Inderesin kahvihuone (Osa 7)

En kyllä näkisi, että piensijoittajat saisi Heksiä myytyä laskuun vaikka tällä hetkellä ostovoima häviää keskiluokalta.

Vanhukset ei hötkyile ja hätäilevällä nuorisolla on pääsääntöisesti Teslaa ja Hyzoneita salkussa :yum:

26 tykkäystä

Tänään muuten kilahti Sammon osingot tilille, foorumilaistenkin yhteenlaskettu summa lienee muhkea, puhutaankohan jopa miljoonista, onhan täällä Inderesin tilastojen mukaan 60-70 000 käyttäjää. Joko osinkojen käyttökohde on valittu!? Itse hyvin vahvasti mietin Fiskarsin lisäystä, vaikka kuluttajayhtiöissä pahin voi olla vielä edessä.

15 tykkäystä

Olen avaamassa tiliä yritykselle, onko vinkkejä mihin pankkiin kannattaa olla yhteydessä? Aktian asiakas olen ennestään. Danske bank ei jostain syystä suostunut avamaan tiliä…

Huhtamäkeä pitäisi ostaa lisää :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Tämän rinnalla Mission Impossible, James Bond ja Kiefer Sutherlandin 24 jää kyllä nielemään pölyä. Katsokaa kaikkien aikojen operaatio, jonka vain Batman pystyy toteuttamaan. :grinning:

10 tykkäystä

Juuri katsoin, että tilille olivat kilahtaneet. Kurssilaskun myötä Nordea kyllä himottaisi edelleen. On vaan jo melko massiivisella painolla.

6 tykkäystä

Ääni POP Pankille, jos sattuu sellainen löytymään kylältä.

2 tykkäystä

Viesti laitettu. Perkele on kaikki mennyt hankalaksi nykyään. Olen vanhanaikainen, haluan joko mennä paikan päälle tai ainakin keskustella puhelimen kautta. Sama juttu oli kun otin lähitapiolaan yhteyttä. Lupasivat lähettää tarjouksen mutta ei mitään tullut. Olen työelämässäkin huomannut ettäminä asiakkaana joudun väkisin kaivaa tietoa kun asiakaspalvelu ei pelaa.

3 tykkäystä

On jännää ajatella miten maailma täynnä satojen miljoonien ihmisten kokemia asioita joille ei länkkärinä altistu sitten ollenkaan ellei niitä erikseen etsi. Intialainen elokuvataide on yksi sellainen kokemus.

Kun kerran Inderesin kahvihuoneella on maailman kaikkien alojen asiantuntijoita paikalla, niin osaisiko kukaan sanoa mikä on helpoin laillinen tapa katsella Bollywoodin tuotoksia Suomessa? Löytyykö näitä jostain striimauspalvelusta tai nettivideokaupasta?

11 tykkäystä

Voi itku mikä pettymyksen pettymys päivä tänään koitti. Taloussanomat lopetti osaketietojen julkaisun. Päivittäin käyttänyt itse ko palvelua. Nyt tarvitsisin vastaavan palvelun jossa voin nopeasti selata pörssi dataa: nimen, osingon määrän että osinkokalenteri ominaisuudet. Mitä suosittelette?
oma päiväni on pilalla ja avuton olo. :face_with_head_bandage:

hs.fi on surkea palvelu uutisvirran seassa hakukenttä. Manuaalisesti firma kerrallaan hakuja ja vain graafi dataa.

E: katson siis aina osinko määrän mukaan listausta mitä kohteita harkitsen. Harva palvelu tuottaa tätä?

2 tykkäystä

Jokohan pitää säästöpossu särkeä? Alkaa Hexissä olemaan todella mielenkiintoisen hintaista tavaraa taas!

6 tykkäystä

kuva
kuva
Rahastot toimii hyvin nikotiinilaastarina.

21 tykkäystä

Jos oikein ymmärsin, niin Nordnetissähän nuo näkyy, joko seurantalistan kautta (johon lisäät itse tickereitä, jotka sitten kaikki näkyy kerralla listassa) tai pörssien listauksista, jossa näkyy kerralla kaikki ja voit myös järjestää esim. osinkotuoton mukaan. Tunnuksen luonti ei maksa mitään.

Esim. näin:

seurantalista

tai pörssin lista. Tässä näkymässä esim. kaikki Helsingin (large cap, small, first north, jne samassa) irtoamispäivät (kuvassa pieni osa niistä):

4 tykkäystä

Amazon Prime Video on kunnostautunut tarjoamalla ainakin jotain. RRR taitaa vielä olla liian tuore että olisi tuolla, mutta muistelisin että se on Netflixissä.

Tosin sillä varauksella että Prime Video tuntuu operoivan periaatteella määrä korvaa laadun, eli poislukien omat tuotannot ja muutama “mainostuksen vuoksi” isompi leffa, sisältö on pääasiassa sitä halpaa bulkkia, ja ei mitään hajua onko palvelun Bollywood-tuotokset oikeasti hyviä vai näitä valikoiman numeroiden nostamiseksi tarjolle hankittua roskaa. En tunne noita niin paljoa että osaisin sanoa :smiley:

2 tykkäystä

kiitos tuo on 1 vaihtoehto. En kuitenkaan lähde avaamaan salkkua vielä toisaalle minkä näyttää vaativan. Pelkkä uutiskanava jos löytyy etusijalla. Yllättävän avuttomaksi vetää, kun yhtäkkiä mihin on tottunut ei enää ole olemassa.

Harvian johdelle taas tulospalkkioksi osakkeita jaettu.
Eli kyllähän johto voi välillä myydäkin osakkeita, kun niitä taas saa palkkioksi tilalle.

Harvia Oyj - Johdon liiketoimet


Ilmoitusvelvollinen
Nimi: Mika Suoja
Asema: Muu ylin johto
Liikkeeseenlaskija: Harvia Oyj
LEI: 7437002ULTBOWQQOXL69
Ilmoituksen luonne: ENSIMMÄINEN ILMOITUS
Viitenumero: 32515/7/6


Liiketoimen päivämäärä: 2023-05-30
Kauppapaikka ei sovellu
Instrumenttityyppi: OSAKE
ISIN: FI4000306873
Liiketoimen luonne: OSAKEPALKKION VASTAANOTTAMINEN
Liiketoimien yksityiskohtaiset tiedot
(1): Volyymi: 1447 Yksikköhinta: 0 EUR

2 tykkäystä

Nordnet ei vaadi salkun avaamista. Tuo toimii noin ihan rekisteröitymällä eli ei tarvitse rahaa käyttää. Se toki kysyy henkilötietoja, koska sekin on pankki ja osakevälittäjä, mutta sen jälkeen saa helposti nuo tiedot.

1 tykkäys

Kylläpä harmittaa. Tämä oli niin hyvä ja toimiva palvelu. Toivottavasti K, S ,Lidl tai joku muu ostaisi tämän ja jatkaisi toimintaa.

9 tykkäystä

Muisto vain jää, kun päättyy tää :notes:

33 tykkäystä

Muutaman kerran Odaa käyttäneenä on pakko todeta, että erittäin kätevä palvelu. Todella harmillista, että joutuu lopettamaan :cry: Näin pikkukylän laitamilla asuvalle tuli hieman yllätyksenä, että tännekin toimitetaan ja vielä seuraavaksi päiväksi joustavin ajoin.

3 tykkäystä