Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Jossain uutisessa ollut tästä digieuron käyttöönoton kiinnostavuudesta mainintaa siitä, että ihmisiä yritettäisiin alkuun saada kiinnostumaan tuotteesta tekemällä käytöstä ilmaista.

Mä en ymmärrä koko digieuron ajatusta, jo nyt 99.9% rahankäytöstä digitaalista. Onko etu siis ettei tarvitse verkkoyhteyttä? Kuinkahan monta vuotta siitä on kun Apple Pay ei viimeksi toiminut?

3 tykkäystä

Digieuro on sama kuin digitaalinen käteinen.

  • Raha pankissa: Pankki on velkaa sinulle. Jos pankki menee nurin, menetät rahasi
  • Raha käteisenä tai EKP:ssa: EKP on velkaa sinulle. Vaikka pankkijärjestelmä kaatuisi, voit ostaa oluen (olettaen, että baari ja maksunvälittäjä ovat pystyssä)
2 tykkäystä

Tsekkapa globetel, itse vaihdoin tuohon. Pääliittymä on työpaikan kautta, mutta olen tuota omaa numeroa säilönyt.

Tuossa kk-maksu rajoittamaton data ja max nopeus (100 MB/s telian verkko)
4,90 € + data 7,90 € ja puhelut käytön mukaan.

Asiakaspalvelua ym. En ole päässyt testaan, eli noista ei kokemusta

https://globetel.fi/liittymat/

6 tykkäystä

Yritys kun itse määrittelee sopivan kapeasti sektorin, jolla toimii, niin se voi aivan perustellusti ilmoittaa olevansa alansa johtava firma.

Kaukaa haettu rinnastus: Verneri on tämän palstan johtava (ja siis käsittääkseni ainoa juuri tällä tittelillä varustettu) foorumipoliisi :grin:

3 tykkäystä

Erinomainen haastattelu @Porssi-Petteri josta tahtoisin nostaa tämän kohdan tänne.

Asiat näyttävät usein selviltä ja ilmeisiltä vasta jälkikäteen. Monella sijoittajalla on myös tapana ilmaista näkemyksensä ja ennusteensa kuin ne olisi kiveenhakattuja totuuksia. Ja koska sijoittajia on paljon, joukossa on aina yli-itsevarmoja onnistuja: niistä lukuisista muista epäonnistuneista emme kauheasti kuulekaan.

41 tykkäystä

Oon kuunnellut otsikon perusteella viime syksystä lähtien kun innostuin sijoittajaksi… avannut ihan hyvin maallikkotasolla juttuja itselle. Uusimmat kuunnellut 1.75x/2x nopeudella läpi, hyvin kuunneltavissa niinkin :smiley:

1 tykkäys

Täytyykin kokeilla joskus tuplanopeutta. Lähtee jutut niinku… tikka masalasta x2.

Olin lentää persiilleni, kun huomasin että tilille oli tullut yli tonni korkoa tai korkohyvitystä :astonished:
Luulin, että siellä olisi 3 tonnin kuoppa kaikkien matkojen jälkeen.
Toivottavasti ei ole joku virhe.

2 tykkäystä

Tälle vahva Ota-suositus. Toistamme oluelle Vähennä-suosituksen, kunnes Pidät tyhjää tölkkiä ja päädyt Lisää-suosituksen kannalle.

24 tykkäystä

Ja tölkin palautus on osinkoa :+1:

21 tykkäystä

Ja huomenna voi puhelimesta kahtoa videolta mitä tapahtu ja tunnustella toimiiko ne lisää-suositukset vielä laskumarkkinassa. :saluting_face:

2 tykkäystä

Tanaan

Nordnetin puolella päivän nousijat-lista näytti etäisesti menettelevältä pikavilkaisulla, kunnes tajusin, että nousukärjessä olevat kolme riviä olivat kaikki vain muutaman lapun rivejä, jotka jätetty salkkuun muistutuksena heikosti tehdystä pohjatyöstä, lyhytjänteisestä käsien päällä istumisesta ja liiallisesta lapusta toiseen hyppimisestä.

13 tykkäystä

Jos joku laskee edes paljonko vanguardin tai jonkun muun projektin kehitysmaksuja on palttiarallaa aktivoituna taseeseen, niin itse ainakin lupaan tykätä - tai jos pohtii perustellen missä tilanteessa nuo aktivoinnit alaskirjataan kokonaan/osittain/ei ollenkaan.

Mutta jos projekti lakkautettiin sutena, mielestäni sen lakkauttaminen ja palkinnot yhdessä ehdottomasti korvaavat mahdolliset alaskirjaukset - eihän ne ole edes kassavirta vaikutteisia(!), toisin kuin lakkauttaminen ja ehkä palkinnotkin tuovat kassavirtaa oikeeseen suuntaan.

Ja kannattaa muistaa että tykkäyksiä voi antaa monesta eri syystä, itse ainakin yritän tykätä mm. kun joku tuo minun tietoon asioita, joita en itse olisi muuten nähnyt - oli ne vaikutukseltaan minkä suuntaisia tai kokoisia tahansa.

Remedyn palkinto viestejä saatan myös tykätä (enkä näitä muuten mistään näkisi) koska olen johtava remedy fani, vaikken tällä hetkellä ainakaan olekaan omistaja.

1 tykkäys

Jos tummennettu vaihdetaan hesulisijoittajan katkeruudeksi, niin näillä määritelmillä saataisiin tehtyä oikeinkin mallikelpoinen West Coast Ipa.

Tavoitehinta on kyllä aivan liian matalalla, kun huomioidaan tavoiteltu alkoholipitoisuus, Suomen alkoholiverotus ja yleinen hintataso.

3 tykkäystä

Pistäkäähän kuin kaksi marjaa kuvia… Tämän nyt ei kovin onnistunut, mutta Hyypiässä voi ikääntyessään olla jotain samaa kuin Sean Penissä, muutakin kuin klyyvari

Jutta Larm&Laura Paloheimo

1 tykkäys

Jos olisi liian suuri ja keskitetty salkku Inderes-olut suurella painolla. Voisi kotoa ja jopa analyytikoilta tulla -vähennä suositus.

…ja mihinkään uusiin ipoihin et lähde kokeilemaan!

23 tykkäystä

Sehän on IPAton tammikuukin vielä menossa. Mulla se saattaa tosin venähtää koko vuoden mittaiseksi.

13 tykkäystä

Mihinkähän minulta on kadonnut tuosta keskustelupalstan etusivulta vasemmasta reunasta keskustelualueiden valintanuolen kohdalta tuo luokittelematon täppä ja teksti.Kursorin kun siirtää siihen ja klikkaa niin siirtyy kyllä aiheisiin mutta tuo kohta jossa se on näyttää tyhjää,toivottavasti ei tullut sekavasti,läppärin vaihdoin toissa päivänä mutta ei kai se vaikuta,mystistä.

Tästä hetkestä mennyt nyt 9 päivää, ja mieli on mennyt todella synkäksi. En ole oikein saanut nukuttua, ja herään paniikin tunteeseen muutaman tunnin unen jälkeen. Toivon, että tämä olisi vain pahaa unta. Päällimmäisenä tunteena on katumus ja pettymys siihen, etten taistellut enemmän vastaan, vaan pakenin tilannetta. Mielessä pyörii myös, että liiottelinko kaiken ja oliko tuo osittain vain omassa päässäni? Maksoiko tämä päätös minulle kenties koko tulevaisuuteni? Vaikka olin jo pitkään miettinyt, että jos tuntuu etten enää kestä olla tuolla töissä, niin voin irtisanoutua. Silti mietin, että oliko tuo liian impulsiivinen teko päästäkseni pois inhottavasta tilanteesta. Varmasti olikin, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. En vain saa tätä ajatusta päästäni pois. Se, etten aiemmin hakenut apua tuohon tilanteeseen ja taistellut vastaan saattoi nyt maksaa minulle kenties koko elämäni.

Olen puolipaniikissa laitellut melko paljon työhakemuksia, ja pari haastattelua on ensi viikolla. Ahdistus töissä on vaihtunut häpeään ja pelkoon tulevaisuudesta. Tällä hetkellä tuntuu, että tämä on vielä pahempi tunne. Mitä jos olen ilman työtä vielä puolen vuoden tai vuoden päästä? Tai vielä pidempään, sillä jos tämä pitkittyy, niin yritykset tuskin rekrytoi pitkäaikaistyöttömiä. Kyllähän sitä olisi voinut saada lähtöpassit vaikka yt-neuvotteluiden johdosta, mutta tämä oli kuitenkin oma päätös, ja voin vain kuvitella sitä katumusta ja itsesyytöksiä, jos en löydä uutta työtä tai päädyn vielä kurjempaan paikkaan.

Aikamoinen tilanne. Jaan tämän nyt tänne, jotta pääsen kirjoittamaan ajatuksiani ulos. Sekä myös opettavana tarinana muille, että älkää toimiko näin kuin minä.

117 tykkäystä