Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Ja Kempower, koska jokaisen tönön pihalla on 120kW:n latauspiste. :zap:

7 tykkäystä

Hartialta kiukaat sekä sisä, että ulkosaunaan.

6 tykkäystä

Ja Valmet, koska maalla joka pihassa pitää olla oma traktori.

(okei, menenpä tästä ja olen loppupäivän hiljaa)

41 tykkäystä

Mielestäni pörssilistautumisen kriteereitä tulisi tiukentaa siten, että listautuvilta yrityksiltä vaadittaisiin nykyistä korkeampaa vakavaraisuutta ja liiketoiminnan ennustettavuutta.

  • Kyllä
  • Ei
  • En osaa sanoa

0 äänestäjää

Ylläolevaan äänestyksen tulos herätti minussa saman kysymyksen kuin aikanaan opinnäytetyötä varten tehty tutkimus tai vaaleja edeltävät gallupit:

Haastattelija lähestyy sinua ja kertoo tutkimuksen aiheen. Miksi ihmiset vaivautuvat vastaamaan tutkimukseen, johon heillä ei ole mielipidettä?

Äänestysgallupeissa tämä kuitenkin kertoo jotain kannastaan epävarmoista äänestäjistä, mutta miksi 12-13 henkeä vaivautuu vastaamaan tähän kyselyyn, vaikka ei omaa asiaan minkäänlaista annettavaa?

Omassa opparissakin kerrottiin saatekirjeessä tapahtuma, jota kysely koskee ja kuitenkin avoimissa vastauksissa näkyy “En tiedä, kun en ole koskaan käynyt” tasoisia kommentteja.

1 tykkäys

Itse harrastan sitä, että olen ilmoittautunut kaiken maailman internet-paneeleihin ja vastailen niihin aina jotain puuta-heinää lukematta kysymyksiä.

Mukavahan se on vastailla, kun joku kysyy.

13 tykkäystä

Pakko kysyä, että mikä saa sinut sabotoimaan toisten ihmisten työtä? Tuohan menee samaan kategoriaan kuin vaikkapa kaupungin istutusten tuhoaminen, kun ne siinä kerran sattuivat olemaan. SIllä erotuksella, että sinä voit vielä valita näetkö ne istutukset

13 tykkäystä

Ei niissä puskissa ole kylttiä, jossa lukee, että ole hyvä ja tuhoa.

Jos joku lähettää mulle kysymyksiä, niin pidätän oikeuden vastata niihin oman mielipiteeni mukaan. Ja kun mulla on itse oikeus muodostaa oma mielipiteeni, niin muodostan sen sitten haluamallani tyylillä. Vaikka satunnaisesti.

Joko kysytään väärin, väärässä paikassa, väärällä tavalla tai sitten kysyjä ei itse ymmärrä, mitä halutaan selvittää.

Uskoisin, että “En tiedä” vastaukset liittyvät siihen, että asioilla on useampia puolia ja vastaus ei voi olla binäärinen.

7 tykkäystä

Ei saa hyvää autoa 5000eurolla, toki jonkun pikkuauton minimoottorilla voi saada joka ollut uutena hyvin halpa. Perheautot tuossa hintaluokassa on yli 200 000km ajettuja yli 10 vuotiaita ja vikalista pitkä. Nyt kun uusien myynti on ollut seis jo monta vuotta noiden jo vanhojen hinnat on pilvissä kilometreihin ja kuntoon suhteutettuna. Voi olla siisti päälle mutta tarkemmalla tutkimisella löytyy aina korjattavaa paljon.

Ne on niitä legendoja vailla todellisuuspohjaa, “ostin tonnilla ja ajanut 3 vuotta vain pikkukorjauksia”.
Olen ostanut parin vuoden sisällä 4kpl 1000-5000euron autoa ja halvimmat korjaukset oli 1000 euroa että pysyi vuoden liikenteessä, kalleimman remontit olisi maksanut 2900euroa sen laitoin heti kiertoon 50euron tappiolla. Oli 3000euron Mondeo ja pelkkä venttiilien säätö siihen olisi maksanut 1200euroa kun on lamelleilla säädettävät ja kaksi nokka-akselia esim, siisti auto oli päällepäin mutta paljon työlästä pikkuvikaa joka puolella jotka paljastui vasta oston jälkeen.

5 tykkäystä

Tämähän täytyy käydä katsomassa. Ja onhan Vegasissa aina kaikkea muutakin touhua.

Hieno on.

Paradise, Nevada →

12 tykkäystä

Eikö kaikissa 2000luvun autoissa ole jo kaksi nokka-akselia? :smiley:
5000e saa varmasti hyvän ja toimivan auton.
Vanhemmissa ei kannata kilometrejä katella vaan kannattaa katsella että on isoimmat huollot tehty.
3-400tkm ajettu laadukas auto on helposti parempi ja pitkäikäisempi kuin 50-100tkm ajettu halpa auto.

2 tykkäystä

Jaa, no varmaan mun aikanaan 1600€ ostama Avensis jolla ajoin useamman vuoden pikkukorjauksilla olikin vaan unta. Tästä on jo aikaa mutta muistelen että ehkä just ton 3v aikana vaihdettiin etupyörien laakerit, ilmastointi täytettiin (turhaan) ja teräksinen alkuperäinen pakoputki joka alko vuotamaan laipasta hitsattiin ns. yhdeksi puuksi. Kaikki nämä paikallisella rasvanäpillä eli ei maksanut paljoakaan. Auton möin lopulta 1100€ ja kilsoja tuli ehkä 60tkm tuona aikana. Aijuu, ja takaluukun kaasujouset tilasin euroopasta posteineen hintaan 20-30€, kun marmorilla olisi maksanut 120€

Vanhan paljon ajetun auton hankinnassa korostuu tietämys siitä mikä automerkki/malli kestää ja osaaminen auton kunnon tutkimisesta ostohetkellä (osta mielummin epäseksikäs Toyota kuin joku BMW joka on ns. hyvä ajaa ja kaunis). Ja kärjistäen kannattaa ostaa ennemmin 300tkm ajettu auto kuin 200tkm ajettu, koska tossa 150-250tkm kohdalle osuu usein kalleimmat “normiongelmat”. Iskarit, laturi, ehkä startti, vetarit, ja alkuperäiset pyöränlaakerit, pakoputki jos ei ole rst jne. tulee usein vaihtoon pari satkua ajettuna.

Tiedän toki muitakin jotka on ostaneet just jonkun 2000-4000€ paljon ajetun Toyotan (ajettu 300-500tkm), ja eipä niillä korjauskulut ole päätä huimanneet kun ovat ostaessa osanneet valikoida hyvän yksilön.

7 tykkäystä

Ei tarvita, virhe. :grinning:
https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/fiskars-corporation-sisapiiritieto-tulosvaroitus-fiskars-laskee-vuoden-2023

28 tykkäystä

Testaappa ihan piruuttaan ja osta tonnin bensa Corolla niin saatat hämmästyä kuinka monta vuotta voit ajaa sillä korjaamatta sitä kertaakaan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 tykkäystä

Eikös se legendan mukaan mene niin, että ostat sen 1000-2000 € Toyotan, ajat sillä ekaan vikaan asti, lyöt paaliin ja sitten ostat seuraavan 1000-2000 € Toyotan, ja toistat kuvion.

Tulee halvemmaksi kuin tehdä se 2000 € isompi huolto, vissiin.

5 tykkäystä

Oikeastiko käytät aikaasi tuollaiseen? Miksi ihmeessä?

3 tykkäystä

https://m.nettiauto.com/toyota/corolla/13672200?vifAdCount=11&vifNav=Y

Siinä se kuuluisa tonnin Corolla olisi :sweat_smile: Pitäisikö tuo melkein ostaa ja aloittaa päiväkirja aiheesta :smile:

7 tykkäystä

Uskomattoman siistissä kunnossa. Harmi että löytyy jo Corolla.

6 tykkäystä

Muistan jokunen vuosi takaperin istuneeni kahvilla Sodankylän Nesteellä ja katsoin vain hämmästyneenä, kun pränikän näköisiä 80- ja 90-lukujen japseja vyöryi vastaan

Tiesuolauksen puute tekee ihmeitä autoille!

16 tykkäystä