Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Jeps. Aika moni ostanut pikkuista yhtiötä sillä perusteella, että on tahoja, jotka joutuvat myymään. Näitä toki on muitakin voittoisia vastaavia omassakin salkussa ollut ja esimerkiksi Stockmannit on hankittu omaan salkkuun 1,4€ keskihinnalla juuri samankaltaisessa tilanteessa.

Tyystiin erilaiseen keissiin: Qt kävi tänään < 50€

4 tykkäystä

Huhujen mukaan foorumilla ollaan myös siirtymässä ”koska Padma ostaa” meemeistä ”koska Nalle ostaa” meemeihin.

21 tykkäystä

Joskus kallita senttejä. Havaitsenko… Fomoa?

image

34 tykkäystä

Alkoi nyt ihan ahdistamaan, siellä on molemmat omat viime aikaiset tankkailut Mandatum sekä Fortum kärjessä suosikeissa :sweat_smile: Olisiko parviäly kerrankin oikeassa?

10 tykkäystä

Sama homma…onneksi omalla kohdalla kolmas viime aikoina tankattu Sampo on vasta sijalla 7 :face_with_peeking_eye:

2 tykkäystä

EI MENNYT YHTÄÄN TUNTEISIIN TÄMÄ!!11111 EI PRKL:EESSÄ!!!1111

Ihan muuten vaan kävelin kovassa tuulessa ja vesisateessa myöhään perjantai-illalla rikkinäisen sateenvarjon kanssa neljä kilsaa katsomaan kaurahiutaleita.

Olin ennen nähnyt vaan nää:

Mut sit ihan toisessa paikassa ylähyllyllä oli tällaisia:
image

Aika hyvä säästö tulee näiden avulla viikossa:

Oatmeal GIFs - Get the best GIF on GIPHY

83 tykkäystä

Yhtään Mandaa ei ole (eikä tällä pläänillä ole tulossa), mutta ostin tänään lottokupongin ja jos voitan huomenna 9M niin lupaan ostaa Mandaa miljoonalla.

Tuli tässä muuten jonkun aikaa sitten kaupassa vähän itsekin sekoiltua (kuin Sijoittaja-alokas kaurahiutaleiden kanssa) ja menin punalapun houkuttelemana ostamaan kahvia ja vasta kotona huomasin että ne olikin papuja eikä jauhetta :unamused: Tänään bongasin kirppiksellä vanhan kahvimyllyn jolla tilanne ratkeaisi suorastaan nostalgisella tavalla, mutta mylly oli arvostettu turhan korkealle. En siis ostanut vaan täytyy odotella dippiä…

8 tykkäystä

Kallen kantis on tällaista tviitannut:

@Atte_Riikola

16 tykkäystä

Lainasimme kirjastosta dinosauruskirjan. Kirjassa seikkailevat foorumilaisille varmasti tutut liskot, mm viihdeteollisuuden lempilapsi Tyrannosaurus Rex ja Stegosaurus, jolla on näyttävät selkäkilvet, josta sen monet tunnistavatkin.


Usein nämä kaksi hirmuliskoa esiintyvät samoissa dinopiireissä - kirjoissa ja medioissa - samaan aikaan, ja muutenkin tunnutaan aina ajattelevan, että dinosaurukset olivat yksi eläinryhmä joka eli ja kuoli melko lailla samaan aikaan. Että oli vain yleisesti dinosauruksia. Mutta on mielenkiintoista muistaa, että Stegosaurus kuoli jo 144 miljoonaa vuotta sitten, kun Rex taas eli 68-65 milj vuotta sitten - aina lopulliseen joukkotuhoon saakka. Eli kun Rex oli olemassa, Stegosaurus oli ehtinyt olla jo sukupuuttoon kuolleena 76 miljoonaa vuotta, kun taas massasukupuutto, josta aina puhutaan, tapahtui “vain” 65 miljoonaa vuotta sitten.

On siis lyhyempi aika tästä päivästä siihen, kun Rex oli olemassa, kuin Rexin olemassaolosta Stegosauruksen olemassaoloon. Miettikää.

50 tykkäystä

Mieslapsi ei tykkää kun häntä kritisoivat viestit saa hirmusti tykkäyksiä ja rexsäyksiä (ja niitä joutuu hikihatussa poistamaan)… :rofl: :rofl: Sananvapaus on niin suhteellista…? :man_shrugging:

kuva

19 tykkäystä

Sijoittaja-Alokkaalle. Olen boomeri, tässä kuussa 53v ja kuuntelen C kasetilta Maustetyttöjä Daimlerissani, joka hänkin on -90 luvulta. En esimerkiksi ymmärrä meemejä, mihin niitä tarvii. Tyttäreni kutsuvat minua kirppis iskäksi, josta nimestä olen peittelemättömän ylpeä. En ole Facebookissa, Instagramista puhumattakaan. Tällä hetkellä kuuntelen radio Nostalgiaa -70 luvun stereoista. Eli olen täysin ulkona kuvioista ja hyvä niin. Mutta…olen nauraa hörötellyt tänään tätä pikakaurahiutale kirjoitusta. Ja tämä neljän kilsan taivallus vain tarkistamaan että olisiko kuitenkin hiutaleita halvemmalla… ei helvetti…parasta meininkiä. Onnea kisaan!

55 tykkäystä

Mahtavaa! :smiley:

Ja kiitoksia toivotuksista, olen jo hirmuiloinen ollut siitä jo, että saan olla ehdokkaana. :slight_smile: Tuo tositarina on hyvä esimerkki elämästäni. :slight_smile:

3 tykkäystä

Miten pikakaurahiutaleen hinta suhtautuu slowmotion-kaurahiutaleen hintaan? Saako vauhdille vastinetta?

6 tykkäystä

Se on hämmentävää miten paljon joskus aika taipuu riippuen havainnointiperspektiivistä. Samoin meidän syntymästä Kleopatran syntymään on lyhyempi aika kuin Kleopatran syntymästä Gizan pyramidien rakentamiseen. :exploding_head:

14 tykkäystä

Siitä tietää että on mennyt kirjoituksen faktat hyvin pahasti pieleen kun näkee, että joku on valmis päättämään 5 vuoden viestihiljaisuuden vain kertoakseen, että miten väärässä olet :grin:

108 tykkäystä

Nyt kun Alokkaan kaurahiutaleiden hinta on saatu tolkulliselle tasolle, niin kiinnittäisin seuraavaksi huomion porkkanoiden hintaan: Prismassa on kilon pussi kotimaisia porkkanoita ollut koko syksyn alle 90 senttiä, tänään viimeksi ostin hintaan 0,85 €. Siis 0,34 € halvempi!

20 tykkäystä

En sano kuka, mutta joku kiukkuinen varhaiskeski-ikäinen sydänlippispää kävelee kohta myrskyssä 4,5 kilsan päässä olevaan 24/7Prismaan.
Obs Walking Rain Storm GIF - Obs Walking Rain Storm Rain - Discover & Share  GIFs

48 tykkäystä

Ei kannata yhtään olla kiukkuinen siitä, että joukkoistamalla saadaan ostoskorisi hintaa alas, vaan pikemminki pitäisi tuntea kiitollisuutta kun jatkossa pääsee halvemmalla. Isosta joukosta ihmisiä löytyy yllättävän paljon viisautta ja monessa haasteessa alan asiantuntijakaan ei kykene suoriutumaan tehtävästä isoja ihmisjoukkoja paremmin.

Tässä 300 sivuinen kirja aiheesta, jos kiinnostaa ymmärtää lisää :cowboy_hat_face:

13 tykkäystä

Ensimmäisenä tulee parviälystä mieleen Hyzonimme. :cowboy_hat_face:

Ekoja Hyzon-teoksiani:

28 tykkäystä

Alokkaalle hiutaleasiantuntijana kysymys.
Oletko huomannut mitään eroja noiden välillä?

Itse joskus ostin kaurahiutaleita jotka oli Valkovenäjältä, niin mielestäni aika tunkkaisen makuisia vs. Suomalaisiin.

En tiedä sitten oliko mahd. yksittäistapaus, mutta asia on jo vaivannut pari vuotta ja pitäis saada jonkunlainen ratkaisu.

Nimittäin kun asun Suomen ulkopuolella, ja olen nyt pari vuotta ostanut Myllyn Paras kaurahiutaleita 500g/2€ ja vois ehkä taas kokeilla jotain halcempaa.

2 tykkäystä