Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Tästä omasta otsikostani tulee väkisinkin mieleen Ukrainan Verka Serduchkan Euroviisu-klassikko vuodelta 2007: Lasha Tumbai, joka näköjään on hiljattain esitetty alkuperäisnimellään Russia Goodbye.

Ei muuta :smiley:

33 tykkäystä

Tuskin saan mitään järkevää raporttia aikaiseksi. Mutta pääsin tarjoilun pariin vihdoin

Tosiaan 2020 pyrein ensimmäistä kertaa kokoukseen. Tulin Helsinkiin asti seuraamaan Suomen hallituksen koronatiedotuksia puhelimesta, koska olin matkat jo hankkinut.

15 tykkäystä

Ylelle pitäis jonkun riippumattoman tahon tehdä kauttaaltaan selvitys että mihin sitä rahaa menee ja vaikuttaako avaintekijöiden poliittinen näkemys myös liikaa valintoihin mitä tehdään ja mitä näytetään ja millä hinnalla. Tuntuu että on vähän ryvettynyt maine, niin ois hyvä tehdä tsekki.

En ole ihan perillä tosin joko tätä tehdäänkin “luotettavasti”, mutta ei sielläkään sais jäädä missään nimessä oman seurailun varaan tsekkaamiset. Rahaa tarvitaan jatkuvasti lisää ja budjetit vaan jatkaa kasvuaan mikä on tälläisenä aikana kyllä väärin.

13 tykkäystä
8 tykkäystä

Nordnetin luotto taitaa olla salkkukohtainen, voi rähmä. Tulee vähän sillisalaatti kun joutuukin osakepoimintoja ostamaan indeksisalkkuun, jos luottoa käyttää niihin. Ajattelin että Nordnet kohtelisi kaikkia salkkuja kokonaisuutena.

5 tykkäystä

Rahaa voi siirtää salkusta toiseen, näinoon ite hyödyntänyt indeksisalkun vipua osakepoiminnoissa.

5 tykkäystä

Ihmettelinkin miksi mun myyntitoimeksianto 14,50 oli mennyt kaupaksi.

3 tykkäystä

Lainoitusarvo tipahti minulla kun siirsin salkusta toiseen rahaa. Ilmeisesti käyttää lainoitusarvon laskemiseen ja pantiksi vain yhtä salkkua ja jos siitä siirtää rahaa pois, luonnollisesti lainoitusarvo laskee.

5 tykkäystä

Aivan totta, pienentää toki hyödynnettävissä olevaa vipua ja hankaloittaa toimintaa

2 tykkäystä

Islanti nosti ohjauskorkoa 6,5% → 7,50% ja isommat perässä sama meininki.

2 tykkäystä

Jahas, mun Twitter-tili on kaapattu :upside_down_face: katsotaan osaako support palauttaa sen vai poistuneita palvelusta. Vahva suositus yhteisölle laittaa tupla-autentikointi päälle, oma moka etten tässä serviisissä sitä ollut aktivoinut. En ite oo ollu kovin aktiivinen tviittailija, joten menetys ei ole suuri, yksi some vähemmän viemässä aikaa.

Mutta hyvä muistutus kaikille! Tupla-autentikointi vaan käyttöön kaikkialle, vahvat salasanat ja eri salasanat eri palveluihin :facepunch:t3:

34 tykkäystä

Jaa. Kun minä, vaimo ja 3-vuotias lapsi käydään ravintolassa, 50 euroa harvemmin menee rikki ja usein pysytään alle 40 eurossa. Viimeksi kun maksettiin lähemmäs 100 euroa, oli kyse hääpäivästä. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

3 tykkäystä

Itse lähden siitä, että ravintolaan ei mennä säästämään, kuten ei myös ulkomaan reissuille.

Jos haluaa säästää, niin paras säästö on jättää koko juttu väliin :heart: :metal:

Oma ateriani tuppaa olemaan pippuripihvi (max. pihvin koko) sekä pari tuopposta. Vaimon ateria yleensä halvempi, kanakori tai jotakin sen suuntaista. Lapsia ei kovin usein nykyisin enää mukaan oteta, kun tulisi jo liian tyyriiksi.

27 tykkäystä

Tai sitten syötte väärissä paikoissa :wink: . Asuinpaikkakunnallani on yksi Suomen parhaista thai rafloista, ja sieltä saa keitot ja soossit molemmille aikuisille ja lapselle pitkälle alle 40e kerta. Ja mukaan mahtuu myös muutama olutkin!

7 tykkäystä

Ei tarvitse säästää kun on vähään tyytyväinen. Esim. kun ei tarvitse juoda alkoholia, laskukin on pieni. Ja kuten @Ituhippinen sanoi, ravintolan valinnalla on väliä. Hyviä ja halpoja on.

8 tykkäystä

Äänestystä on vielä hetki jäljellä. Aika hyvin foorumin mielipide myötäilee amerikkalaisten finanssitalojen kantoja. Ohessa Bloombergin keräämät ennustukset.

image

Vaikuttaisi siltä, että markkinoilla varaudutaan 25 korkopisteen nostoon. Voi kai olettaa, että jos näin ei tule tapahtumaan voidaan nähdä isojakin liikkeitä.

6 tykkäystä

Joo, tuo maksaa.

Omat suosikkiannokseni ovat bún thịt nướng (mielummin Hanoi-tyylinen bún chả mutta sitä en ole vielä mistään Suomessa löytänyt, sen nimisiä kyllä tarjotaan mutta on yleensä jotain muuta kuin mitä haen) ja bibimbap. Hyvä sushibuffet menee myös, mutta useimmat eivät mene hyvä-kategoriaan.

Länsiravintoloissa ja eritoten fine dining -paikoissa en juuri viihdy, varsinkin kun lapsi on aika nirso.

2 tykkäystä

Ja sitten on vielä meidän perhe, joka omine juomapulloinemme excelöimme miten selvitään alle kahdenkympin. Rahankäytössä kaikki on niin suhteellista. Esim. sosiaalitukien määrittäminen on hurjan vaikeaa, kun samalla tuella osa jää pois töistä ja osa kuolee nälkään.

9 tykkäystä

Niinpä sama määrä rahaa voi olla paljon tai vähän. Mikäli olet esimerkiksi Tuusulassa ja pitäisi päästä Helsinkiin, niin kymppi on paljon rahaa jos sitä ei ole. Kun taas olet autokaupassa niin kymppi on vähän rahaa riippumatta auton tarpeestasi.

2 tykkäystä



Onnistuin saamaan kaksi yllätysämpäriä, mutta kieltäydyin toisesta, kun olen kävellen liikkeellä.

29 tykkäystä