Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Oli siinä myös standardi pieni matkalaukku jonka saa ottaa matkustamoon.
Aikovat vain jatkossa olla tarkempia ettei niitä isoja laukkuja tuoda sinne vaan että ne laitetaan ruumaan. Mun mielestä parannus.

3 tykkäystä

Sama mulla
Ja tuo pieni matkalaukku matkustamoon (en muista mittoja, mut oli isompi kuin tuo pieni laukku) kuului hintaan, ellen ihan väärin muista ja ymmärtänyt.

Näitä ei ole kyselyinä ollut toviin, niin lyödäänpäs tälläinen pystyyn. Nyt ei haeta allokaatioita muihin omaisuusluokkiin, vaan ainoastaan osakemarkkinoille suunnattua painotusta.

Tällä hetkellä oleva sijoitusasteeni osakemarkkinoille.
  • Yli 100%
  • 100%
  • n.95%
  • n.90%
  • n.85%
  • n.80%
  • n.75%
  • n.70%
  • n.65%
  • Alle 65%

0 äänestäjää

7 tykkäystä

Näkisin että olisi hyödyllistä saattaa tietoonne, että halpalentoyhtiö on termi, jolla viitataan tietyt kustannustehokkuustekijät omaavaan lentoyhtiöön. Finnair ei ole halpalentöyhtiö, vaan päin vastoin hyvin perinteinen ja kalliisti toimiva lentoyhtiö.

1 tykkäys

Finnair itse tässä on ottanut vertailu- ja esimerkki ryhmäkseen ryanairin, norvegianin jne. Finnair on siis kalliisti toimiva mutta palvelultaan ja laadultaan haluaa vertautua halpalentoyhtiöihin

12 tykkäystä

Piti olla kommentoimatta Voxturia, kun itselle ei osakkeen tai yhtiön kehityksellä ole mitään merkitystä, mutta tähän voisi tarttua. Ei se ole mitenkään järjenvastaista tai edes foorumin tarkoituksen vastausta, että yhteisö toimii siellä missä sen on mielestään parasta ja/tai helpointa toimia. Voxturista kiinnostuneet keskustelijat ovat kommenttiensa mukaan tulleet lopputulokseen, että heidän yhteisölleen on parempi toimia muualla kuin julkisella foorumilla. Ei siinä ole mitään eriskummallista. Joskus ollaan varmasti kaikki oltu tilanteessa, että määrätyt keskustelut elämässä on ollut parempi käydä muualla kuin siellä, missä kaikki ne näkevät ja kuulevat.

Eikä se ole Inderesin asia järjestää näitä keskusteluja, sen ratkaisu on vain havaittu sijoituskeskustelujen suhteen äärimmäisen käteväksi alustaksi. Siksi tätä kymmenet tuhannet sijoittajat käyttävätkin. Nyt (hiha-arviolta) kolminumeroinen joukko on todennut, että Voxtur-keskustelua varten on olemassa jotain parempaa kuin julkinen sijoitusfoorumi. Näistä n. 75-80 on ilmaissut halunsa päästä tuohon privaryhmään pelkästään tämän päivän aikana, eli kysyntää selvästi on. Ei ole muilta pois.

Kai sekin osaltaan kertoo jotakin, että Voxturin foorumiketju on ollut lähes pystyyn kuollut koko toukokuun ajan, huolimatta tuosta valtavasta joukosta innokkaita keskusteluun mukaan haluavia osakkeenomistajia ja muita firmaa seuraavia henkilöitä. Mistä se kertoo ja mitä, kukin saa päättää itse.

6 tykkäystä

Tässä mallia yritysjohtajille ja ympäristöihmisille…Mika Anttonen toimii; lähde…YLE

Sidotun hiilidioksiditonnin hinta 97 euroa

”St1 esitteli tänään Marokon Bengueririssa 2019 aloitettua metsityskokeilua, jossa olisi mukana paikallinen Universite Mohammed VI Polytechnique -yliopisto. Suomalaista osaamista toi Luonnonvarakeskus.

Alusta lähtien mukana ollut professori Hannu Ilvesniemi pitää koetta tulosten valossa onnistuneena. Kastelun avulla puut kasvoivat. Kokeilun kustannusten perusteella pystyttiin laskemaan myös hinta sidotulle hiilidioksiditonnille: 97 euroa.

Koealue on karu. Vettä Bengueririssa sataa vuosittain keskimäärin 250 millimetriä ja lämpötila on kesäisin keskimäärin 37 astetta. Pahimmillaan lämpö nousee liki 50 asteeseen.

Kokeessa 3,7 hehtaarin alueelle istutettiin noin 8 000 taimea. Seitsemästä puulajista menestyivät parhaiten eukalyptus, moringa ja johanneksenleipäpuu. Kahdella tutkitulla maanparannusaineella, eli turpeella ja biohiilellä, ei havaittu eroja kasvun kannalta.

Puita kasteltiin pohja- ja jätevedellä. St1 piti mahdollisena kastella puiden taimia myös merivedellä, josta aurinkoenergian avulla olisi poistettu suola. Siitä luovuttiin, koska kokeilualue on melko pieni ja sijaitsee 200 kilometrin päässä rannikosta”

Uutisissa kävi ilmi, että kasteluvettä tarvittiin suhteellisen vähän.

10 tykkäystä

Minä jo luulin, että viime vuoden tulos on tullut ja vihaiset sijoittajat antavat palautetta, kun oli kymmeniä uusia viestejä ketjussa.

4 tykkäystä

Varmaan kannattaisi vaan hiljentää ketju, jos noin paljon häiritsee?

21 tykkäystä

Galluppiini liittyen. Olettamukseni oli aikalailla oikea. Äänestäneitä kirjoitushetkellä 144, ja “Alle 65%” sijoitusasteella 11%… tämä oli yllätys, mutta muuten mennään melkeenpä All-in. Mietinkin ketä on enään jäljellä ostolaidalla…

Minua kyllä kiinnostaa, että mikä nimenomaan Voxtur-sijoittajia ärsyttää ja ahdistaa niin suunnattomasti, että pitää mennä omaan salaseuraan juttelemaan vain toisille samanmielisille. Onhan tuolla paljonkin yhtiöketjuja, joissa käydään kiivasta väittelyä onko firma hyvä sijoituskohde vai ei. Silti vastaväitteitä ei liputeta heti pois eikä kukaan uhriudu.

Voxtur on yhtiönä vieläpä sellainen, jonka toiminnassa on todella paljon kritisoitavaa.

7 tykkäystä

Eihän se häiritsekään. Hiljennän vain tylsiä firmoja. Kyllä näitä ilmiöitä ihan mieluusti tulee seurattua. Kovastihan tuo herättää tunteita. Seuraan mielenkiinnolla millaisia lukemia sieltä joskus ilmaantuu kunhan viivästely tulee päätökseen. Samoin yhtiöketjun käyttäytyminen kiinnostaa. Samantyyliset kiukuttelut ja nollapostaukset lähtee aika nopeasti jostain laadukkaasta Suomi- firman ketjusta.

Olen yrittänyt välttää tätä Voxtur-ketjun ympärillä käytävää metakeskustelua, koska olen ketjussa ollut itsekin passiivinen lurkkaaja, enkä tuonut sinne mitään hyödyllistä informaatiota, mutta lyön nyt kuitenkin lusikkani tähän soppaan ja kadun sitä varmaan kohta.

On ikävää että keskustelu on siirtynyt toisille kanavillez mutta ei yllättävää. Ikävää myös, että jostain syystä tulppa privapyynnöille aukeni juuri tänään, mutta sekään ei yllätä kun näkee mitä siellä puolella on saatu aikaan. Nähtävästi ainakin innokkaita seuraajia löytyy.

Henkilökohtaisella tasolla en ymmärrä miten ketju häiritsee niin paljon joitakin henkilöitä jotka eivät ole kiinnostuneita yhtiöstä. Samaan näkee myös Teslan kohdalla. Jos ei ole kiinnostunut yrityksestä muuten kuin vittuilemalla siitä kiinnostuneille, ei ole tarve mennä ketjuun. Itse en käy heittämässä epäkiinnostaviin ketjuihin onelinereita. Harkitsen myös hyvin tarkasti pystynkö tuomaan keskusteluun lisäarvoa kommenteillani ja jos en niin jätän kommentoimatta. Lisäarvoa voi tuoda sekin, että haastaa, mutta kyllä haastoillakin pitää olla jotkin muut perustelut kuin hämmentäminen.

Itselleni on aivan sama missä keskustelu käydään ja olen hyvin kiitollinen kaikille jotka tuovat DDtä muiden saataville ihan missä tahansa. Olen kuitenkin edelleen se passiivinen lurkkaaja, omat vahvuuteni eivät ole oikein DD:n puolella.

Toivottavasti foorumi ei muutu yhä enemmän paikaksi, jossa keskustelu viedään piiloon syystä tai toisesta, vaan joidenkin yksilöiden tekemä huikea työ olisi jatkossakin laajasti saatavilla. Mielestäni foorumin etu on nimenomaan asioiden jakaminen; aina joltain voi löytyä uusi näkökulma tai tieto mitä jollain toisella ei ole.

50 tykkäystä

Vaikuttavaa kyllä miten moni on edelleen kiinnostunu Voxturista. Moni ollu mukana vuosia kans. Rispektiä vain.

5 tykkäystä

Inderesin osakkeenomistajana tai “yhteisövastaavana” olisin kyseisestä kehityksestä erittäin huolissani.

19 tykkäystä

Sanoppa muuta.

Tämä kehitys ei ole toivottua mutta se on aika pitkälti nykyisten sääntöjen, käytäntöjen ja niiden tulkitsemisen seurausta.

Toimenpiteet tilanteen korjaamiseksi on kyllä tuotu monesti esiin.

10 tykkäystä

Ihan yleisellä tasolla tulee mieleen kenen etua siinä oikein ajetaan, kun hakeudutaan omaan kuplaan myötäilemään muita samanmielisiä? Sen voin sanoa, että ei ainakaan omaa. Viisaus tulee omien virheiden myöntämisestä ja siitä oppimisesta. Ei se tilanne parane huutamalla korvat kiinni ei ei ei

Rahaa se vain sitä paitsi on. Ei sen vakavampaa

10 tykkäystä

pelkkää samanhenkistä myötäilyäkö siellä ketjussa sitten on ?

5 tykkäystä

On kyllä typerää että sadat käyttäjät joutuvat tällaisen rumban käymään läpi muutaman foorumipellen takia. Luontevampaa olisi estää näiltä ko henkilöiltä pääsy tiettyyn ketjuun, jos esim omat postaukset toistuvasti liputetaan ja kun eivät silti ymmärrä itse lopettaa.

On eri asia esittää asiallista ja perusteltua kritiikkiä yritystä kohtaan kuin käydä esittämässä toistuvasti omia melko narsistisiakin näkemyksiään yhtiöketjussa.

Laskee koko foorumin arvoa ainakin allekirjoittaneen silmissä.

33 tykkäystä

Olen ihan mielenkiinnosta lukenut ketjua, ihan siinä missä Tesla-ketjuakin. Nämä tunttuu menevän puolustus- ja mielipidekeskusteluiksi sen osalta, että ei ole oikein suoraa suuntaviivaa. Ketjun aktiivit ei liputa viestejä, ja pidä ketjua siistinä, vaan lähtevät vänkäämään asiasta. Keskustelu jatkuu muissa ketjuissa, ja ylläpito ei tähän puutu. Härskeimmät puuta heinää viestit lienee ketjusta poistettu, mutta yhtään “analyyttisemmät” jää ylläpidon harkintaan, jollain ei välttämättä ole ketjusta/yhtiöstä mitään hajua.

Korjaa jos olen väärässä…olen mielelläni, koska en seuraa yhtiötä sijoitusmielessä.

4 tykkäystä