Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Näistä tulee mieleen aina, että yllätyksenähän se tulee joutsen, joka liihottaa - nyt tai 5v. päästä. Housut kintuissa ja vivut tapissa.

22 tykkäystä

Yllätykset ei haittaa kun niihin on varautunut. Oli se sitten vaikka strategia ”Kiina miehittää Taiwanin → jenkit ei tee mitään → buy the dip”, niin ainakin tiedät mitä teet. :grimacing:

7 tykkäystä

Jep - varsinkin jos sattumoisin on käteistä millä ostaa :sweat_smile:

9 tykkäystä

Olipahan hengästyttävä lukukokemus - suosittelen.

E: löytyy bookbeatista

6 tykkäystä

Vapun vietto alkanut etuajassa ja foorumipoliisilla riittänyt näköjään töitä :smile:

10 tykkäystä

Höh, eikö se perinteinen kevyt teekkarivappu ala viikkoa ennen vapunaattoa ja lopu viikko vappupäivän jälkeen. Hevimpi versio sitten pitempää :grin:

3 tykkäystä

@Pohjolan_Eka ,mitäs sä horisit siitä Alkossa käynnistä ja Vapusta…

Rauhoitu jo niitten osakekauppojen kanssa… ne on maanantaista perjantaihin, ilman arkipyhiä. :wink:

8 tykkäystä

Fossiilisten polttoaineiden hintakehitys on iso kysymys mihin suuntaan hinnat menee.
Toiset on sitä mieltä että kysyntä romahtaa vihreän siirtymän vuoksi ja hinnat laskee merkittävästi.
Toiset näkee että koska investoinnit fossiilisiin polttoaineisiin on ajettu maailmalla(pl Venäjä) lähes nollaan, silti vaikka kulutus säilyy melko korkealla vielä pitkään, niin niistä tulee olemaan kova pula ja hinnat nousee merkittävästi.

2 tykkäystä

Voiko ihanammin vappu enää alkaa!

Mestari-titteli palautui (!), ja pääsen taas loungeen kiskomaan jengin kanssa sitä mä-mä-mä-mä-MÄRKÄÄ :crazy_face:

Tilaan heti kärkeen sitä vähän parempaa hiivaa, eli yhden Sinisen enkelin tuplajäykällä ja kaksi Hot Shotia ilman kermaa, hyppään tasajalkapompulla tiskille ja työmiehen hymy vilkkuen huudan tiskillä hikisenä ja levottomana kuin Stefu:

“Jos oot pank-kii-ri, huuda hou hou hou!
Jos sul on lapa täys Nortsuu, huuda hou hou hou!”

Upeaa työn juhlaa perinteikkäässä vappusäässä, ystävät!

:partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

-Bosaboi

39 tykkäystä

Heikki lataa osuvasti, muurin takana toki.

Taseeltaan vakaisiin, marginaaleiltaan pulleisiin ja kilpailueduiltaan vahvoihin yhtiöihin liitetään usein mielikuva laatuyhtiöstä. Sijoittamisessa ei kuitenkaan ole kyse niinkään parhaiden yhtiöiden, vaan parhaiden vetokertoimien löytämisestä.

Maailman paraskin yritys voi olla umpisurkea sijoitus, jos sen tarjoamat ”voittokertoimet” ovat sijoitushetkellä liian alhaiset. Maailman huonoin yritys voi olla fantastisen onnistunut sijoitus, jos kukaan ei odota yhtiöltä mitään. Tähän perustui myös arvosijoittajien oppi-isän Ben Grahamin likvidointiarvoon nojannut tupakantumppistrategia. Tästä huolimatta valtaosa sijoituskeskustelusta keskittyy erinomaisten yritysten tunnistamiseen ja ostamiseen.

17 tykkäystä

Ei nykyään enää ole samalla lailla ns. törkyhalpoja firmoja tarjolla kuin joskus Buffetin alkuaikoina. Ostetaan yrityksiä kolme neljää kertaa tulos tai kassa suurempi kuin markkina-arvo ja odotetaan markkinoiden huomaavan tämän joskus. Vaikka olisikin niin yleensä koira haudattuna markkinoiden toimiessa tehokkaammin

Mutta joo, hintahan se lopulta ratkaisee

10 tykkäystä

Yhden miehen sijoitusyhtiöni tilinpäätös valmistui tällä viikolla. Ihmettelen joka vuosi mitä vastinetta saan maksamalleni lähes 2 000 euron pakolliselle Yle-verolle :man_shrugging:

66 tykkäystä

Mitä muka tekisit 2000 eurolla…

17 tykkäystä

Sillä saa parasta vasemmistopropagandaa useamman kanavan kautta. Ja ehkä jokusen katsomiskelpoisen ohjelman Yle Areenassa? Melko kallista.

32 tykkäystä

In the meantime :japanese_goblin::rage:

”Systembolagetiin verrattuna Alko on kuin noutopöydässä makoileva laiska kissa.”

18 tykkäystä

Alko Oy taisi olla tulokseltaan Suomen suurimpia firmoja joskus 70-luvulla heti Nesteen vanavedessä . Pitääpä tarkistaa tämä mitä missä milloin -kirjasta, kunhan joudan niin ei tule ihan palturia puhuttua

Pitkät perinteet tällä. Todella pitkät

1 tykkäys

Silloin Alkolla oli myös alkoholituotantoa ja jalostusta.

Tämä on kyllä yksi korneimpia veroja. Minun pk-firmani maksaa 3000€ yleveroa. Tämän lisäksi tietysti minä ja vaimoni maksamme myös samaa veroa.

29 tykkäystä

Hyvää Vappua kaikille foorumin jäsenille. Vappu on - paitsi opiskelijoiden - kaikkien työtä tekevien juhla, joten tämän olemme kaikki ansainneet! Ottakaa Simaa kohtuudella. :slightly_smiling_face: :partying_face: :tada: :champagne:

17 tykkäystä

29 tykkäystä