Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tottahan Kota asiallinen on, ei keltään pois…

Sitä minä vaan ihmettelen, että miksi kukaan enää käyttää Twitteriä. Muskin tapa hoitaa asioita siellä on tullut hyvin selväksi, enkä ainakaan itse suostu olla tekemisissä sellaisen kanssa jos voin valita. Ja minähän voin.

9 tykkäystä

Tuo oli kyllä hieno uutinen! Olin todella positiivisesti yllättynyt, että lähes kolmannes nuorista sijoittaa osakkeisiin tai rahastoihin. En olisi veikannut itse kuin ehkä 15%. Eli todella hyvää tietää monelta kannalta kun tietoisuus omistamisesta ja sijoittamisesta leviää. Tämä tullee vaikuttamaan pitkällä aikavälillä verotuspäätöksiin, työmarkkinapäätöksiin, suomalaisten hyvinvointiin ja varallisuuteen ja varmaan jopa poliittisiin näkemyksiin.

9 tykkäystä

Inderesin Verneri bongattu juuri Finlandia -hiihdoissa, ilmeisesti matkana vapaan 32km. Näytti ainakin nauttivan hymy suupielissä :smiley: @Verneri_Pulkkinen

Onnea Verneri! :sunny::muscle::skier:

47 tykkäystä

Puolituntinen pläjäys - pääosin Markkasen donkkeja.

On se vaan aika hienoa, että vihdoin Markkanen päässyt hyvään rooliin joukkueessa ja myös lunastaa paikkansa illasta iltaan. Itseluottamuksella on tärkeä rooli monessa asiassa ja muutamassa klipissä Lauri juoksee omasta päästä viimeistelemään hyökkäyksen, niin näitä tuskin nähtiin yhtään Bulls aikoina, kun palloa ei tullut edesvapaaseen paikkaan. Lavine yritti syöttää aina jollekin toiselle, kuin Laurille - silloin harvoin kun ylipäätään syötti. Näistä aikoinaan kaverin kanssa väittelin ja Markkasen kyvyistä/pelistä ja oli mielestäni aika hyvä argumentti sanoa, että katsoo melkein minkä tahansa matsin ja laskee kuinka monta kertaa Lavine syöttää Markkaselle… No mutta hyvä näin ja mielestäni Lauri alkoi jo pääsemään vauhtiin Cavaliers joukkueessa mutta onneksi tuli vielä tämä siirto ja toivon mukaan hän nyt saa olla tässä roolissa parhaat vuotensa. Ainakin fanit ovat ottaneet hänet vastaan hyvin ja joukkueessa tuntuu myös hyvin olevan kunnioitusta hänen taidoilleen.

Vielä sen verran pakko sanoa, että Lauri on alkanut ottamaan puolittain ahdistettuja kolkkeja, syöttämisen sijaan ja mielestäni tämä on ihan oikein häneltä. Varmasti malttaa syöttää vielä jatkossakin, kun se on paras vaihtoehto. Nämä “itsekkäät” heitot eivät vielä ole kovin hyvin uponneet mutta uskon niiden prosenttien nousevan vielä myös harjoittelulla ja totuttamalla itseään niitä ottamaan.

Melkein koko kauden ajan Markkanen on päässyt myös TOP10 suorituksiin, joten ilman muuta se kertoo arvostuksen kasvusta isommassa mittakaavassa ja toivon vain, että hän välttää isommat loukkaantumiset ja me saamme nauttia hänen suorituksistaan NBA:ssa vielä monta vuotta.

Aiheesta voisi kirjoittaa enemmänkin mutta tuskin korisfaneille mitään uutta näillä tuon. Tuli nyt tällainen nopea pohdinta ja linkki jakoon, ilmeisesti yritän vältellä töiden tekemistä parhaani mukaan tänään… :slight_smile:

20 tykkäystä

:+1:

Suomen vuoden 2023 urheilija valinta olisi saattanut tulla, mutta … Suomen naishiihtokaksikko saavutti äsken parisprintissä kuudennen sijan, joten se oli siinä.

16 tykkäystä

Mikä näitä suunnittelijoita taas vaivaa, ilmeisesti tämä uusi logo kuvaa liiketoiminnan puutteellisuuta tai kyvyttömyyttä yhdistää asioita tai ehkä graafikon kynästä vain loppunut patterit kesken , eikä saanut loppuja viivoja piirrettyä. 1/10

image

Logo taustavärillä on vieläkin hirveämpi tekele.
image

29 tykkäystä

image

13 tykkäystä

image

NO CIA?

16 tykkäystä

Kyllä tekee pahaa taas kattoa näitä ns. ammatilaisten tekeleitä :face_vomiting:. Meikäläistä mainos puoli kiinnostaa harrastuksena ja ihmetyttää aina miten niin monissa yrityksissä tämä puoli on ihan retuperällä. Tiedä sitten onko joku konsultti myynyt omat visionsa johdolle ja johto käskenyt vaihtaa logoa vai onko joku taiteilja vetänyt vaan ihan omat visionsa. :face_with_spiral_eyes:

Olispa mainokset vielä tällaisia (huoh)

Kaikki pitäs itte tehdä

9 tykkäystä

Itsekin tulkitsen niin, että Nokia vaihtoi kai samalla myös nimensä, mutta uusi nimi jäi itselle ainakin hämärän peittoon, se on varmaan jokin näistä:
AOCIA?
LOCIA?
7O<IA?
70 CIA?

Eikä tässä vielä kaikki, näitä logoja on nyt julkaistu lisää. - https://www.nokia.com/about-us/newsroom/media-resources/media-library/nokia-logo/



3 tykkäystä

Tota logo kun riisutaan vielä pari vuotta jää jäljelle:

-OK-

18 tykkäystä

Minusta onnistunut logon vaihdos. Uusi aina ihmetyttää ja itselle meni vain vähän aikaa siitä alun ihmetyksestä ajatukseen, että tämä voisi olla tyylikäs uudistus.

Näitä kirjainten viivojen poistoja on nyt ollut monella firmalla, joten ei mitenkään hirveän poikkeuksellinen.

21 tykkäystä

Aiperkele kun ihmiset osaa olla kivoja. 3 kuukautta ollut kaupan kassalla duunissa, ja kolmee kertaa on uhattu/toivottu mun kuolevan, 2 kertaa varastettu käsistä tupakkaa, ja muuten vaan huoriteltu/haukuttu monen monta kertaa. Kyllä tässä on tosi mukava palvella ihmisiä, kun välillä saa noinkin mukavia kiitoksia työstä. Varsinkin kun yrittää tehdä töitä koulun ohella.

Koittakaahan ihmiset muistaa edes jotenkin olla kilttejä toisille vaikka oliskin huono päivä. Ei kuitenkaan tarvitse muitten fiilistä mennä samalla pilaamaan!

E: tiedän ettei noita henkilökohtasesti kannata ottaa, eikä edes kuunnella, mutta kyllähän tommoset vahvat jutut jää mieleen ainakin joksikin aikaa :face_with_symbols_over_mouth:

105 tykkäystä

Aikoinaan asiakaspalvelutehtävissä olleena tuli tästä postauksesta paljon muistoja mieleen. Etkö sä tiedä kuka mä olen, mä omistan tän paikan, huomenna sulla ei ole enää duunia ja viimeisenä inhottavana tosiaan tuo mä tapan sut. Toisaalta saat läpileikkauksen kansasta ja ehkä sellaista perspektiiviä, mitä muilla ei ole. Haasteena jos otat, niin voit yrittää saada kyseiset tolloilijat jollain tapaa tyytyväiseksi. Kaikkien kohdalla se ei onnistu, mutta yksittäiset tapauksetkin voivat tuntua melkoisilta voitoilta.

23 tykkäystä

Joskus vuosituhannen vaihteessa lähes kaikki Nokian Oulun insinöörit menivät ruotsinkielen kurssille. Miksi? Saivat lausua työnantajansa nimen muodossa “nuukia”. :smile:

70 CIA? CIA täyttää tänä vuonna 70vuotta. :partying_face:

Pitää olla Woke ja totella jottei käy hassusti,Samukin sen tietää. :woozy_face:

5 tykkäystä

Tilaa se lähtevien terminaaliin eli sinne “yläkertaan”. Sieltä on paljon helpompi ja näppärämpi hakea ja lähteä kentältä kotiin kuin siitä saapuvien alueen poiminta-alueen irvikuvasta.

5 tykkäystä

Se että pitää tietää tällainen “exploit” kertoo kaiken tarvittavan kentän taksisysteemistä. Sitä ei ole suunniteltu matkustajien eduksi, vaan verisesti kilpailevien taksifirmojen eduksi, jotka sitten häpeämättä hyväksikäyttävät tilannetta rahastamalla mitä vain kehtaavat. Helsinki oli maailman tasolla harvinaisen hyvin toiminut systeemi, maailmalla normisettiä on että lentokenttien taksit ovat tyhmien turistien rahastusautomaatti, pitihän sama saada tännekin! “Taksiuudistuksen” satoa. Valitettavasti tämän katastrofin arkkitehti on jo karannut horisonttiin ja ei ole vaaraa että kukaan viitsisi korjata.

9 tykkäystä

Nyt on kovaa meemi-ainesta.

3 tykkäystä