Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Plus välityspalkkio 20 € :smiley:

1 tykkäys

No joo, mutta on kyllä ihan omaa harkittua masokismia maksaa noin paljon. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

11 tykkäystä

Teille jotka arvelette että otettaisiin 100 miljoonaa vähemmän velkaa tiedoksi että yle- vero on kuten esim. Kirkollisvero kohdennettu vero joka ei valtion velanottoon vaikuta mitenkään.
Voisi ajatella että reilut leikkaukset yle-veroon lisää työttömyyttä ja siten valtion menoja, mahdollisesti.

Nyt tuli aikamoinen kani vedettyä hatusta. Pitäisikö kaikki verot muuttaa kohdennetuiksi niin saadaan valtiontalous kuntoon…

Yksi typerimmistä syistä olla karsimatta mistään on perustella sitä työllistävällä vaikutuksella. Meillä on samanaikaisesti työvoimapula ja ihan mieletön määrä ihmisiä jonninjoutavissa tehtävissä, joilla olisi varmasti parempaakin tekemistä

61 tykkäystä

Valtio ei ota velkaa lanttiakaan ylen kustannuksiin sillä ylen toiminta rahoitetaan yle-verolla jota sinä ja minä maksamme.
Jos yle-vero lopetetaan silloin ylen toiminta loppuu.
Kun ylen budettia vähennetään työvoimaa vähennetään.
Toki jos vaikkapa lavastaja on sopiva koodariksi niin ei ongelmia, tosin vaatimuset työnantajilla on niin kovat ettei uudelleen työllistyminen ole aivan helppoa.
Sellaisia “kaneja” tällä kertaa…

Ei kyllä pidä tämäkään paikkaansa, vaan osa on velkaa

17 tykkäystä

Kesä alkaa lähestyä. Vernerillä ja kumppaneilla varmasti myös tarkempaa dataa, mutta itse mutuilisin vuodenaikaa syyksi.

3 tykkäystä

Viikko pari tuloskautta, ja sitten alkaa kesämoodi. Auringosta alkaa pääsemään nauttimaan muualtakin kuin työpöydän taustakuvasta.

7 tykkäystä

Kiitos ja näkemiin, pitäkää hauskaa tahi ikävää…en kuulu tähän yliystävälliseen selkään taputtajien kerhoon.

3 tykkäystä

Meinaatko ettei YLE-veron lakkauttamisella olisi myös työllisyyttä lisääviä vaikutuksia? Suomalaisille kuluttajille 550 miljoonaa euroa lisää vuosittaista ostovoimaa näkyisi varmasti jossakin. Minäkin keksisin parempaa käyttöä tuolle 163 eurolle.

Maailma muuttuu ja YLE:n on muututtava siinä mukana. Suoratoisto on ajamassa television ohi. Omasta tuttavapiiristänikin varmaan isovanhempani ovat ainoita, jotka enää katsovat ylipäätään perinteistä televisiota, poikkeuksena ehkä uutiset ja jotkin urheilukilpailut (jotka nekin näkee kaupallisista ja hinnaltaan varsin kilpailukykyisiltä palveluntarjoajilta).

Toisaalta informaatiotila paisuu koko ajan ja kohina lisääntyy. Mahdollisimman neutraalille ja objektiiviselle uutismedialle on yhä enemmän tilausta ja valtio on varmaan se paras instanssi tämän järjestämiseen.

Jos minä saisin päättää niin jatkakoon YLE toimintaansa mutta keskittäköön tarjontaansa. Uutiset/muu tiedotus ja tärkein kulttuuri kuten valtiollinen urheilu, vain tärkein kotimainen korkeakulttuuri ja kasvatuksellisesti asianmukaisiksi katsottu lastenohjelmatarjonta. Kaikki pelkkä viihde joutaa pois. Jos tällä saa veroa karsittua niin hyvä.

27 tykkäystä

Tässä on Aki Pysingin tuorein kolumni, jossa puhutaan Incapista ja Nokiasta + vähän muustakin.

Parantumattomana fundajätkänä nukun yöni rauhallisemmin P/E 10 lappujen kanssa kuin esimerkiksi tappiollisten yhtiöiden kanssa. Taitaa olla melko historiallista, että Nokia treidaa tällä hetkellä jopa alle tasearvonsa. Olen myös parantumaton opportunisti ja arvelen tekeväni loppuvuodestakin myös paljon paheksuttuja myyntipuolen operaatioita.

26 tykkäystä

…vaikka Nokia oli silloinkin anaalien kovasti suosittelema.

Kun nyt jaoit ton jutun tänne, niin kertoisitko ketä nää siinä mainitut anaalit on?

1 tykkäys

Eiköhän tuo tarkoittane analyytikkoja.

Se on kato sellanen huumori-isäntä, juttuhin pitää aina laittaa joku sanamuunnos munasaannos eh he he tai sitten joku kiva murresana.

Miuta ihan mahottomasti naarattaa

2 tykkäystä

En tiedä onko kahvihuoneen kamaa vai mihin ketjuun tämän tunkaisisi? Laitetaan tänne nyt kuitenkin.
kuva
Kävin äsken taas kerran kurkkimassa ja ihan kohta päästy jo 2022 osinkoihin tänä vuonna :sunglasses:

Tällä menolla saadaan 3x täyteen kyllä, kun vuottakin on vaikka kuinka jäljellä.

Täällä ollaan montaa mieltä osingoista ja jaan itse näiden molempien vastakkaisien leirien mielipiteitä. Kaikki saa sijoittaa miten haluaa ja en itse nää itseäni osinkohamstraajana, mutta en kyllä näitä välttelekkään. Jos pitäisi heittää luku, niin varmaan joku 95% osingoista on OST:n sisällä. OST:n tyhjääminenkään ei lähitulevaisuudessa / koskaan varmaan ole ideana. Antaa rauhassa porsaan kasvaa ja verottajan odottaa :smiling_face_with_three_hearts:

Tätä on myös tietty buustannut nyt näiden pappaosakkeiden lasku ja sitä kautta niiden ostelu. Kivasti tuonut kuitenkin salkkuun osinkovirtaa tämmöisenä aikana, kun kaikki on ollut ”epävarmaa” vuoristorataa.

Mutta tekeminen jatkuu ja homma rullaa.

22 tykkäystä

Ohjaisin varhaiskasvatuksen työntekijöiden palkkojen korottamiseen. Tuolla se korkoa korolle ilmiö hyödyttää koko yhteiskuntaa.

1 tykkäys

Piti mennä jo nukkumaan, mutta Florida-Boston on liian hyvää viihdettä, Boston on vieläpä selvästi suurin mestarisuosikki tällä hetkellä. NHL on parempi tuote kuin koskaan kun kahvaaminen ja roikkuminen on 2000-luvun mittaan saatu kitkettyä pois. Luin että seurojen yhteenlaskettu markkina-arvo on nelinkertaistunut reilussa vuosikymmenessä. Sehän on parempi kuin itse Sepen kehitys! Isoveli NBA:ta NHL ei ole kuitenkaan ottamassa kiinni, koripalloliigan arvo on noussut vielä nopeammin. NHL-seurojen yhteisarvo on reilu 30 miljardia, NBA-seurojen liki 90 miljardia. (Lähteenä Statista.)

Pohjois-Amerikan arvokkaimmat seurat löytyvät kuitenkin sikäläisen jalkapallon parista, se miehittää kaikkien lajien kärkiviisikosta neljä sijaa, muista lajeista vain baseball-seura New York Yankees kiilaa top viiteen sijalle neljä.

34 tykkäystä

Mä suosittelen katsomaan maskuliinisen NHLän sijaan Ylen Pillupäiväkirjoja, siinä on töissä Maanantai aamuna motivaatio ns. vitun korkealla painaa duunia aamusta asti pakko veroin :rofl:
Tulisi edes tasa-arvon nimissä kunnollisia kyrpäpäiväkirjoja ilman miesten syrjintää :pensive:

10 tykkäystä

Nyt alkoi harmittamaan kun alkoi aikoinaan sijoittamaaan osakkeisiin eikä NHL joukkueisiin.

4 tykkäystä

On hurjaa että siinä missä änärissäkin on 82 pelin runkosarja ja sitten vasta tosipelit alkavat, NFL tahkoaa suuruutensa vissiin 17 pelin runkosarjalla ja raadollisen lyhyellä tiellä Super Bowliin.

Siinä on kyllä oivallettu jotain sekä urheilun että markkinoiden suuruudesta ja merkityksestä. Pelit mihin lyödään kaikki ja mitä kaikki odottavat. (Itse toki suomalaisena ollut aina enemmän kanukkikeppipallon ystävä :smile:)

8 tykkäystä

Pitäisikö yle-veroa nostaa kolmella eurolla? Mitä muuta käyttöä kolmelle eurolle on? Tätä logiikkaa voi venyttää loputtomiin.

Oleellisempaa miettiä, että kuinka paljon rahaa Yle tarvitsee ja palauttaa loput kansalaisille.

41 tykkäystä