Inderesin kahvihuone (Osa 7)

:rofl: 100 000 € lainan bonukset ovat tänä vuonna 325 € ja olivat noin 250 € viime vuonna. 75 € on velallisen asemaa helpotettu. Samaisen lainan korko oli viime vuonna 500 euroa (0,5% korolla) ja tänä vuonna 3816 € (3,816% korolla), jos viitekorkona euribor 12 kk ja koron tarkistuspäivä vuoden alussa.

Siis OP perii 3316 € lisää korkoa ja OP antaa 75 € lisää bonusta.

27 tykkäystä

Pieni pyyntö. Saisiko englanninkielisiin linkkeihin jonkun alustuksen suomeksi niin osaisi helpommin päättää kiinnostaako vai ei.

11 tykkäystä

Kieltämättä aika jäätävää.

1 tykkäys

OP lopetti bonuksen maksamisen lainoistani keväällä. Sain noin 12 euroa bonusta kuukaudessa ennen. Nyt saan 12 senttiä OP-Aasia rahastosta. Mietin voisiko käyttötilin ja muut henkilökohtaiset asiat lakkauttaa ja jättää pelkkä yrityspuoli. En tiedä onko tämä edes mahdollista. Käyttötilejä ja luottokortteja saa ihan ilmaisenakin.

No mulla on OP:ssä oman kodin lainan kokonaiskorko reilu prosentin ja sijoituskämppien kokonaiskorko reilu 1,2 % tuonne 2030-luvun puoliväliin saakka. 0,325 % bonuspalautuksia on siinä kokonaisuudessa mielestäni ihan hyvä etuus, vaikkei bonuksia tietenkään pidäkään arvottaa samaan summaan kuin vastaavaa euromäärää.

Ja tosiaan, tuotto-osuuksien korkotavoite on tältä vuodelta se 4,5 %, ja siitä 75 % on verovapaata pääomatuloa. Sekin tuntuu ihan kivalta sitä kokonaisuutta miettiessä, millä hinnalla OP:ltä on nostanut lainarahaa ja millä tuotto-odotuksella sitä sinne suuntaan takaisin iskee.

4 tykkäystä

Tämä oli mielenkiintoinen. En ollut kuullutkaan tästä puulaakista aiemmin, vaikka yhtiön autoja ovat Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Trucks, Citroën, DS, Opel, Peugeot ja Vauxhall.

P/E 3,11
P/B 0,76
P/S 0,29
Osinkotuotto 8%
Liikevaihto v. 2022 180 mrd, tulos 17 mrd.

Miksiköhän on tunnusluvuiltaan näin halpa? Pitää tehdä syvempää DD:tä.

6 tykkäystä

Moni on tottunut käyttämään tuota toista kotimaista työarjessa päivittäin. Sitä ei varmaankaan tajua, ettei se ole kaikille samalla lailla normaali. Näin ainakin minulle usein käy. Yritän parantaa tapani ja muistaa ja ehtiä referoida suomeksi asiat tästä lähtien.

Toivon kuitenkin, ettei joku toinen jätä linkittämättä minua kiinnostavia asioita siksi, että kokee suomenkielisen referaatin pakollisena eikä jaksa tai ehdi sitä tehdä.

3 tykkäystä

Enhän minä sitä voi pakottaa. Se oli vain pyyntö.

2 tykkäystä

Jos on tylsä päivä niin päivän UAP-testimonyt on saatavilla kirjallisesti, streami klo 17. End of topic.

Ihan perusteltu ja kohtuullinen pyyntö. :finland:

3 tykkäystä

Löysin Seppo Saarion Pörssiraamatun rappukäytäväni “saa ottaa” korista. Tiesin että Suomeen sijoittavien mieliala on aika maassa tällä hetkellä, mutta nyt on jollain mennyt masennuksen puolelle tämä touhu jo. Alkaa olemaan vitsit vähissä, kun tämmöinen vitsikirja oli samaan laatikkoon laitettu myös😂

81 tykkäystä

Itse olen ihmetellyt mihin se OP:n luvattu 30% lisää bonuksia muka jäi, ihan saman verran ovat maksaneet kuin aina ennenkin.

2 tykkäystä

Tieto löytyy OP-mobiilissa, kohdasta muut - omistaja-asiakas.

5 tykkäystä

Fortumin Venäjällä haltuunotetuille liiketoiminnoille uusi nimi → Fuck You Energo

2 tykkäystä

Ei olis mun taas pitänyt sekaantua bumtsibumeihin:
Valmetti -8, Konecrans -9 ja huomenna on vielä Nesteen katsaus. :frowning:

R.I.P. Salkku.

Victim GIFs - Get the best GIF on GIPHY

37 tykkäystä

Seuraavaksi pettääkin vielä Remedy, niin miinuslappujen trilogia on valmis :skull_and_crossbones::japanese_ogre:

15 tykkäystä

Unohdin vielä lisätä, miksi kukaan ei ole varoittanut minua aikanaan vety-yhtiöistä eikä nyt Valmetista. :frowning:

Olen uhri ja syytön. Markkinat ja muut väärässä, minä aina oikeassa.

EDIT: Eli seuraavaksi Remedyä tutkimaan… :face_with_monocle:

21 tykkäystä

Neste tulee olemaan samaa sarjaa, joten säästä itseäsi ja unohda huominen tulos-live.
Tulet paremmalle mielelle kun avaat sen sijaan:

Norppalive

Lisäys:

Haluamme muistuttaa, että osakemarkkinat sekä ottavat että eivät anna.

27 tykkäystä

Hyvä idea.

Mun pitää pitää kiinni näistä kolmesta, jotta maineeni säilyy. Myyn ne sitten, jos ovat senttiyhtiöitä esim. vuonna 2025.

6 tykkäystä

<<Itsetuho protokolla aktivoitu

4 tykkäystä