Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Niin on, mutta ei mun, vaikka ei talvi paha ole. Istuskelen ulkona sohvalla ja luen keskustelupalstaa, aurinko paistaa pilveettömältä taivaalta ja lämmintä n +16. Aurinko laskee 17:52, tää sopii mulle :+1:.

6 tykkäystä

Kyllä noita myydään mutta kohderyhmälle: jos etsit pientaloon kiinteää yhteyttä, moni myyjä tarjoaa 5G:tä ensisijaisena vaihtoehtona. Itsellänikin sellainen nyt on, vaikka alun perin lähdin kuitua ostamaan.

Puhelimessa se on tosiaan aika kyseenalainen ominaisuus käyttäjän näkökulmasta.

2 tykkäystä

Jos kaikkialla olisi yhtä optimistinen ilmapiiri kuin Nokia-ketjussa, niin planeettammehan olisi todella positiivinen paikka.

Vaikka mitä ikävyyksiä Nokialle käy, niin silti löydetään se positiivinen puoli tapahtuneesta. Ja perinteinen ”toivottavasti laskee, niin pääsee lisäämään halvalla”.

Toivottavasti olette oikeassa siinä, että Nokia on oikeasti arvoa luova sijoitus. :laughing:

22 tykkäystä

Aika mukavat kelit sulla…itse asuin tropiikissa reilut 8 vuotta mutta ilmasto oli vain liian kuuma allekirjoittaneelle ja mainitsemasi lämpötila kuulostaa oikein hyvältä vuodenvaihteen aikaan ja mielenterveysongelmaisena tasainen about 12 tuntia valoisaa/pimeää sopi kyllä oikein hyvin mielenterveydelleni vs Suomen on/off.

7 tykkäystä

Pienestä stressipahoinvointikohtauksesta toivuttu ja otan rauhaksiin hetken. Sitten teen viikon kotityöt ja menen haukkaamaan happea. :slight_smile:

Asiaan; tässä olisi @JHeiskanen:n kiinnostava tviittiketju:

20 tykkäystä

Tämäkin viritelmä meni viimein plussalle:


Tämä pelkästään suositukseen ja tavoitehintaan perustuva salkku lähtee raketin lailla nousuun ensi vuonna.

Salkun kaupat

Paskaosakkeessa näkyy Valoe tunnelin päässä:


Tässä ohjeet, että miten pääsee liittymään Mällisalkkutiimiin:

15 tykkäystä

En vastannut tähän mitään kun en tunnistanut itseäni tästä väitteestä ollenkaan. Mietin rahaa jokaisessa rahaan liittyvässä transaktiossa. Näin varmasti kaikki rationaalisesti ajattelevat ihmiset tekevät.

Tämä taustoutti tilannetta. Itse en koita mallintaa tai pakottaa reaalimaailman elämää ja sen kuluja mihinkään teoreettiseen kehykseen jolla ei ole mitään merkitystä.
Tänään tosin laskin päässäni tämän vuoden varallisuuden kehityksen kymppitonnin tarkkuudella. Pakkomielteestä hyvin kaukana.

10 tykkäystä

Miten löydän mitä olen vastannut Top3 2023 -ketjuun?

2 tykkäystä

Mene ketjuun. Paina suurennuslasia. Etsi vain ketjusta ja vain käyttäjältä @enska.

4 tykkäystä

Kiitos. Eipä ollut paljon viime vuoden veikkauksista lapsille kerrottavaa.

2 tykkäystä

Itsellä ensimmäisenä komeili Duell. Se siitä ketjusta.

23 tykkäystä

Löysin muuten palstalta vanhan viestin, missä avaan tarkemmin asiaa: Sijoitusvirheet - #577 käyttäjältä Lohis

Niin, mikä sitten on rationaalista. Elämässä on asetettu jokin tavoite, mitä kohti mennä. Jos se on sitä, että pitää aina laskea vaihtoehtoiskustannus, niin tällöinhän jää hienommat autot, isommat kodit, kesämökit, moottoripyörät, purjeveneet, lemmikkieläimet yms. hankkimatta. Jollekin taas rationaalista on ajatella, että elämässä raha ei ole suinkaan se tärkein asia.

Edit: olen tuolloin luvannut kirjoittaa ihan oikeistakin sijoitusvirheistä. No, viisi kirjainta: Duell.

@JNivala hieno kirjoitus salkkujen tuotto-% ketjussa! :fist_right:t4:

Kuulut heihin, kenen salkkujen sisällöstäkin mieluusti lukisi tekstiä, jos joskus intoudut avaamaan ‘Mitä sinulla on salkussasi’ ketjuun :smiling_face::v:t3:.

Ja kyllä! Kysyn ihan puhtaalla 100% peesimielellä ja vastuun vierittämisellä muiden harteille!

28 tykkäystä

Olisipa ollut viisautta noudattaa omaa näkemystä. Itse top3 poiminnat meni mitään sanomattomasti.

Nokiaa arvuuttelin top3 :face_with_hand_over_mouth: Stokkan ja Lifelinen kanssa.

3 tykkäystä

Ymmärrän että tämä on ollut sinulle ongelma ja olet siitä nyt päässyt eroon. Sitli omien ajatusten projisointi muihin ei johda kauhean mielekkäisiin keskusteluihin. Ihmiset on erillaisia ja heilä on eri tavoitteet ja resurssit.
On minusta täysin eri asia käyttää ostoksissa harkintaa kun olla niin pihi että ei voi edes harkita ostoksia.

12 tykkäystä

Tässä on Salkunrakentajan juttu siitä, millaisena Hannu Angervuo näkee pörssivuoden 2024. :slight_smile:

”Itse uskon Helsingin pörssin kirjaavan kaksinumeroisen plusmerkkisen nousun vuonna 2024, edellyttäen, että euroalueen talous alkaa elpyä voimakkaasti keväällä kuten ekonomistit lupaavat. Jos euroalueen ja Kiinan eli Suomen vientiteollisuuden tärkeiden kohdemaiden talous ei elvy ensi vuonna, uhkaa pörssiä kolmas perättäinen miinusvuosi”, Angervuo arvioi.

9 tykkäystä

Sijoitusvuosi 2023 tuli päätökseensä ja sen johdosta talousmediassa julkaistaan jälleen kaikenmoisia listauksia siitä, että kuinka hyvin tai huonosti erinäisillä indekseillä, toimialoilla, yhtiöillä tai yksittäisillä sijoittajilla vuosi on sujunut. Päätin itse jatkaa viime vuonna aloittamaani vuotuista perinnettä ja laittaa jälleen jakoon palkinnot Vuoden Foorumilaisille. :point_down:

Inderes Foorumi Awards 2023

Vuoden tykätyimmät käyttäjät:
:1st_place_medal: @Sijoittaja-alokas 97,9k tykkäystä
:2nd_place_medal: @Verneri_Pulkkinen 41,9k tykkäystä
:3rd_place_medal: @OldFeki 40,1k tykkäystä
:medal_sports: @Pohjolan_Eka 39,9k, @Lexus 22,3k, @Jarnis 21,4k

Vuoden tykkääjät:
:1st_place_medal: @Tarjousnappi 48,1k tykkäystä
:2nd_place_medal: @SuomenBuffet 35,3k tykkäystä
:3rd_place_medal: @Sijoittaja-alokas 30,3k tykkäystä
:medal_sports: @CitizenJ 22,0k, @Kalakukko1 21,2k, @Copium 19,5k

Vuoden ketjunaloittajat:
:1st_place_medal: @jaska7 7 ketjua
:2nd_place_medal: @Sijoittaja-alokas 4 ketjua
:3rd_place_medal: @Mauri 3 ketjua
:medal_sports: @Opa & @Pohjolan_Eka & @Yksityinen_sijoittaj & @Rrryy & @Logitech & @Suppilovahvero & @LappuLiisa 2

Vuoden kirjoittajat:
:1st_place_medal: @Sijoittaja-alokas 6,2k viestiä
:2nd_place_medal: @OldFeki 2,3k viestiä
:3rd_place_medal: @Jarnis 1,9k viestiä
:medal_sports: @DayTraderXL & @jps 1,5k, @Torniojaws & @Pohjolan_Eka & @KalleH 1,4k

Vuoden ketjunkatselijat:
:1st_place_medal: @Sijoittaja-alokas & @Er1 1,0k ketjua
:3rd_place_medal: @Simbaa 704 ketjua
:medal_sports: @Neronpuu 572, @Jussa 508, @Hehihiho 476

Vuoden viestinlukijat:
:1st_place_medal: @Heiska 150k viestiä
:2nd_place_medal: @Sijoittaja-alokas 148k viestiä
:3rd_place_medal: @Slope 146k viestiä
:medal_sports: @SuomenBuffet 141k, @Jussa 123k, @Hillotolppa 122k

Vuoden tykätyimmät viestit:
:1st_place_medal: @Kale-possu 362 tykkäystä (lue viesti)
:2nd_place_medal: @Thomas_Westerholm 330 tykkäystä (lue viesti)
:3rd_place_medal: @Verneri_Pulkkinen 313 tykkäystä (lue viesti)
:medal_sports: @Sijoittaja-alokas 312 (lue viesti), @Mikko_Makinen 293 (lue viesti), @Kale-possu 283 (lue viesti)

Onnittelut kaikille mitalisteille, pistesijalle yltäneille ja kaikille muillekin käyttäjille, jotka tekevät tästä foorumista maailman hienoimman yhteisön. :heart_hands:

Kiitos tästäkin vuodesta allekirjoittaneen puolesta ja onnea sijoituksiin vuodelle 2024! :champagne: :clinking_glasses:

artificial-fireworks kopio

Yours,
KuHa

182 tykkäystä

Kiitos @KuHa hienosta yhteenvedosta! :pray: :blush:

Olet hieno tyyppi ja tässä on osasyistä, miksi olen tätä mieltä:

Tässä on KuHan haastis:

@Lyly_ja_Immo:n haastis.

Hän on todella kiva tyyppi; sydämensivistystä ja aitoa elämänviisautta. :blush:

18 tykkäystä

Kiitos mukavista sanoistasi - tuntuvat kivalta. :heart:

Jatketaan valitsemallamme tiellä ja tehdään kaikki toinen toisistamme päivä päivältä etevämpiä sijoittajia. :chart:

22 tykkäystä

Ilmeeni kun @Sijoittaja-alokas tällä listalla ei ollut ensimmäinen, eikä edes toinen vaan kolmas ja ero kärkeen melkein 18k…

32 tykkäystä