Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Sanotaan tähän alkuun se, että mä pelaan napeilla, siksi toimin miten toimin. Mutta kuitenkin mulle ja mun budjetille isoilla rahoilla.

Kempin osuus salkussa se vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa. Nyt älytön 52,5% Minkä mä sille voin. Tai voihan sitä silleenkin pienentää, että ostelee muita lisää :grinning:

Tänään hirvitti. Teki mieli tehdä jotain. Vaikka olen päättänyt, etten noihin koske moneen vuoteen, niin hirvitti jo niin kovaa, että rikoin itelleni antamaani lupausta ja koskin. Tuli Seppo Saarion neuvot mieleen: Ota tappiot nopeasti, voitot hitaasti. Laitoin n.15% myyntiin, muttei mennyt läpi. Ostin ekat viime syksynä 16-18€ hintaan ja nyt hinta on 52. Onneksi näin, tai sitten ei. Huomenna kuitenkin korjaa useamman prosentin alaspäin, se on varma. Jopa minä tajuan, että hinta on tänä päivänä ihan järjetön. Ihan päätön. Saisin vielä voitot verottomana, alle 1000 vuosirajan takia.

Poika, 16v sanoi: Älä myy, älä nyt vaan myy. Molemmilla pojilla on muuten kans Lahtelaisia. Ostin tänä keväänä valmistujaislahjoiksi. Selitin kuvion:

Sulla on mopo. Mopon ostohinta oli 1200€ Entä jos siitä olisi viime kesänä tarjottu 3000 ja nyt jonnet huutaisivat kalsarit märkänä sitä 8000 eurolla. Myisitkö? Myisitkö vaikka eturenkaan 500 eurolla? Entä jos ens kesänä kaikki haluavatkin ostaa kevarin, eikä sun Derbi enää kiinnosta. Tai sitten Derbi on tulevaisuuden peli, jonka arvo vaan nousee vuodesta toiseen ja naiset kaatuu.

En ole täällä foorumilla neuvoja kyselemässä, enkä niitä jakamassa. Hemmetin mielenkiintoista olla tämmösessä tilanteessa. Olenhan pelannut tätä peliä vasta vajaan puolitoista vuotta. Olenko ahne, enkä myy? Jos istun käsieni päällä, niin olenko vähän tyhmä? Vai olenko kylmähermoinen ja myyn vasta vuosien päästä, kuten alkuperäinen suunnitelmani olikin? Vai myisinkö pääoman verran ja leikki jatkuu “talon rahoilla” ? -Kone kiinni, äläkä seuraa kursseja niin tiheään - Älkää nyt unta nähkö :grin:

Kai tuota on pakko vähän keventää ja laittaa hilut johonkin toiseen firmaan? Vai odotanko ensin Q3? En tiijjä!

Ja muistutus. Kirjoitukseni on minun pohdintaa mitä käyn päässäni, mutta nyt vain räkäisin sen ulos. Kommentteja saa toki esittää ihan vapaasti.

22 tykkäystä