asti, mutta oli mukava luettava. Hyviä suosituksia otetaan edelleen vastaan. :sunglasses:

9 tykkäystä

“US10Y” on tickkeri joka kertoo syyn. Viime viikkojen nousun jälkeen iski krapula kun yhtäkkiä 10-vuotisen yieldi ei enää ole 3.4% … 3.6% vaan puskee yli 3.7% - eli markkina alkoi laskeskelemaan että entäs jos JPow onkin tosissaan ja jo frontattu koronlasku 2023 ehtoopuolella onkin vasta 2024 juttuja. Voi tietenkin olla että tämä on vain pieni dippi ja vanhojen hyvien aikojen nousumarkkinateesi “jokainen dippi on ostopaikka” toimii taas ja jossain kohtaa taas pompataan ja kuoppainen vuoristorata jatkaa ylämäkeen. Tai sitten tämä oli vain tavallista pidemmälle viety karhumarkkinaralli ja nallet kömpivät koloistaan kertomaan kuinka maailmanloppu on tulossa ihan pian ja pelastukoon ken voi… :sweat_smile:

2 tykkäystä

Loistava kuulla! Kirja on ehdottomasti omia suosikkejani. Jos hieman raskaampikin luettava uppoaa niin toisen ranskalaisen Hugon Kurjat on melkoisen hieno teos. Ei kannata antaa kirjan nimen hämätä. Teos ei ole mikään “unelmien sielumessu”, vaan kauniin eeppinen tarina anteeksi annosta ja lähimmäisen rakkaudesta vaikka toki ikäviäkin kohtaloita löytyy. Itse skippasin aikanaan teoksen turhan pitkään koska oletukseni oli joku itkuvirsi johon en halua tarttua.

6 tykkäystä

Mitähän
Vattu :a

muutaman tunnin sisällä on taas tapahtunut kun aamulla salkku oli vielä indeksiä voitolla ja lähellä nollaa ja nyt iloiset -3% :face_with_symbols_over_mouth:. Vaadin selityksen, hyvityksen ja anteeksipyynnön siltä, joka yskäisi väärässä kohtaa Wallstreetillä tai käveli Helsingin pörssitalon ohi vääränvärisissä vaatteissa johtaen sijoittajien massapaniikkiin :angry:

@Sijoittaja-alokas ?

3 tykkäystä

Voi johtua siitä, että mulla on nyt itsevarma olo salkustani. :cowboy_hat_face:

image

3 tykkäystä

Se johtuu siitä, kun markkinat jo reagoivat Hytsonin delistaukseen ennakoivasti. Odotas maanantaihin, kun totuus iskee lopuillekin. Taisi ChatGPT ennakoida tuon ensi Keskiviikon rommauksen vähän jälkijättöiseksi, mutta lapsenkengissähän tuo AI vielä on.

3 tykkäystä

Itsellä on midaan kosketus, että kun jotain aikoo ostaa, niin punaisena päivänä se on ainoa vihreällä oleva :smiley:

13 tykkäystä

Moro. Mulla oli eilen aamusta kolme tulosta ja siitä jo pian webcasteja ja haastattelua perään, niin jätin tällä kertaa väliin. Muutenkin varsin ruuhkainen tulosaamu ja meillä siinä Outokummusta oli live samaan aikaa. Yleisesti Harviasta kyllä jatkossakin pyritään livejä tekemään, mutta joka kvartaalin en lupaa.

P.S. Olisin varmaan sanonut, että osake reagoi aika neutraalisti raporttiin joten pieleen ois sekin mennyt :wink:

36 tykkäystä

Katsoin muuten aamulla ensimmäisen tulosliveni. 99%:lle sijoittajista olisi parempi kuunnella Vilenin Suloa kuin plärätä itse osaria epätoivoisesti. En siis puhu Mikko Mäkisistä, mutta taidan itse olla valitettavasti ala99:ssä.

Lisäksi Sulo on hirmu söpö telkkarissa. Sauli Vilen OnlyFans-tiliä voisi myydä naissijoittajille (ja osalle miessijoittajistakin) aika kovaan hintaan.

:joy::joy::joy::joy:
Oletan tämän positiiviseksi palautteeksi @Sauli_Vilen

8 tykkäystä

Länsirannikko, talvi ja tuulee.

Ei tosin myllyjä näkyvissä ja tuulihavainnot ovat alle kahden metrin korkeudesta. Että voihan se olla että myllykorkeuksilla on tyyntä.

On tullut aikanaan kierrettyä muutakin kuin tahkoa (=nykyinen tila) vaan tässä pienen perheystävällisen kaupungin (Clovis @ New Mexico) sisäänheitto-asettelu:

6 tykkäystä

Sijoititko Hyzoniin? Anonyymi kysely.

  • Kyllä
  • En

0 äänestäjää

3 tykkäystä

14 tykkäystä

Mukava kuulla, että pohdinnoistani on ollut hyötyä jollekulle, ihan mutullahan tässä itsekin mennään🙂Foorumi on parhaimmillaan silloin, kun on paljon erilaisia mielipiteitä ja kyllähän Rovion erikoistilanne on mielenkiintoisimmasta päästä tällä hetkellä, itse odottelen kaikessa rauhassa sitä 12 euron tarjousta tai sitten pudotaan vihaisten lintujen kanssa takaisin alkuasetelmaan🙂

Vastaan tänne uudestaan, kun meni äsken väärään ketjuun :slight_smile:

5 tykkäystä