Oli ihan ok juttu niin jaetaan tännekin.
Kananmunia saa 3 eurolla kilo ja kilossa kananmunaa on 126g proteiinia. Proteiinin kilohinnaksi saa siten 23.8e ja kaikki muu hyvä tulee kaupanpäälle. Raan kananmunan voi heittää blenderiin banaanin kanssa ja saa mitä täydellisimmän pirtelön.
Miinuksena potentiaaliset kolesteroli ongelmat(jury vielä ulkona) ja silmiä kirvelevä hienhaju.
Kananmunia menee joka päivä 2kpl töissä eväinä leivän välissä. En viitsi vetää näitäkään määräänsä enempää, vaan koetan pitää lähteet monipuolisina. Muut lähteet ovatkin sitten liha, kala, juustoa muutama sivu mitä maha kestää, +viljat yms. Tuota proteiinijauhoa menee yksi 35g annos päivässä, josta kuluja se 1€. Treenipäivänä sitten toinen annos lisäksi.
Kananmunista maksoin viimeksi 1,99€/kg kilo, oli lähellä etten olisi ottanut @Sijoittaja-alokas kuvaa näin hyvästä alennuksesta
Kaniaisia mäkin vetelen. Xxl myi n. 15€ kilo leaderin heraa muutamaan otteeseen ja niitä hain reilummin. Ukrainan sota nosti krean ja heran hinnat eikä ne oikein ole siitä laskeneet. Aiemmin sai jopa heraisolaattia tarjouksesta 10€ kilo. 2 munaa/piimää/heraa/mustaherukkaa on mun smuuthie.
En itse näe “Timon” elämäntapaa kulissien ylläpitämisenä. Hänhän vain tekee kuten itse tykkää ja mitä itse kokee tärkeäksi, vaikka rahaa olisikin tehdä luksushankintoja.
Jos rikkaan olisi pakko hankkia rikkaiden materiaaliset statussymbolit, vaikka ei sitä itse haluaisi, niin silloinhan ne kulissit nostettaisiin, koska et olisi enää reippaasti oma itsesi ulospäin.
Luksuksen arvostaminen on kuitenkin lähinnä mielipide, josta voidaan olla myös eri mieltä.
Mikan ajatuksia tuloskauden alusta.
@Heikki_Keskivali:ltä taas uusi mainio tviittiketju omien osakkeiden ostoista ja miten sevaikuttaa EPS:iin.
Esimerkkiyhtiönä hän käytti Omppua.
Toi sama xxl:ssä välillä 30€.
Mistäs tällä hetkellä markkinoiden halvin kreatiini?
#Terveisin varastot alkaa olla loppu nyt#nyt säästetään senttejä#
Kiitos @sniffer ja @Acumen !! Eipä käynyt mielessäkään tsekata tuota Amazon.de. Pelkkää säästöö
Timontti unohti laittaa tärkeimmät asiat stokkasta eli tavoitehinta 2,8e ja osta-suositus
Tavoitehinta, suositus, P/E-luku ja osinkoprosentti - muuta ei tarvita, eikö niin @Verneri_Pulkkinen?
Tikkeri niin osaa ostaa.
Tervetuloa Rauli sammakoiden joukkoon!
Itsellä jostain syystä herat aiheuttaa nykyään melkein oksennus reaktion. Se haju niissä aiheuttaa sen ja olen lopettanut käytön kokonaan. Viimeksi tilasin hävikki sivustoilta valmiita proteiinia juomia, ja näitä nyt vedetään treenin päälle, päivittäisen kreatiinin lisäksi.
Edit. Lisätty kuva, näissä pitää olla tarkkana mm. päiväysten kanssa.
Koska joukkoliikennettä ei oikein ole - ja jos on - se toimii vielä huonommin.
Esim. ns. Metro on pelkkä pistoraide Esboosta Sipoon rajalle. Mitään verkostoa ei ole. Asemat ovat harvakseltaan. Kantakaupungissa asemat ovat hyvin syvällä kivessä. Esim. metrolta junalle vaihtaminen vaatii kymmenien metrien korkeuseron taklaamista ja kävelyä pahimmillaan liki kilometrin! Mikä se semmoinen joukkoliikennemuoto on? Järkevämmän liikennesuunnittelun kaupungissa (esim. Tukholma) metro menisi Helsingin päärautatieaseman alle ja junaplatformille pääsisi hissillä suoraan alle minuutissa.
Fiksuin tapa käydä kaupassa on ydinkeskustassakin asuvalle: Moottorimenovehjes alle ja Länsiväylälle. Esim. Tapiolan Ainoa kauppakeskukseen shoppailemaan ja sitten takaisin. Pysäköinti ilmaista tietyn ajan.
Huom! Esimerkki oli fiktiivinen ja ehkä allekirjoittaneelle sopiva :-9 Köyhemmissä kaupunginosissa asuvat ottanevat sitten Itäväylän alleen ja posottovat Lähi-Itäkeskukseen Alanya-markettiin (entinen Stokka muuten).
Edit. Pasilan uutta rautatieasemaa rakennettaessa kuulemma metroasema louhittiin valmiiksi sinne kiven sisään. En tiedä sen sijaintia mutta kymppi vetoa että se on aivan v-n sivussa eikä taatusti pääse suoralla hissiyhteydellä metroplatformilta suoraan asemasillalle, josta pääsee alas junille.
Taatusti on joku 1 km hölkkärata suunniteltu sinne eli metroasema on Pasilasta niin sivussa että se on oikeasti jo vaikka Eläintarhan kohdalla maan alla?
Anteeksi nyt mutta oli pakko
No joo, Aurinkorannikolla joitakin vuosia asuneena muistan elävästi Marbellan reissut, kun tämmönen jolla on sormet kuin nippu kikkeleitä saa peukun etusormea vasten GT lasin ympärillä ja hintaa sen 16€ ja muki huikalla tyhjä.
Toki Monacossa hanavesi saman verran kuvittelisin
Nyt kaikille maikkari auki kun Rovanperä & Halttunen nappaavat kohta toisen rallin maailmanmestaruuden putkeen
Kalle vie leikiten
Tarkkana saa Kalle olla, rata on mennyt melkoisen heikkoon kuntoon.
Ja sieltä, Maailmanmestaruus! peräkkäinen maailmanmestaruus
Oon itse ostanut amazon.de:stä kilon pussukan 19.90€ hintaan, ilmaset rahdit kun tilaus yli 99€.