Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Eihän tuo nyt ole typerintä, katos tämä alla oleva.

Kyseessä on siis ponzihuijaus yritystä omistavan rahaston toimesta! :thinking::rofl:

Ollaan toki kaffehuoneessa, mutta jotenkin tämä kommenttien taso on ihan ö-luokkaa…

16 tykkäystä

Tämä sama nimimerkki, aina kun jotakin Voxturista kommentoi, päätyy tekemään itsestään naurettavan. Eikä näköjään opi.

4 tykkäystä

Pahoittelen oikeasti, jos esimerkiksi minun viestit on tuntuneet ikäviltä.

Itsellä on harmillisen jyrkät mielipiteet Kanadaan sijoittamisesta ja myönnän sen itsekin. Ne perustuvat todella pinnalliseen tietoon siitä, miten muut sijoittajat ovat siellä pärjänneet. Siksi olen kokenut, etten kohdista ajan käyttöä kyseisten markkinoiden syvempään tuntemiseen. Olen huomannut sen täältä käsin hankalaksi.

Osoittaa ehdottomasti huonoa makua lyödä lyötyä. Se ei ollut missään nimessä ainakaan oma tarkoitukseni. Ymmärrän todella hyvin kaikkien harmituksen ja olette oikeutettuja siihen. Colinia ei välttämättä olisi tarvinnut kohdella ja arvostella siten miten on kohdeltu.

Pahoittelen kaikkia Voxturin osakkeen omistajia. Pörssimarkkinat ovat myös yleisesti laskeneet. Monen muunkin yrityksen markkina-arvot ovat romahtaneet. Toivotaan, että yrityksen tilanne selviää.

Itse painun tässä tutkimaan muita juttuja. Ois varmaan aika jees muidenkin tehdä samoin.

25 tykkäystä

Jonnet ei muista, kuinka Markku varoitteli jo muutamia vuosia sitten Kanadan vaaroista:

2 tykkäystä

Kiitos :heart: kommentoinnissani on high risk low reward :sweat_smile:

Voimia ja jaksamista @Santtu3 , huomaan että kaikki mitä olen kirjoittanut Voxturista on säännönmukaisesti aiheuttanut ärtymystä. Tämä ei ole tarkoitukseni. Tarjoan bissen jos joskus satutaan inderesin bileisiin samaan aikaan. Lisäksi toivon että Voxtur mullistaa tuon jenkkiasuntomarkkinan. Olisihan se hienoa nähdä yhden foorumisuosikin menestyvän!

32 tykkäystä

Tuo bisse sun kanssa olis kyllä ihan loistava juttu, oikeasti!
No, eiköhän me toimeen tulla. Hyviä sijotuksia!

17 tykkäystä

Voxturin kohdalla tilanne tuntuu olevan räjähdysherkkä. Esimerkiksi tämänkertainen asia lähti liikkeelle erittäin osuvasta, mutta ihan harmittomasta kuitista, jonka ei pitäisi hetkauttaa neutraalia sijoittajaa pätkän vertaa. Firmaa ei haukuttu eikä pilkattu millään muotoa.

Kun suuri omistaja pillastuu mitättömästä asiasta niin törkeä kielenkäyttö ansaitsee taas puolustelua etenkin faneilta. Bannit pitää poistaa äkkiä, ettei kaveri suutu. Eihän cuntiksi haukkuminen ole rangaistuksen arvoista jos sitä edeltää raju provosointi tyyliin: “Or it could not do that.”

Pidän hyvänä asiana, että red flagit nousevat usein esiin ihan joutavien “kohujen” yhteydessä. Samoin hatunnosto @Perttu_Hamalainen viesteille. On kiva huomata, että Voxturiin sijoittaa myös maltillisia kavereita, jotka eivät ole vain huutamassa “ette tiedä firmasta mitään, lukekaa yhtiöketjua”. Riskejä on tosiaan nostettu yhtiöketjussa hyvin esiin. Tulee jopa yllätyksenä varsinkin tämän kurssilaskun jälkeen, että miten niin moni olematon asia saa aikaan raivokkaita reaktiota. Seuraan suurella mielenkiinnolla miten tuo keissi lopulta menee.

21 tykkäystä

Kalastaja on nollasta sataan tyyppi. Sellaiset päästelee suustaan hetken mielijohteesta mitä sattuu ja kasvotusten keskusteltaessa korottavat ääntään tarpeettomasti. En siis puolustelee hänen käytöstään millään tavalla. Ihmisiä on erilaisia

1 tykkäys

Israelin pörsi tänään 3,10% miinuksella, rahoitus yli -4%…
Kipinä on syttynyt, aina vaan saa ihmetellä miten keskuspankkeihin “siivotaan” ne jotka eivät muuten pärjää.
Alan Greenspam lienee jo legenda todetessaan "näyttää siltä että olemme siirtyneet uuteen talouteen " noin suunnilleen tammikuun alkupuolella 2000, Lagarde huomasi juuri äsken että ei se palkkainflaatio olekaan ainoa asia jota pitää seurata, yritykset kunnostaa hintoja ihan vaan siksi kun voivat niin tehdä… ja sitten tää JP hokee 2% 2 % 2%…
Ihminen on laumaeläin ja tässä on isommankin kriisin siementä, se korkotason maksimi on aiemmin ollut 3,5% kun menee yli tulee vähintään taantuma useimmiten lama.
Näyttää siltä ettei tämä(kään) kerta ole poikkeus…

Tässä on vielä Nordean päästrategin kommentit FED:in maanantaisesta palaverista. (ei ole tviittiketju)

16 tykkäystä

Firmojen mediaanin tuotto paras Latinalaisessa Amerikassa?

Mitenkäs tämä oikein on selitettävissä, kun perinteisesti niitä huudeja on vaivannut jatkuvat sisäiset levottomuudet ja korruptio?

Mutta jos se on niin, niin sitten se on niin. Ei muuta kun osakkeita poimimaan lattareista. Pitäisi oleman tosi helppoa, kun on niin tasaisen hyvää.

4 tykkäystä

Tuo on typerä graafi joka ei huomioi sektoripainotuksia, ei kannata sen perusteella tehdä mitään tulkintoja.

33 tykkäystä

Veikkaisin, että sinulla on paljon näitä perusteltuja ennakkoluuloja lattariamerikan maita kohtaan. Onhan niillä toki historiallista tendenssiä jättää velat maksamatta ja muutenkin flirttailla kommunismin kanssa:

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että näiden maiden osakkeet olisivat varsinaisesti huonoja sijoituskohteita
Huomaa myös otoksen osakkeiden huomattavasti pienempi määrä muihin pörsseihin verrattuna. En usko että lattareissa on paljon kannattamattomia startuppeja ja tappiollisia teknoja pörsseissä, vaan pörssissä on pitkälti voitollisia yhtiöitä :thinking:

2 tykkäystä

Israelin pörssi on perjantaisin kiinni, eli siellä vaan vedetään perjantaipaniikit tänään, eli ei kovin kannata tuon perusteella vielä vetää johtopäätöksiä ensi viikosta. Aasia sitten kertookin huomattavasti enemmän huomenna.

19 tykkäystä

Onko täällä joku, jolla on tunnari Turun Sanomiin. Näin uutisen, että Andersonin vaalitapahtuma peruttu ja ministerit kutsuttu Helsinkiin. Oliko syytä avattu jutussa?

1 tykkäys

Hei kuulkaas, minä tykkään Kanadasta. Olen käynyt siellä työmatkalla. Oli jotenkin niin kotoisen oloista. Paitsi että olivat Torontossa rakentaneet keskustan paljon fiksummin kuin Helsingissä on tapana. Eli olivat kaivaneet keskustan täyteen tunneleita. Siellä ne kaupat oli. Ei tarvitse koskaan rämpiä lumisateessa.

Sitä paitsi olen tienannut taskurahoja veivaamalla Enbridgeä.

2 tykkäystä

Näin haluan lattareista uskoa. Sillä minulla on varallisuuteeni nähden kovin suuri positio Petrobrasissa.

Ja päivän polttava kysymys kuuluu: pitäisikö riskitasoa nostaa vai laskea… Sen kun tietäisi…

1 tykkäys

Krugman SVB:stä. Scammi mikä scammi.

1 tykkäys

Ne ketkä ei saa tviittiä auki, niin kopsaan siksi tähän sen alalaidassa lukevan viestin:

These are the only companies REPORTING exposure so far, yet SVB has $170 billion in uninsured deposits.

50% of all VC-backed startups in the U.S. have exposure to SVB.

The fact that we have not heard from thousands of companies is concerning.

This can’t end well.

14 tykkäystä