Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Entisessä työpaikassani naistenpäivän noteerasivat vain ukrainalaiset vanhat miehet.

Vaimoni kertoo tarinoita Vietnamista, jossa naistenpäivänä miehet juhlivat naisia mutta juhlaruuan kokkaavat naiset.

Näitä yhdistää kommunismissa kasvaminen.

Itse tykkään kysyä: miten olet tänä nsistenpäivänä edistänyt naisasiaa? (Itse joudun tänä vuonna tunnistamaan että en mitenkään. Hävettää.)

2 tykkäystä

Siirränkin tämän hassuttelun tänne ettei pörssin suunta keskustelu mene väärille raiteille.

Ja vähintään 95 prosenttia “pitkäjänteisistä osakesijoittajista” muuttuu amatööri treidaajiksi tai jättävät markkinat tyystin sinisen viivan kääntyessä joksikin aikaa kohti kaakkoa.

9 tykkäystä

Tuo Sisun pointti on tosi hyvä ja oikea, joskin kuten monessa hyväksi tiedetyssä asiassa käytännön toteutus onkin se vaikeampi juttu. :smiley:

3 tykkäystä

@Pohjolan_Eka nyt sit kuuntelet tuosta viimeiset 2 minuuttia ja viisastut hetkessä.

5 tykkäystä

Ota annos tuoreinta Maverickia kyytipojaksi niin pysyy fomo kurissa :grin:

5 tykkäystä

Olipa hyvä haastattelu, mikä on se liikevaihtoraja, että laitat haastattelua varten paremman puvun päälle? :sunglasses:

Sä niin somasti kuuntelit kädet ristisi hartaana:

18 tykkäystä

Tietokoneiden takuuprosessista on kokemuksia Verkkokaupassa. Ihan asiallisesti ovat toimineet.

1 tykkäys

Kieltämättä erikoinen kommentti tuolta pelastusylitarkastaja Esa Ahlbergilta Maavoimaseminaarin 1. paneelissa, kun kommentoi Suomen tarvetta uusia ilmahälytysjärjestelmää kohdasta 39:00 eteenpäin.

“Teistä jokainen tietää erittäin hyvin että tässä ei ole paljon aikaa kun sotatoimet alkavat tänne Suomeen.”

Oliko toi nyt jotain trollaamista vai mitähän toi nyt taas tarkoitti. Jos toi on jotenkin käsitelty asia jo täällä niin poistan tän viestin :smile:

9 tykkäystä

Näin saman pätkän ja hieman särähti kyllä korvaan vaikka en foliohattuilua tykkää harrastaa.

2 tykkäystä

Alkaa vaikuttamaan siltä että ihmiskunta ei pysty ilman isoja sotia olemaan. Kait se on sitten geeneihin ja ihmisen evoluutioon, selviytymiseen kiinteästi asetettu. Populaation määrää rajoitetaan sitä kautta maapalon kannalta kestävämmälle tasolle. Kiina ja USA alkanut viime päivinä uhittelemaan, Venäjä maana siirtynyt sotalakien alaisuuteen ja tuotanto keskittyy vain yhteen asiaan eli armeijan tarpeisiin, etupiirejä otetaan haltuun. Kaikki perinteisiä alkuaskeleita isoon konfliktiin.
Toivottavasti ei.

6 tykkäystä

Mun omistama öljynporausfirma julkaisi juuri yhtiön historiansa ensimmäisen ESG-raportin. Tuskin lisää myyntiä ollenkaan kun tuote on puhdasta bulkkia jonka hinta määräytyy täysin markkinoilla ja kaikki menee muutenkin aina kaupaksi. Nyt voi kuitenkin omistaa öljyfirmaa hyvillä mielin, kun tuottavat jatkossa vastuullista öljyä ja ne aiemmin paikallisille annetut lahjusrahat jaetaankin jatkossa osinkoina sijoittajalle :heart_eyes:

31 tykkäystä

Ukko puhui höpöjä. Sitä se oli.

1 tykkäys

Ekan profliili näyttäisi olevan joko kaapattu, tai toisena vaihtoehtona on auringonpistos :sunglasses:

12 tykkäystä

Nykyisistä en tiedä, mutta jotain 7-8v(?) sitten oli vähän nihkeähkö. Ei siis kitinöitä, mutta kaikessa kesti ja pitkään.

2 tykkäystä

Komiaa!
Onnistunut ajoitus. Taitaa muitakin kuluja karsiutua.

Mukautuu vain vallitseviin markkinoihin. Mä juuri kuuntelen tässä luentoa, jossa todetaan
”ihmiset usein toistelevat niitä lauseita, joita ovat oppineet opettajiltaan. Siinä voi mennä hyvinkin kauan, että faktat välittyvät ihmisille.”

Ihan hyvä taito mukauttaa ajatuksiaan maailman muuttuessa.

8 tykkäystä

Mä tuossa jo muutama päivä sitten varoitin Ekaa, että mäkin voin sijoittaa sen öljyisiin ESG-firmoihin.

Jukka L:n mukaan börde nousee ja sitten rontutkin spurttaa, joten ehkä tsekkaan Ekan firmojen osinkoprosentit ja P/E:t, niin homma sillä sinetöity, jos näyttävät hyviltä.

image

Alokkaan seikkailut osa 2, vedystä öljyyn. :cowboy_hat_face: :oil_drum:

12 tykkäystä

Hyvin toimi Verkkiksen palvelu, mutta 2-3vk kestää huollossa. Pitää sen aikaa uidessa kuunnella vain omia ajatuksia☹️

8 tykkäystä

Kuka tahansa voi ryhtyä (oman) ketjun ensimmäiseksi kirjoittajaksi mutta viimeinen kirjoittaja on vaikeampi olla :sweat_smile:

10 tykkäystä

Kertokaa minulle miten tässä vastatessa vaihdetaan ketjua jos haluan vaihtaa sen. Aiemmin kerrottiin että se on mahdollista mutta mistä se tapahtuu? Tuolla ylhäällä on nuoli mutta sitä kun painaa saa vain aloitettua uuden ketjun.

Aloitat tekstin kirjoituksen ja sitten vaan vaihdat ketjua. Sitten julkaiset viestin. Tulee vielä kysymys haluatko julkaista viestin nykyisessä vai alkuperäisessä ketjussa.

Jos tätä hait takaa?

1 tykkäys