Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Samat mietteet jäi vaalitentistä. Jotenkin yllätti vain tuo taso… ja ei hyvällä tavalla.

5 tykkäystä

Väitän, ehkä hieman epäsuositusti, mutta nuo M-Sarjalaiset eivät täytä omiakaan vaatimuksia. Alusta on aivan liian kova, sporttinen ajettavuus on yritetty viedä äärimmilleen. Normiversioissakin on riittävästi ajotuntumaa, mutta alusta on pehmeämpi ja tien epätasaisuudet eivät vaivaa. M-mallit tuntuu kivireeltä :smiley: Mutta jokainen tyylillään. Itse en ottaisi arkiautoksi.

1 tykkäys

Tietoa oli ja lähtijöitä riitti. Ei tietenkään juuri sisällissodan aikaan, kun ensimmäinen maailmansota pisti siirtolaisuudelle stopin.

Edit. Tuo 300 000 henkeä oli valtava määrä ottaen huomioon Suomen asukasluvun.

8 tykkäystä

Pienpuoluetentti oli kyllä taattua viihdettä. Omat mieleen jääneet suosikkini ulkomuistista poimittuna:

“Päästetäänkö lehmät ja possut luontoon jos kaikki lopettaa lihan syömisen? Ja miten kauan luulette niiden siellä pärjäävän?”

“EU:sta ei ole koskaan ollut mitään hyötyä. Ja minun tietojen mukaan liittyminenkin oli laitoin. Joten voidaan helposti erota.”

Myös Kristallipuolueen miehen jutut oli sen verran lennokkaita, että piti katsoa oikein kaverin kotisivut. Jänniä juttuja oli sielläkin:

Maailmankuvani olikin pitkään sellainen kuin millaiseksi minut oli yhteiskunta ohjelmoinut. Olin melkein mallikansalainen, oiva oravanpyörän osa. Vuonna 2008 koin kuitenkin ensimmäisen isomman heräämisen, kun konetekniikan insinöörinä katsoin dokumentin WTC-torneista, ja siitä miten kaksois-tornien virallisessa romahtamisteoriassa ei ollut järjen hiventäkään. Sillä hetkellä heräsin ohjelmointihypnoosistani, ja aloin tutkimaan suurella mielenkiinnolla lukuisia yhteiskunnan osa-alueita, huomatakseni että sama valheiden verkko ulottuu lähes jokaiseen yhteiskunnan osa-alueeseen.

Pakko lisätä vielä se, mitä joku jo sanoikin, että käytöstavat näillä on melkeimpä kaikilla ihan olennaisesti paremmalla tolalla kuin useimmilla suurten puolueiden johtajilla. Tuo isojen puolueiden tenttiminen on käytöstapojen osalta hyvin kiusallista katseltavaa.

44 tykkäystä

Arhi on alkanut kirjoittamaan inderes.se:n puolelle vähittäiskaupasta.

Arhin tekstit on aina oivalluksia täynnä ja opettavaisia jos kaupan ala kiinnostaa. Jos on Keskoa tai vastaavaa salkussa, vapiskaa! :tornado::tornado::tornado:

18 tykkäystä

Vielä ei ole kriisitunnelmia, mutta jos kohta on, niin sitten voi katsella Vernerin teknisiä analyyseja ja harkita esimerkiksi Fortumin tai Reijon Tiivistimien osakkeita. :thinking:

Alla Antti Saaren kommenttia.

Tässä on asiaa Suomen Pankin väliennusteesta.

Suomen Pankin tänään julkaiseman väliennusteen mukaan talouskasvu jatkuu hyvin heikkona vuonna 2023. Poikkeuksellisen nopean inflaation ja voimakkaasti nousseiden korkojen vaikutukset välittyvät talouteen viipeellä.

Taantuman odotetaan kuitenkin jäävän lyhyeksi ja lieväksi. Kansainvälisten rahoitusmarkkinoiden turbulenssi lisää taloudellista epävarmuutta ja voi johtaa ennustettua heikompaan talouskasvuun Suomessa.

2 tykkäystä

Radiossakin vittuillaan. Pörssit +0,6% nousussa ja asia ylittää uutiskynnyksen.

8 tykkäystä

Sinne suli taas Nordean nousu. Robotit osaa tämän pelin. Tuolla vaihdolla toki 2% tili onnistuu isoillakin rahoilla.

1 tykkäys

Robotit ja shorttaajat pilaa mun tuotot :grin:

Niin ja Hedge Fundit

5 tykkäystä

Myönnän, että lähti maata kiertävälle itselläkin kun tajusin että eilisellä kaavalla mennään :joy:

1 tykkäys

Mä kun luulin että Titaniumista irtosi osinko jo eilen.

5 tykkäystä

Maallahan ei hommat lopu koskaan, mitä ihmettä ne ihmiset siellä kerrostaloissa oikein tekevät, katsovat Netflixiä? :thinking:

12 tykkäystä

mitä ihmettä? Costco laajenee ruotsiin eikä kukaan ole kertonut. Mahtava juttu, toivottavasti suomeenkin

6 tykkäystä

Itse ihmetyttää muute puoluetuki. Suomessa tukea jaetaan yleisesti pienituloisille ja heikko-osaisille, mutta suurinta puoluetukea nostavat SDP ja Kokoomus, joilla molemmilla on erittäin syvätaskuiset rahoittajat. Eikö tuota puoluetukea voisi jakaa noille pienpuolueille?

8 tykkäystä

En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta kysynpä kumminkin. Missä porukka täällä makuuttaa rahojaan joita ei ole tarkoitus laittaa sijoituksiin? Suomeksi siis jotain säästötiliä? Itse olen ylimääräiset kolikkoni jotka haluan pitää hätävarana enkä ottaa mitään riskiä niillä siirtänyt bank norwegianille. Tyytyväinen olen ainakin korkoprosentteihin ja siihen kuinka usein nostavatkin korko prosenttia, alle puolivuotta sitten sinne rahojani laitoin jolloin korko oli 1,20% ja 1-2kk välein siitä korkoprosentti noussut joka tällä hetkellä 1,80%. (tänään tuli ilmoitusta noususta 1,55% - > 1,80%)

1 tykkäys

Katsopa tämä ketju läpi:

Itselläni on OP:n Kasvutuottotilillä.

2 tykkäystä

Enpä moista huomannut, kiitos tästä :+1:

1 tykkäys

Nordean Joustotalletus -tilillä, jolle saa tällä hetkellä 2,2%. Toki korko lasketaan 12kk alimmalle saldolle, mutta aika kätevä kun nostot tililtä menee ilman ‘‘sanktiota’’ mobiilipankissa jos sellainen tilanne tulee. Muutkin tilit siellä jo valmiina toki painaa myös vaakakupissa.

2 tykkäystä

Kiitos meemistä hajosin tälle ääneen. :smiley:

Erinomainen vaaliohjelma tässähän alkaa ihan politiikka kutkuttamaan!

94 tykkäystä

Olet liian hyvä mies politiikkaan. :slight_smile:

Hätäisimmät lukijat jo googlettelevat Osinkopuoluetta. :smiley:

18 tykkäystä