Inderesin kahvihuone (Osa 6)

ZPRV:tähän minä juuri tuolla kauhisteluketjussa hehkutin :sweat_smile:

1 tykkäys

@Verneri_Pulkkinen pisteet ja yläpeukut Fondian roastista. En muista, että onko koskaan aiemmin sekä roastin kysymykset että niiden esittäminen tuntuneet oikeasti siltä, että haluttiin laittaa toimitusjohtaja ahtaalle. Mun mielestä koko formaatti toimii paljon paremmin, kun ensivaikutelma ei ole luokkaa “kahden lukioaikaisen kaverin jälleennäkeminen vuosien tauon jälkeen kahvin ja rähmäpullan äärellä”.

13 tykkäystä

Ei hitto mikä moka =D tässä on jo silmät niin ummessa koulutehtävistä (treidejä) ettei enää edes erota kirjaimia. Pitäisi varmaan laittaa kone kiinni.

3 tykkäystä

Siis haluuks tää tyyppi kaataa jenkkien koko pankkijärjestelmän. Jonkun pitäis ottaa tuolta mieheltä puhelin pois niin tämä kriisi olisi siinä

20 tykkäystä

Suomessa ei ole koskaan oikea aika korjata teitä säädylliseen kuntoon. Jos viherpiipertäjät ovat niin huolissaan päästöistä niin varmaan kun pistäisi tiet kuntoon niin se pienentäisi myös päästöjä kulutuksen tippumisella.

3 tykkäystä

Verneriltä tullut Hätä-Vartti jo nyt maanantaina:

Itse sivulla on parempi thumbnail:

34 tykkäystä

https://keskustelut.inderes.fi/t/ostin-myin-juuri-asken-ketju-osa-5/35136/5482?u=wallet_nahlroos

Onkoha näihin saatavilla jotain johdannaisia? kuulostaisi juuri minun kaltaiselta liikkeeltä :smiley:

8 tykkäystä

Laitoin kuitenkin uhkapelinä paritonnia kiinni Westen Allianceen. Tämä ei menny niinku strömsössä.

  1. Laitan Danskesta avoimen oston kun osake on 12 dollarin kohdalla. Rajakursseja ei saa viilattua tarpeeksi korkealle millään Danskessa. Tiedostan riskin. Pistän rajaksi ostolle 2000€, enempää saldoa ei osakesalkussa olekkaan, joten enempäähän se ei voi ottaa? Tällä kurssilla osakkeita tulisi noin 230 osaketta.

  2. Osto toteutuu 30-60 minuutin sisällä, tuo aika tosin tuntu seitsemältä ihmisiältä. Myös riski toteutuu - kolminkertaisena. Vaikka raja ostolle oli 2000€, veloittaa Danske jostain syystä 230 osakkeesta huikeat 4 862€. Sainpas nyt luottoa sitten pyytämättä kuitenkin, vaikka juuri viime vuoden lopussa sanoivat ettei tipu. Jösses! Yhdestä osakkeesta näytti lähteen noin 22,65 dollarin hinta.

  3. Voi vitt*jen kevät s**tana kun ehti hetken maailma vilistä silmissä.

  4. Nyt jännätään. Kurssi on tällä hetkellä 23,28 dollaria, kun Danske näyttää viivästettynä 24,150 dollaria. Olen lähes varma ettei tässä käy hyvin.

Western Alliance antoi toisaalta tiedotteen 46 minuuttis sitten että rahaa riittää:

Minulla on peliongelma.

39 tykkäystä

Ehdin jo ilahtumaan, kunnes luin tarkemmin. :frowning:

Meinasin sunnuntaina laittaa puolitosissaan viestiä Vepulle, että voisko se tehdä Vartin maanantaillle. :smiley: No sieltähän se tuli pyytämättä. :pray:

11 tykkäystä

Voxtur on tänään ollut varsinainen turvasatama. Onnea omistajille :partying_face:

38 tykkäystä

Menikö ne sun silmät kiinni ostamat pankkiosakkeet jo konkkaan? Vai oliko ne kaikki edes pankkeja.

E. Näköjään joku meni jo halttiinkin

4 tykkäystä

Voitolla ollaan toistaiseksi treidistä :joy:

image

Luotan että Fed ei tee samaa virhettä kahdesti, vaan nyt ammutaan pankkeja likviditeetillä ja pidetään ne väkisin pystyssä :pray:

28 tykkäystä

Tässä on mun eToron eläkekryptosalkku.

image :sunglasses:

Sitten tässä on mun pitkän aikavälin kryptotuotot - isoja prosentteja!

image

25 tykkäystä

Mitäs sanotte tästä CV:stä?

Taidanpa pistää seurantaan – siis mihin mies suuntaa seuraavaksi.

39 tykkäystä

Biden twiittaili pankkisekoilusta puolisen tuntia sitten →

Koko ketju täällä.

30 tykkäystä

Vinkkiä vaan viisikolle niin eiköhän tuolle kansalaisuus saada pikavauhtia ja valtiovarainministerin paikka. :wink:

8 tykkäystä

Itse mietin jo tuossa Sanoman hybridilainan kohdalla, mahtaako nykyinen suosio selittyä sillä, että ne myös saa maksaa pois haluamanaan ajankohtana. Eikös tuo sen vuoksi ole kallis, kun sillä ei ole takaisin maksupäivää ja maksetaan yleensä viimeisenä.

Nesteelle on tarjolla viherryksestä johtuen edullista lainaa, mutta haluaako monikaan yritys tässä kohtaa lukittua velkaan 5 tai 10vuodeksi. Ei taida kaikkia lainoja olla yhtä helppo maksaa kesken kaiken pois kuin meikäläisen asuntolainaa.

Varmaan aika moni povaa, ettei korkojen nousu ole ikuista?

5 tykkäystä

Luulen, että Pihlajalinnalla ensi sijainen syy oli, että hybridi parantaa velan tunnuslukuja ts. kovenantit ei pauku.

4 tykkäystä

Niinkuin @Nimimerkki2 mainitsi, hybridit parantavat tunnuslukuja, koska se menee oman pääoman puolelle, ja ne taitaa tulla nokkimisjärjestyksessä (esim. konkurssi tilanteessa) perinteisten velkojien jälkeen.

Esim. boreon oma pääoma ja velat näyttää tältä piilotuksen takana:

Yhteenveto

Ja niinkuin @Verneri_Pulkkinen mainitsi, näkyy hybridistä aiheutuvat korkokulut vasta EPSissä eikä EBITn Interestissä:

PS. se on itselleni vielä mysteeri miksi rahavirtalaskelmassa tämä 0,44e/osake yhdessä 2,7miljoonaan osakkeen kanssa tekee yhteensä vain 0,4Meur eikä 1,2Meur (tai 1,5 jos otetaan verovaikutus pois?), oman pääoman muutoksissa taas näkyy 1,6Meur :man_shrugging::

9 tykkäystä

Saunamiehille oma kellokin esitelty :clap:

Tested by the toughest sauna men in the world

https://www.kiuaswatches.com/

5 tykkäystä