Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Puolivälissä mietin että onpa hiukan tylsä ottelu. Pelin jälkeen käy vielä niin kierroksilla, että pakko ottaa viski :tumbler_glass:

Kiitos :argentina: ja :fr: !

22 tykkäystä

Jännästi sitä löytää suosikkinsa matsista kuin matsista. Tänään finaalissa kaksi itselleni melko yhdentekevää joukkuetta, mutta pienoisena nihilistinä olisin mielelläni nähnyt kaikkien viime vuosien GOAT-väittelyn ehdokkaiden jäävän ilman pokaalia. Siksi siis Ranska tällä kertaa, vaikka myönnettävä on että Argentiinan futis oli viihdyttävää seurattavaa.

Rankkarit on raakaa puuhaa ja pari oli kyllä Llorisinkin otettavissa. Kyllä tässä yhden punaviinilasillisen tarvitsee. Ei tosin ranskalaista.

1 tykkäys

Olikin tänään vähän ennakkoaavistusta, että jompi kumpi finalisteista saattaa mestaruuden voittaa :expressionless:

Onnea mestarille. Ja toisellekin joukkueelle hyvästä osallistumisesta :ghost:

EHKÄ tulevissa kisoissa joku matsi tulee itsekin katsottua/ seurattua :person_shrugging:

3 tykkäystä

Kinkun kypsyys jakaa mielipiteitä. Itse pitäydyn samassa leirissä Henri Alenin kanssa - kinkun pitää olla kypsää, mieluummin ylikypsää. Makuasioista ei voi kiistellä. Hyvää joulua Aili, tykkään sun mielipiteistä. Tyylikästä vastakkainasettelua🥰

14 tykkäystä

Tämä on jo runoutta tai filosofiaa. Jälkimmäinen vajaa viittaa ikään, entäs ensimmäinen? Kiitos hyvistä nauruista.

5 tykkäystä

Vähän vakavampaa pohdintaa kinkkujen ja pelien jälkeen.
“Viidennes arvioi oman kotitaloutensa pelivaran olevan tällä hetkellä nolla euroa elinkustannusten noustessa.”

https://www.kuluttajaliitto.fi/medialle/?fbclid=IwAR1w66h_ybINq23ATFfvwqFVFJSZ5AvKO6E2rDoad3tjasn6H5fTMXv21YI

4 tykkäystä

Ehdottomasti. Oman maun mukaan. Isä oli samoilla linjoilla. Ei tuo lapsuus ihan pilalle mennyt.

Kiitoksia viimeisestä! :smiling_face_with_three_hearts:
Ilo kuulla, ettei kaikilla mene hermot tällaisiin erilaisiin nuoriin. Hyvää Joulua sullekin!

8 tykkäystä

Tässä on Hesarin kuvakooste Messin maajoukkueurasta. :argentina: :slight_smile:

5 tykkäystä

Sori, tuli vahingossa narrattua. Se Ranskan mestaruus, jota Montpellierissä pääsi Juurikki kokemaan, ei ollut edellinen eli 2018, vaan 1998. Juurikki juttelee mitä sattuu, mutta korjaa kyllä jos virheen huomaa. Juurikki on hyvä omille virheilleen nauraja. Juurikki nauraa melkein koko ajan.

9 tykkäystä

Hieno taito. :slight_smile:

Mä en naura yhdessä kenenkään kanssa, vaan mulle nauretaan. :grimacing: Olen tahattomasti viihdyttävä varsinkin livenä, vaikka kuinka koettaisin olla asiallinen ja fiksu.

2 tykkäystä

Ei. Siihen rooliin saat Jarki kuvitella jonkun muun. Kiitos vaan näinkin tuttavallisen kysymyksen esittämisestä mielikuvitusolento Juurikille.

2 tykkäystä

Missä Juurikki on? Sinun mielessäsi. Ilman sinun ajatuksiasi ei Juurikkia ylipäänsäkään ole olemassa.

1 tykkäys
4 tykkäystä

Joo jotain siellä on muuttunut. Juurikki halusi kommentoida erästä twiittiä ja rekisteröityi viime viikolla. Jo 5 sekunnin päästä tuli ilmoitus, että tiliä ei ole enää olemassa. Potkut twiitteristä jo ennen ensimmäistä viestiä. Pankaa paremmaksi jos voitte!

Jotain on Juurikki tehnyt oikein, että saa erityiskohtelun. :innocent:

8 tykkäystä

Huomenta! Uusi viikko, uudet luteet… Siis kujeet.

Hyvä että tähän “pump&dump” soopaan aletaan puuttua reilummalla kädellä. Taisi Muskikin joskus hypettää lyhyen hetken Dogecoinia, olisi kiehtovaa jos selvittäisivät hyötykö itse rahallisesti siitä hommasta.

Ja Muskista puheenollen, tämä erittäin stabiili yksilö teki kyselyn twitteriin että pitäisikö hänen väistyä pois twitterin johdosta. Kuusi tuntia aikaa vastata, toistaiseksi 56% on sitä mieltä että hänen pitäisi väistyä.

11 tykkäystä

YES vastaajat bannataan äänestyksen lopussa. :flushed:

22 tykkäystä

Tässä on vähän vielä eilisen muistelua. :sunglasses:

4 tykkäystä

Itse en ole koskaan tainnut katsoa yhtäkään jalkapallopeliä, mutta nyt piti eilen katsoa, kun poika halusi. Oli se kyllä jännä. Täytyy sanoa, että olen iloinen Argentiinan puolesta, se oli ansaittu voitto. Kaikkein eniten ehkä harmittaa Ranskan joukkueen Mbappen puolesta, kun teki kolme maalia ja joukkue hävisi silti. On se kumma, kun mikään ei riitä. Mbappe kyllä laittoi koko muun joukkueensa häpeämään. Tuntuu, että some ja lehdistö juhlii Messiä, joka pelasikin oivan pelin, mutta pelin sankari oli mielestäni tämä Ranskalainen pelaaja. Vähän kuin Leonidas Thermopylaissa. :wink:

Disclaimer: Ymmärrän jalkapallosta hieman enemmän kuin sika hopealusikasta, mutta se riitti silti hyvän selostuksen ansiosta. :slight_smile:

10 tykkäystä

Jalkapallo on joukkuepeli Molemmat rankkarit “hankki” toinen pelaaja ja sen pelitilannemaalinkin syötti Thuram, tilanteen aloittaneen riiston teki Coman. Ainoastaan Elmo voittaa matsit yksin.

24 tykkäystä

Viime aikoina monissa podeissa ja markkinakatsauksissa on hämmästelty kuinka hyvin suomiosakkeet ovat pärjänneet ja kuinka pieni YTD hitti on. Heitän tähän eri perspektiivistä hivenen eri ajatuksen.
Omxhcappi on dollareissa mitattuna n.30% alas huipuista, siinä missä SP on vain 20%. Globaalin sijoittajan perspektiivistä dollarituotto on relevantein mittari. Inflaatio huomioiden omxhcap on tippunut reaalisesti n. 36% huipuista. Nämä omxh25gi "vain n.-10% YTD antavat mielestäni vähän turhan ruusuisen kuvan muutoksista.

25 tykkäystä