Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Eipä löydy ainakaan tällä hetkellä mutta muistaakseni katsoin sen aikanaan @ Netflix

Edit: Näkyy olevan sekä Discoveryn että Netflixin tuotantoa:

1 tykkäys

Jokainen pitää kiinni omista arvoista ja se on fine. Itse kuitenkin uskon, että ”jokaisen” ihmisen kannattaisi lukea edes hieman eri aihepiirien kirjoja ja tutkia vähän raflaavampiakin teoksia. Pääset harmittomasti eri ryhmien / henkilöiden ja ideologioiden ajatusmaailmaan sisälle ja avarrat samalla omaa sivistystäsi.

Emme me Hitleristäkään vaikene vain sen takia, että hän ei sitten saisi sitä kautta synnytettyä uutta kiinnostusta hänen ideologiaansa kohtaan. Asia on juuri toisin päin.

Tämä ei ole sitten mikään näpäytys tai haasto, mutta tavallaan annoit jo Ted Kaczynskin laariin panostuksen. Mainostit vielä hänestä tehtyä sarjaa, jolla ihmiset lypsävät rahaa hänen kauheuksistaan.

Hän on jo haluamallaan tavallaan saanut itsestään kulttihahmon, niin ei tällainen keskustelu tai kirjan lukeminen aja hänen tavoitteitaan sen enempää.

10 tykkäystä

Joo puhtaasti oma valinta on ollut olla lukematta manifestia. Vähän huolimaton ilmaisu, pahoittelut. Ei missään nimessä ollut tarkoitus kuulostaa siltä että teksti pitäisi kieltää kaikilta. Samaa mieltä että aina kannattaa tutkia uusia aihepiirejä ja näkökulmia. :slight_smile:

De Sadesta, Milleristä ja Thompsonista Darwiniin ja Kopernikukseen merkittävät ja asioita muuttavat tekstit ovat usein siinä onko tämä ok’n rajoilla ajassaan.

En missään nimessä ole muiden lukemisia rajoittamassa. Kaczynski oli mielenkiintoinen tapaus kuten sanoit. Hänestä puhuminen sataa hänen laariinsa ja se on fine. Vapaus valita siitä eteenpäin on yksilönvapautta minkä puolesta minä, Unabomber ja sinä ollaan (tai UB oli) samaa mieltä varmaan.

2 tykkäystä

The SääntöSuomen älyttömyyksiä Osa 324

Vahvat nikotiinipussit on tulleet kioskeihin ja kauppoihin. Ne ilmestyivät yhtäkkiä ja jotenkin salaa. Oli muuten absurdi tilanne eilen, kun ostin omasta lähiÄäsmarketista “nuuskaa.”

Kysyin kassalta, että onko teillä myynnissä? Hetken mietittyään ja oikeaa sanavalintaa pohtien, myyjä sai kakisteltua, että joo.

Kysyin että mitä merkkejä ja makuja? -Öö, me ei saataisi sanoa. Sun pitäisi itse tietää/sanoa. Ja tämähän ei siis ole yksittäisen myyjän syy mitenkään, vaan tämän älyttömän Sääntö Suomen!

Ja mistäköhän ketusta mä osaan ostaa, kun eihän mulla ole harmainta hajua mitä siellä laatikossa edes on?! Pitäisikö mun googlettaa kaiken maailman merkkejä ja yrittää ostaa niitä ja odottaa että jossain vaiheessa satun sanomaan sen mitä siellä mystisessä kaapissa sattuu olemaan?! Vmp! Älytöntä paskaa.


Sanotaan nyt vielä varooksi, koska asumme the Sääntösuomessa, että nuuskan tai nikotiinipussien käyttö on hölmöä. Pirullinen harrastus, josta on äärimmäisen vaikeaa päästä irti. Itellä 10-20 vuoden kokemusasiantuntijuus… Yläastejonnet kuulemma vetää noita kaupasta saatavia pusseja, kuin leipää. Toisaalta verorahat jää suomeen. Muna vai kana.

30 tykkäystä

Jasmin Hamid, @Heikki_Keskivali ja Martin Paasi kertoivat suurimmista sijoitusvirheistää. Jutun lukee muutamissa minuuteissa. :slight_smile:

Jokaiselle sattuu virheitä, mikä pätee myös sijoittamiseen. Keskivälin mielestä hyvä sijoittaja pyrkii ottamaan opiksi virheistään.

– Huonot sijoittajat toistavat samoja virheitä tai pettyvät sijoittamiseen niin valtavasti, että lopettavat sijoittamisen kokonaan.

9 tykkäystä

Kaverini @JHeiskanen on järjestämässä Inderes-miittiä Helsingissä ja äänestys tapahtumapäivästä on jo alkanut.

Menkää tutustumaan ketjuun ja sitten vain äänestätte itsellenne sopivinta päivää! :sunglasses:

Kiitos ja mukavaa pian alkavaa uutta viikkoa! :slight_smile:

8 tykkäystä

Terveiset foorumille perheemme kesälomareissulta Monacosta! Täällä maisemat ja kelit ovat kohdillaan. :sunny: Lupasin vaimolle, että heti kun omistamani Tietoevryn, Sammon ja Huhtamäen osakekurssit raketoivat, niin muutamme tänne asumaan. Hän ilahtui ja aloitti jo suunnittelun. Itse puolestani pysyn vielä maltillisena.

Kuva liittyy.

100 tykkäystä

Olin aidosti pettynyt, kun tämä Youtuben algoritmin minulle suosittelema video ei mitenkään liittynyt Inderesin foorumiin tai sijoittamiseen :angry:

image

57 tykkäystä

Tässä on Antti Leinosen juttu kiinteistöteemaisista rahastoista, jutun lukee muutamissa minuuteissa.

Kiinteistösektorin vaikeudet tuskin ovat aivan pian ohitse. Kestoa arvioidakseen sijoittajan on muodostettava oma näkemys korkoympäristön ja taloussuhdanteen kehityksestä. Vaikka vaikeudet voivat jatkua vielä pitkään, tulevaisuutta ennakoivat pörssikurssit voivat tehdä pohjakosketuksen ennen kuin reaalitalous piristyy.

Jutun alaotsikot:

  1. Rahastosijoittaja voi hajauttaa sekä ajallisesti että laajasti
  2. Nordealla on fiksu rahasto mutta markkinointi häiritsee
  3. CT European Real Estate Securities painottaa Iso-Britanniaa
  4. Odin Kiinteistö on veikkaus Ruotsin kiinteistömarkkinan elpymisen puolesta
7 tykkäystä

Ihan mielenkiintoiset käppyrät… :thinking: :point_down:

14 tykkäystä

Saisiko saman käppyrän niin, että myös Applen, BofA:n ja Coca-Colan osingot poistetaan Berkshiren tuotoista ilman osingonmaksua? :wink:

3 tykkäystä

Niistä on jo maksettu verot joten eihän tuo liity asiaan millään tavalla.

2 tykkäystä

Pointtina siis se, että jos osinkoja ei olisi maksettu Berkshirellekään (twiitin tausta-ajatus lienee “osingot on huono juttu”), olisi myös Berkshirellä aika paljon vähemmän rahaa :slight_smile:

Eikun niiden verokohtelu on huono juttu.

7 tykkäystä

Tuon kuvatun tilanteen voi simuloida suht luotettavasti, koska kuvitteellisesti maksettujen osinkojen osuuden voi luotettavasti laskea. Mikäli lähdetään tekemään päinvastaisia simulointeja eli osinkoja ei olisi maksettu, niin päädytään aika lailla arvauksiin.

1 tykkäys

Osinkojen vieroksumisessa unohtuu yksi tärkeä asia: Yrityksen kyky allokoida syntyvä voitto tehokkaasti jakamatta sitä omistajille. Kuinka helppoa on tehdä virheinvestointeja, kuinka monta prosenttia pörssiyrityksistä kykenee vastaavanlaiseen performanssiin jakamatta osinkoja omistajille kuten Berkshire?

Ajattelen asiaa myös niin, että jakamalla osinkoja muistetaan kenen etua ajetaan: Omistajien. Tulosta on synnyttävä viivan alle.

22 tykkäystä

Ihanaa, kohta se taas aukeaa. Tätä on koko tylsä pitkä vkl odotettu.

16 tykkäystä

Jep. Aina lauantait ja sunnuntait menee siihen että pitää klo. 10 mennä S-markettiin ja pelata hedelmäpelejä puoli seiskaan asti.

43 tykkäystä

Samaa mieltä. Luovaa kirjanpitoa on vaikeaa pitää yllä, jos täytyy jakaa osinkoja. Toki Ponzi-huijaus asia erikseen.

Mukavaa viikon alkua, and be careful out there :metal:

4 tykkäystä

Osaako joku neuvoa, saako Nordnetin palvelusta kätevästi listan oman tilin omistuksista? Tämä siis tietokoneella nettiä käyttäen.

1 tykkäys