Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Ei juma, plussalla. :clap:

Hattua päästä.

27 tykkäystä

Salkku sulaa inflaation vauhtia…eikun se olikin ostovoimaa ja vuotuista eikä päivittäistä :wink:

1 tykkäys

Ajan kuvaa hieman. Radiosta tuli mainos, jossa kehotettiin sijoittamaan mieluummin itseensä kuin pörssin, koska pörssi kuitenkin tuottaa vain turskaa. Kehotettiin siis ostamaan joku salikortti tai fitness-ohjelma.

35 tykkäystä

Kunnon klikkiotsikko, @TJT. :smiley:

7 tykkäystä

Vaikuttaa kuitenkin että kurssilaskut saa sijoittajat hyvälle tuulelle ja kursseja luetaan kuin vuoden vitsikirjaa konsanaan,no huumori auttaa monessa asiassa kestämään tuskan.

19 tykkäystä

Joo, kyllä tää tässä vaiheessa alkaa jo mennä lähinnä röhönaurun puolelle kun tätä salkun sulamista seuraa. Jos olisi hemmetisti vipua käytössä tai jotkut järjettömät asuntolainamällit 5%:n kokonaiskorolla niskassa, niin voi olla ettei ihan yhtä paljon huvittaisi katsella pörssiomistustenkin alamäkeä.

Loppujen lopuksi rahaa se kuitenkin vaan on, ja onneksi vain omaa rahaa.

6 tykkäystä

Luulin että mulla on hajautus kunnossa kun ostin pari vuotta sitten 25 eri apinakuvaa :face_with_symbols_over_mouth:

48 tykkäystä

Tuossa sinulle AI:n generoima kuva possusta apinapuvussa. Sait yhden lisää, kenties se sopii kokoelmaasi. :heart:

46 tykkäystä

Paljonko pyydät tosta?!?!

download

(Oli kyllä aivan älytöntä, miten moni julkkiskin haksahti NFT-kuplaan. :smiley: )

16 tykkäystä

“YV, AV, 10 miljoonaa!”

4 tykkäystä

Tämän päivän uutiseen sopii hyvin yksi lindexin vanha onnistunut mainos:

29 tykkäystä

Olihan tää vitsi? Ostiko joku täällä olijoista tuollaisia NTF:ä ja jos osti niin paljonko meni rahaa? Tulee mieleen satu keisarin uusista vaatteista tai ehkä tulppaanimania on osuvampi.

2 tykkäystä
11 tykkäystä

Nytkö alkaa kunnon paniikki asuntorahastoissa?

4 tykkäystä

Oli selvä vitsi. Väittää ostaneensa apina kuvia vaikka kaikki tietävät että käytti kaikki Ethereumit yhteen Jyri-possu erikois NFT:hen joka vaihtaa väriä kun sen laittaa kylpyveteen.

34 tykkäystä

Tämän päivän jutut täällä…
Nojoo, osakkeet laskee, omat sijoitukset sulaa. Konetta ostin joskus 60€ hujakoilla, HkScania lähes 8€ joskus olisko 2010 ym. Salkkuni tukijalka Capman näkyy myös sulavan. Jäätiköt sulaa ja pakaste sulaa.
MUTTA eihän mitään ole menetetty kun mitään ei ole myyty. Näin mä tämän ajattelen. Ehkä virheellisesti mene ja tiedä. Mulla on lämmin, mulla on vaatteet päällä, olen terve ja mulla on ruokaa enkä ole etulinjassa. Keskimäärin kaikki on hyvin.
Pörssi nousee joskus ja sitten meitä kaikkia taas naurattaa…

18 tykkäystä

Hinnat ovat aina suhteessa talouden tilanteeseen.

Esimerkiksi viimeisten vuosien aikana kaikilla meni kivasti ja oli paljon rahaa. Sen seurauksena osakkeet olivat vähän hintavia ja asunnot ihan törkeän kalliita.

Nyt vielä monella menee hyvin, mutta odotukset tulevasta ovat heikommat. Lomautusten aallon jälkeen osakkeet ja asunnot ovat sijoitusmielessä edullisempia kuin muutama vuosi sitten.

Markkinassa tilanteet muuttuvat ja hinnat seuraavat viiveellä perässä.

1 tykkäys

Sijoitustieto on kysellyt kolmelta sijoittajalta ajatuksia heidän näkemyksistään nykyhetkestä. :slight_smile:

Kolme markkinasoturia -julkaisusarjassamme kysymme kolmelta aktiiviselta eri sijoitustyylin asiantuntijalta, mikä heille on ajankohtaista juuri nyt.

Syysiltojen hämärtyessä näkemyksiään antoivat sijoituskouluttaja Svenne Holmström, Sijoituskästin toinen perustaja& osakepoimija Kevin van Dessel sekä Danske Bankin senioristrategi Kaisa Kivipelto.

5 tykkäystä

Modulight ketju ja “normaalia perustutkimusta”

wtf-what-is-that

53 tykkäystä

:cowboy_hat_face:
Normaali perustutkimus =
“sitä leipätyötä, jota biolääketieteen tutkimusryhmät tekee ja julkaisee vertaisarvioituina tutkimuksina. On kiinnostavaa alan tutkijoiden, mutta ei niinkään suuren yleisön tai Modulight-sijoituscasen näkökulmasta.”

29 tykkäystä