Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Tuoreessa Heikkilä&Vilénissä oli juttua Suomen talouden ja pörssin yhteydestä: sitä ei ole! Helsingin pörssi on tuottanut +150 % sitten finanssikriisin, vaikka Suomen talous mörnii paikallaan.

Miksi?

a) osingot
b) Suomen osuus pieni meidän globaalisti toimivista firmoista

Minulta löytyi tuo käppyrä taskusta, koska kohta julkaisen Vartin Erikoisjakson Suomen taloudesta! :smiley:

52 tykkäystä

Konkurssin tehneiden Siklatilat ja Jukkatalot -yhtiöiden tilintarkastaja oli Tapio Raappana - Taloussanomat - Ilta-Sanomat (is.fi)

Laitetaan tänne kahvihuoneelle kun ei tuonne rakennusketjuun tuo mitään uutta.

Jutussa mainitulla henkilöllä lusikkansa monessa sopassa. Toisaalta tämä saattaa olla vain sormella osoittelua hiekkalaatikolla.

“Raappana on tilintarkastajana tai päävastuullisena tilintarkastajana lähes 1200 kohteessa. Tilintarkastusta valvovasta Patentti- ja rekisterihallituksesta kommentoitiin Kalevalle, että määrä on ”huolestuttavan suuri”.”

Onko sitten oikein vai väärin hakea syntipukkia,en tiedä. Kunhan ei ole pukki kaalimaan vartijana.

Paljon on “yhden” ihmisen takana. Liekö jälkiseuraamuksia tulossa.

1 tykkäys

Ei ole vahvaa meno, lisää korkoja vaan🙂 taitaa eurooppaan tulla vielä paha mahalasku mitä povasin jo aikaa sitten tällä korkopelleilyllä. Eikä kyllä seuraavatkaan kuukaudet muuta suuntaa. Kun matkailukausi päättyy niin saadaan vähän karumpia lukuja myös etelän janttereilta.

12 tykkäystä

“Mmutta kaikki on hinnoiteltu jo kursseihin” - hieman tätä epäilen eli eiköhän tovi vielä lasketella, ellei ekp:ssä tapahdu jotain radikaalia mielenmaiseman muutosta.

No oma veikkaus on että ennen vuoden vaihdetta lasketaan jo korkoja kovaa kyytiä

3 tykkäystä

Hoi penkkiurheilijat, tänään sitä olisi taas tarjolla :owl:

22 tykkäystä

Tätä taitaa moni sijoittaja toivoa, kuten itsekkin. Jäädään seuraamaan tilannetta lastuna laineille.

Työpaikkahaistattelu 8min päästä. Teamsin kautta. Pitäkää peukkuja. Saisi jonkun satasen enempi kuussa, niin olisi pelinappuloita pördeen itelle ja pojille :grinning:

71 tykkäystä

Ohi on. Aikanaan selviää miten kävi. Otin strategiakseni sen, että olin umpirehellinen. Sanoin myös sen ääneen. Sanoin myös, että voin kusta tässä nyt samalla omille sukilleni. Ei tarvi sitten jälkikäteen muistella mitä olen höpissyt. Sanoivat lopuksi, että oli kyllä umpirehellistä settiä, kiitos tästä. Arvostivat kuulemma, enkä kussut sukilleni. En tiedä sitten olivatko tosissaan, vai heittivätkö sarkastisesti.

Oon siis tällä hetkellä mummokodin yömyyrä. 10v myyräilyä. Nyt hakusessa hoiva-alan hommaa, mutta aivan erilaisten ihmisten parissa ja ennen kaikkea huomattavasti paremmalla palkalla. Paskojahan hoitsujen palkat ovat ylipäätään, mutta nyt tarjottaisiin n. 3,5€ parempaa tuntipalkkaa ja se on minun mittarillani todella paljon! Ja parempi tuntiliksa nostaa luonnollisestikin myös yölisiä kivasti. Kattoo ny miten käy.

77 tykkäystä

Hyvä, satavarmasti arvostivat. Kaikkea ei tietenkään tarvitse ääneen sanoa, mutta valehtelemaan ei tosiaan juu kannata. Tämä on ehkä sääntö nro 1 ja hieman vastapainoinen ajattelulle “liioittele ja paisuttele, kieroile, huijaa, kunhan saat sen paikan!”. Koska työhaastatteluhan on ainakin oman käsityksen mukaan työselvittely; siinähän kumpikin osapuoli selvittää, oletko ylipäätänsä sopiva tehtävään/koko firmaan ja viihdytkö edes siinä. Eikä siitä mitään tulisi, jos kumpikin osapuoli lätisee mitä sattuu ja kun lopulta saat sen paikan, se onkin ihan erilainen mitä luvattiin tai kusettamalla olet päässyt sellaisen vastuun äärelle, mistä sulla ei ole mitään hajua. Sellainen ei palvele kumpaakaan osapuolta.

Ja valehtelulla on tunnetusti lyhyet jäljet. Kerran yhdessä haastattelussa kaveri kysyi taipuuko englanti, ja olin että joo totta kai. “Ok, let’s speak english now on”, tuli vastaukseksi. Se mun enkun sopertaminen oli jotain kauhistuttavaa, olen siis oikeasti sysisurkea englannissa. Haastattelusta on jo monta vuotta mutta hävettää vieläkin ihan saatanasti.

Ei tarvitse muuten varmaan mainita sainko paikan vai en. :smile:

39 tykkäystä

Voisin veikata, että monella lukee cv:ssä esimerkiksi ruotsinkieli hyvänä. Haastattelussa kielenvaihdos voisi tuoda kiusallisia tilanteita.

16 tykkäystä

Mitä olisit tehnyt jos olisivat pyytäneet demonstraatiota?

6 tykkäystä

Kansa on puhunut:

Voi tosin olla että vaihtoehto ”Jokin muu” on vahvoilla sen perusteella mitä Mauri uumoili.

21 tykkäystä

No totttakai olisin vähän lirauttanut, mutten sukilleni, vaan kaikkialle muualle. Vanhustyössä olen oppinut, että usein kusta voi löytyä ihan joka paikasta, paitsi vaipasta. Olisin antanut itsestäni varmasti raudanlujan ammattilaisen kuvan😁

Ehkäpä, mutta olisit saman tien paljastunut juksaajaksi.

1 tykkäys

Kun täällä Vernerit ja muut puhuu osingoista niin tällä varmaan jo pääsee kanssa salkkuun. Tää on muuten sit kans tasaisesti kasvava firma joka tekee huipputulosta ja kaikkea sellaista hypeä ja muotisanoja tähän

1 tykkäys

Sijoittajamassat selvästi pelkää, että olen lähdössä pois. Eilisestä lähtien kurssi on valunut. :open_mouth:

image

11 tykkäystä

Toivottavasti saat uuden työpaikan!

Hyvä myyntimies ei ikinä valehtele, ja puhuu 80%:sesti totta. :slight_smile:

8 tykkäystä

Mun mielestä tuo kuulostaa siltä että joku kummitäti tai vastaava on ostanut eri merkkipäivinä noin satasella osakkeita, ja tuossa on niiden nykyarvo.

12 tykkäystä

Eli saanut kummitädiltä viime vuonna Keskoa?

5 tykkäystä