Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Mites ne verojen maksut tässä välissä? Liekkö kannattaa tämä liikku :upside_down_face:

Paljon menee veroja 45000 euron pääomatappioista?

35 tykkäystä

Jos tulee ostettua Ostin/myin -ketjun päivän kuumimpia yhtiöitä, pitäisi jo peliin lähtiessä olevansa mukana joko voittajajoukkueessa (itse en ole onnistunut osumaan juuri tähän ryhmään) tai vertaistukiryhmässä, joka sentään keventää mieltä sitten kun osakekurssin lasku alkaa ja jatkuu jollain ihme mörnimisellä seuraavat puoli vuotta. Silloin on kiva tietää, että en ainakaan ollut ainoa, joka teki ostopäätöksen juuri silloin ja sillä kurssilla. Kai se on mukava ajatella olevansa keskivertosijoittaja, eikä suinkaan huono.

2 tykkäystä

Kylläpä tuli Nixun ostotarjous mukavaan saumaan kun paluu Suomeen on esissä parin viikon kuluttua ja kun 2015 tänne muutimme, myimme kaiken kiinteän omaisuuden Suomessa, joten nyt paluumuutossa on aloitettava lähes nollasta. Olen huono myymään ja näin se onnistuu kivuttomasti. :white_check_mark:

12 tykkäystä

Kylläpäs tuntuikin kivalta saada mukavaa palautetta näin heti aamusta, kiitos. :slight_smile:

Muistan joskus kuulleeni, että tieto on sijoittajan perusoikeus. Pidetään siitä kiinni.

Erinomaista torstaita, @Sijoittaja-Alokas, ja kaikki muutkin!

47 tykkäystä

Tämä on valitettavasti arkea joissain muissakin isoissa yrityksissä :face_with_diagonal_mouth: Googlella on tuo pohja niin vahva, että ehkä se saavat laivan käännettyä, mutta ei kuulosta ainutlaatuisilta ongelmilta mitä itse olen kuullut ja nähnyt.

1 tykkäys

Norjassa ei kyllä ymmärretä mitään pörssitoiminnasta. Kahootin q4 tulosten julistuksen aikaa ei ole ilmoitettu ja konffapuhelu vasta 16.30 mikä helvetin aika se on? Nämä pitäisi hoitaa heti aamusta :dizzy_face:

3 tykkäystä

Kauppalehden toimittajilla jo kynä savuaa

Nixusta tarjous 13€/osake

6 tykkäystä

Onko tarjous sitten niin mahtava. Pari vuotta sitten kurssi ollut yli 11 € ja viitisen vuotta sitten yli 13 €.

Osinkoa ei ole juurikaan maksettu eli en pidä tätä mahtavana tarjouksena jos on 10 vuotta omistanut.

20 tykkäystä

Ja taas viedään kaikki yhtiöt pois Helsingin pörssistä heti kun arvostustasot hieman laskeneet :smiley:. No toivotaan että jäljelle jää ne parhaat ja pois poimitaan ne köykäisemmät.

Näin se menee, monet stoneakin lähes kolmellakympillä ostaneet varmaan harmittelivat 128%:n preemiota (@ 4,5EUR) mutta kuka käski ostaa järjettömillä arvostuksilla?

Edit: ja oma keskihintani 6,61 EUR (4,4K) ja huomautan vielä nyt kun moneen vuoteen verottaja ei ole saanut minulta kuin hiluja (15% osingoista, joita saan 3-4K vuodessa) niin nyt heti 8🍩 pelkästään tästä.

6 tykkäystä

Ei todellakaan ole hyvä tulos jos on 10v omistanut. 10v tuotto häviää jopa SP500 indeksille. Jos on ostanut lokakuussa alle 5€ hintaan niin on syytä tuulettaa.

Tälläiset ulostulot ovat näitä osakepoimijoiden valikoivan muistin kukkasia.

17 tykkäystä

Itse olen ainakin liputtanut nämä viestit aina kun niitä havaitsen ketjussa, syyllä “menee ohi ketjun otsikosta” tms.

5 tykkäystä

Citymarket käyttää tuoreessa mainonnassaan itsestään Cittari-nimitystä. Jotenkin se ei istu omaan korvaan ollenkaan. Citymarket on aina ollut Citari tai Sitari. Vai onko?

image on…
  • Cittari (Sittari)
  • Citari (Sitari)

0 äänestäjää

4 tykkäystä

Ensimmäistä kertaa koskaan näin tai kuulin tällaisen lyhennetyn version tässä viestissä.

108 tykkäystä

Itse olen aina sanon ko. kauppaa Kitumarketiksi.

11 tykkäystä

Mikä ihmisiä vaivaa? Mistä se toinen t-kirjain tulee? Cittymarket? Siitä tulee jotain ihan muuta mieleen. :slight_smile:

3 tykkäystä

Voi niistä myöhässä ilmoitetuistakin ostoista olla hyötyä, jos puhutaan sijoittamisesta eikä treidaamisesta. Ei ketju mielestäni kaipaa mitään lisäsääntöjä.

Jokainenhan voi halutessaan hiljaa mielessään tuomita nämä osarin jälkeiset “ostin/myin eilen” -ilmoittelijat huonolla itsetunnolla varustetuiksi mammanpojiksi :wink:

4 tykkäystä

Kilppari = kilppikonna.

92 tykkäystä

Ensimmäisiä Embraceria dipistä-viestejä odotellessa.

4 tykkäystä