Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Hewlett-Packard julkaisi ostotarjouksen Juniper yhtiöstä 13 miljardin dollarin hintaan. Juniperin markkina-arvo on kuitenkin nyt “vain” 11,7 miljardia pörssin auettua, joten eikö tuossa ole mahdollisuus päästä “varmoihin” tuottoihin, vai mitä en ymmärrä?

Linkki uutiseen:

1 tykkäys

Ei ne välttämättä mene läpi. :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Milloinhan maailma on sellaisessa vaiheessa, että uutisissa kerrottaessa Ranskan uudesta pääministeristä ei kerrota erikseen, että hän on Ranskan ensimmainen avoimesti homoseksuaali pääministeri.

21 tykkäystä

Ei kovin hyvä plääni. Jos ketjun nimi on “Energiansäästö - vinkkejä kulutukseen”, niin ei siellä keskustella sähkömarkkinoista ja niiden toimivuudesta. Ainakaan minun viesteissäni ei ollut yhtään vinkkiä energiasäästöön vaan kirjoitin säätövoimasta, tuulivoiman kilpailueduista yms. ja autoinkin ylläpitoa poistamalla turhat viestini.

2 tykkäystä

Sen verran olen astrologiaan tutustunut, että tunnistan tämän signaalin:

Se on Anti-Hype-Bull-Flag! Siinä ainostaan kvartaalien tulokset tai posarit saa kurssin hetkeksi nousemaan. AHBF:n vastakohta on tietenkin Pro-Hype-Bear-Flag (PHBF), jossa huono uutinen tai negari laskee kurssia vain hetkeksi (köh…Q… köh…t). Kumpaakaan ei pidä käyttää sijoituspäätöksessä.

6 tykkäystä

Moi!

Ei sieltä ainakaan tänään ole poistettu yhtään viestiä, vain siirretty. :slight_smile:

Luitko sä tän:

Tätä ei ole vielä ainakaan olemassa. :smiley:

3 tykkäystä

Sopivasti eräät nimimerkit sattuivat juuri kirjoittamaan Pyysingin blogitekstin ilmaisuista ja niiden luonteesta. Ei minusta tämäkään lainaamani teksti kovin hauska ollut. Tuskin forumilla halutaan kuolemantuomioita langettaa.

2 tykkäystä

Onko kukaan kuullut tällä foorumilla siitä, että jokaista viestiä ei tarvitse lukea? Jos aihe ei kiinnosta niin menkää eteenpäin. Esim. mua ei kiinnosta punttausjutut yhtään, mutta näättekö mua täällä ulisemassa siitä?

Täällä pitää jokaiselle niche-jutulle olla oma ketju, kun jotain ei kiinnosta joku juttu ja pitäisi tehdä siitä oma ketju.

Kyllä on herkkähipiäistä porukkaa…

93 tykkäystä

Se on ihan totta, että ei liikaa ketjujakaan ole hyvä olla. :+1:

Se on hyvä ottaa rauhallisesti. :+1: Ihmiset tosiaan hermostuvat erilaisista asioista, mikä on ihan ymmärrettävää…

Tosin ketjujen yhdistämisiä tai jakamista voi muutenkin ehdottaa kuin herkkähipiäisenä, jos monet kokevat sen hyvänä. :slight_smile:

8 tykkäystä

USA:n 10 vuoden koron viimeaikaista laskutrendiä saatetaan olla kevyesti testaamassa.
Viivoja voi piirrellä kuka tahansa, niin minäkin :wink:

8 tykkäystä

Minuakin häiritsee näissä keskusteluissa tietynlainen kuplautuminen. Nähdään vain tietynlaisia asioita. Täälläkin on runsaasti ollut hyminää Goforen hyvästä työilmapiiristä. Tässä on kuitenkin toisenlainen stoori. Pienellä goglauksella tämä oli yhdistettävissä Goforeen.

9 tykkäystä

Ei tällä kertaa. :slightly_smiling_face: Digia toki on yksi niistä yhtiöistä, joita saattaisin ostaakin, kun hinta on kohdallaan. Pitääkin ottaa tuo Digia tarkempaan seurantaan. :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

En ole juuri lainkaan seurannut Goforea eli tulin siis vain kinastelemaan :smiley:. Mielestäni tuo artikkeli ei todista mitään kumpaankaan suuntaan mut ennemmin niin päin että Gofore on hyvä työpaikka.

Isoin syy lähdölle oli arvoristiriita.

Vaskelainen viihtyi hyvin töissään. Tai ”ihan mielettömän hyvin”, kuten hän itse sanoo.
– Siis aivan upea työyhteisö ja -ympäristö ja mahtavia työkavereita. Sellaisia, joilta saa oppia paljon ja tehdä yhdessä ja jotka auttaa toisia kasvamaan.

Työnantaja kritiikki on ainoastaan ensimmäisessä lauseessa. Toisaalta sitten kyllä myös tuo jälkimmäinen sitaatti sanotaan jokaisesta työpaikasta ja vielä varmemmin lehdessä :smiley: .

Kurkkasin pikaisesti Goforen viime vuoden vuosikertomuksen ja ilmeisesti koko organisaation eNPS oli 43 joka on aika lähellä erinomaista.

Mitä ovat hyvät eNPS-pisteet?

eNPS-pisteet vaihtelevat siis -100 ja +100 väliltä. Neuvomme yleensä asiakkaitamme, että pisteet +10 ja 30 välillä ovat hyviä, mutta sitä suuremmatkin pisteet ovat mahdollisia. Tähän perustuen +50 pisteet luokitellaan erinomaisiksi ja +80 huippuina pidetyiksi. (lähde)

13 tykkäystä

Sen voisin lisätä, että olet seurannut yhtiötä pitkään ja paljon, niin yhtiöön on saattanut tulla tietynlainen tunneside, kun sitä on kaivanut ja tutkinut. Se voi tietyllä tavalla sokaista ja sitten tulee ostettua esimerkiksi liian kalliilla.

Sitten myöhemmin saan taas päivitellä, että mitä mä olen taas tehnyt. :frowning:

Expensive GIFs - Get the best gif on GIFER

5 tykkäystä

Pekalta taas loistava tviittiketju ja teemana tällä kertaa vallihaudat. :slight_smile:

5 tykkäystä

Tämä on äärimmäisen mielenkiintoinen video:

1 tykkäys

Kuubassa vähän eri meno.

Bensa 5€/litra. Keskimääräinen kuukausipalkka 40€.

25 tykkäystä

Itse en katso itselläni olevan kykyjä Nvidioiden, Mikkisoftien etc. arvottamiseen (jonninverran piti rahaakin käyttää tähän lopputulemaan pääsemiseksi :expressionless: )

Sen takia mulla onkin enää rapakon takaa vain nassea ja sepeä ostettuna ajallisesti hajauttaen :slight_smile:

6 tykkäystä

Kuulostaa järkevältä ja loogiselta, siksi tuo ei sovi mulle. :cowboy_hat_face:

Applelle ei käynyt niin kuin ajattelin ja joka vuosi olen nähnyt sen romahtavan.

Alphabet, tän surkastumista olen odotin pitkään. (@Mikael_Rautanen, oliko se niin, että näit tämän menestyksen jo kauan kauan sitten :cowboy_hat_face:)

Amazonista ajatellut, kyllähän noita verkkokauppoja on.

Facebook/Meta ylihinnoiteltu ja kasvanut jo niin isoksi.

Mikkisoft jo 90-luvulla näin, että tämä taantuu. :upside_down_face:

Nvidia, ei tarvitse edes sanoa, mitä olen ajatellut.

Teslan kaatumista odotin tapahtuvaksi pitkään.

Vielä ei ole toisaalta tapahtunut sitä Hyzonin siirtymistä seitsikkoon, jotta siitä tulisi kahdeksikko, mitä mä olen venannut. :frowning:

Summa summarum… olen usein väärässä ja joskus luulen, että tiedän jostain paljon, vaikka en tietäiskään. Juttelin jonkun kanssa joskus jostain yhtiöstä, josta ilmaisin tietäväni aika hyvin ja hän antoi ymmärtää ettei oikein tunne yhtiötä. Keskustelumme jälkeen huomasin, että hän tiesi siitä paljon enemmän kuin minä. Kaikki on aina niin suhteellista… :sweat_smile:

36 tykkäystä

Kauppalehti yllättää🤣

20 tykkäystä