Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Raised by Wolves - HBO
Bridgerton - Netflix
Halston - Netflix
Babylon Berlin - Ainakin HBO (ja YLE Areena ajoittain)
Station Eleven - HBO
Generation Kill - HBO (ja ehkä joku muukin, koska on jo sen verran vanha)
Mrs Maisel - Amazon Prime
Dix Pour Cent - Netflix

Patrick Melrose - tämä Benedict Cumberbatchin tähdittämän hyvin rankan, mutta myös mustasti hauskan sarjan esitti alunperin Sky / Showtime. En tiedä missä palvelussa se tällä hetkellä pyörii. On ainakin HBOlla.

Normal People - Irlantilainen, myös paikoitellen raju ihmissuhdedraama on BBCn ja Hulun tuottama. Tästäkään en tiedä missä juuri nyt on nähtävissä. Löytyy ainakin HBOlta.

Lisään listaani vielä Slow Horses (Apple TV+), jossa Gary Oldman vetää brittien tiedustelupalvelun aktiivisista operaatioista hyllytettyjen B-sarjalaisten luuseritiimiä. Hauska ja jännittävä. Kakkoskautta en ole nähnyt.

edit: kadonneet löytyivät.

5 tykkäystä

Omaan makuun sarjoista sopii:

It’s always sunny in Philadelphia (disney+)

Bojack Horseman (Netflix)

Ihmebantu (Yle areena?)

5 tykkäystä

On ja kiitos avusta! :smiley:

Olen käyttänyt sanaa väärin… ainakin ammattilaisten mielestä. :frowning:

Eli todistettavasti It’s always sunny in Philadelphia tosiaan löytyy disney+:lta tällä hetkellä?! (tarvitaanko VPN?)
Ostaisin Dvd-boxina, jos jossain päin Eurooppaa moista myytäisiin. Ihan huippusarja! Jengi tekee omaa juttuaan ilman tuotantoyhtiön kummempaa väliin änkeämistä, mitä pitää sarjan mukavan omituisena.

4 tykkäystä

Ei tarvii vpn. Ihan perus Suomi-tilaus. Taitaa olla kaikki kaudet katsottavissa, eli ei ihan heti lopu kesken.

3 tykkäystä

Hyviä sarjoja ihmiset kertoneet. Muutama uusi tuttavuuskin, joihin pitää tutustua. Minun rankingissa The Wire on #1. Listoilla on keveämmät sarjat olleet vähemmistössä niin tässä suosikkikomediasarjani laskupörssi-iltoja piristämään:

  • Allo Allo (maanalainen armeija iskee jälleen?)
  • Pitkän Jussin majatalo (Fawlty towers)
  • Musta kyy
  • Paritellen (Coupling)
  • Frasier
  • How I met your mother
    ja sopivassa mielentilassa myös Archer on loistava. Ikävä kyllä suurin osa noista ei taida olla minkään suoratoiston jakelussa.
7 tykkäystä

Viesteistä on pääteltävissä, että täällä Netflix ja HBO hyvin hallussa, mutta suosittelen nyt ihan aikuisten oikeasti tutustumaan myös Applen tarjontaan. Moni ei edes tiedä tai muista, että Apple TV+ tuottaa lähes HBO laatua, eikä näitä sarjoja suuremmin edes mainostella.

  1. Scifi ja Galactica faneille. - For All Mankind. Plotiline: Miltä maailma näyttäisi, jos Neuvostoliitto olisi laskeutunut ensimmäisenä kuuhun.
  1. Lisää hard Scifiä - Foundation - Based on the award-winning novels by Isaac Asimov, Foundation chronicles a band of exiles on their monumental journey to save humanity and rebuild civilization amid the fall of the Galactic Empire.
  1. Severance - lyhyesti yksi viime vuoden parhaista sarjoista. Absurdia mustaa huumoria twistillä. Miltä toimistoelämä näyttäisi, jos työminä ja ulkopuolinen arkiminä olisi erotettu täysin toisistaan.

Bonarina suositus Disney+ palvelusta. Dopesick. Kuvaus lääkefirmojen ahneudesta ja opioidiriippuvuudesta. Perustuu valitettavasti tositapahtumiin. Pääosassa itse Batman

10 tykkäystä

Annanko minä tässä luvan dilutoida osaketta 20% johdon kannustinohjelmiin tänä vuonna vai ymmärränkö väärin? :money_mouth_face:

6 tykkäystä

Käsittääkseni.

Mikä firma?

Joku first north hypelappu analyysitalo.

16 tykkäystä

:grinning: :sweat_smile: :grin: :smile: kaikkeen ihmiset rahojaan laittaaki :grimacing:

(Oon kyllä itekin harkinnu, olenhan joskus sijoittanut Hyzoniinkin :person_shrugging:)

3 tykkäystä

No niin nyt olisi tarvetta Niilolle, siis sellaiselle tietotekniikkaan perehtyneelle.
Ongelma on seuraa: Meillä on käytössä yhdessä automaattisahassa Windows XP käyttis. Koneella tarvitsisi ottaa etäyhteys Italiaan, jotta voisivat fixata sahan softan. Yhteys nettiin on, mutta millekään sivustolle ei pääse ( ilmeisesti tietoturva-asetuksia ei enää tueta). Koneessa oli Teamviewer 8 jolla ei enää kätellä uudempia versioita. Nyt koneeseen pitäisi asentaa uudempi Teamviewer. Tämä on osoittautumassa aika hankalaksi. Muistitikulta toiselta koneella ladattuna ensimmäiseksi tulee ehdotus käydä katsomassa mahdolliset rajoitukset nettisivuilta. Tästä ei pääse enää eteenpäin ja sivuilla ei luonnollisesti voi käydä kun koneella ei pääse millekään sivulle. ps Google ja muut hakukoneet.

Jos joku keksii ratkaisun, niin suotavaa olisi selittää kuin lapselle, sillä sellainen tasolla minä näiden vehkeiden kanssa olen.

3 tykkäystä

Joku geelitukkainen Visionääri on lukenut QT groupin kannustinohjelman ja huomannut kuinka vähän se on aiheuttanut närää. Tässä on seuraava iteraatio mallia Kanada.

Kasvua, Tulosta & Diluutio :sunglasses:

4 tykkäystä

Foundation & Raised by the wolves on kyllä uusimmista scifi-sarjoista pitkästä aikaa oikein hyvää settiä, The Expansea unohtamatta (laatu hieman tippunut tässäkin seasoneiden jatkuessa).

Terve. Jos yhteys nettiin toimii, niin yksi idea olisi asentaa USB-tikulla XP koneeseen toimiva webbiselain, joka voisi olla esim. Opera ja sen versio 36, joka viimeinen joka toimii WinXp. (uudemmat ei). Voi olla että itse käyttistä pitäisi kanssa päivittää, service pack 3 tai mitä lie muuta näin pelkillä muistikuvilla.

Varoituksen sanana kuitenkin, vanhentuneena käyttöjärjestelmänä XPn tietoturva nettiselailussa vuotaa kuin seula. Siinä ei myöskään ole vakiona virustorjuntaa.

6 tykkäystä

Moi,

Puutteellisilla lähtötiedoilla on aika hankala lähteä niilojenkaan lähteä haasteita ratkomaan. XP-koneille saa asennettua TeamViewer 14.2, jolla ei pysty ottamaan yhteyttä uusimpiin 15.x TeamViewereihin, mutta ne kyllä pystyvät ottamaan yhteyden alhaisempaan versionumeroon.

1 tykkäys

Kiitos, tota voisi kokeilla. Ainoa sivu johon joudun menemään on tosiaan toi Teamviewerin lataussivu. Täytyy toivoa sen olevan kohtuu turvallinen. Koneessa ei ole onneksi mitään muuta kun tuo sahan softa.

Jep, ainoa ongelma mikä tulee on netti(toimiva selain, tieto liikkuu kyllä) vaatimuksena. Operaa voisi tosiaan kokeilla, josko sillä toimisi. Tässä tapauksessa ainoastaan Italiasta on saatava yhteys meidän koneeseen, ei toisin päin. Kerro toki mitä lisätietoja tarvitset, enemmän kuin mielelläni tämän ongelman ratkaisisin.

Siis tuossa esitettiin kolme erillistä ongelmaa, joilla ei ole suoraa linkkiä toisiinsa:

  1. Ongelma Teamviewer 8 etäyhteyden ottamisen kanssa
  2. Ongelma verkkoyhteydessä selainta käyttäessä
  3. Ongelma uudemman Teamviewerin asennuksessa muistitikulta

Kaikkiin noihin on täysin toisistaan poikkeavat vikakuvaukset ja ratkaisuprosessit, minkä vuoksi huonosti kuvattujen lähtötilanteiden selvittäminen IT-hommissa on aika hankalaa :smiley:

1 tykkäys

Minusta ongelma muistitikulta asennukseen ja verkkoyhteyden puuttumiseen selainta käyttäessä liittyy toisiinsa, mutta mitäpä minä näistä ymmärrän. Muistitikulta ei voi asentaa ilman yhteyttä Teamviewerin sivustolle. Ongelma tietysti ratkeaa ( jos saavat softan korjattua etänä) mikäli sen verkkoyhteyden saa selainkäytössä pelittämään - asennuksen voi tehdä suoraan sivuilta.