Tälläkin kertaa kävi niin, kuin historiassa joka kerta aiemmin, kun ks. asiat olivat tapahtuneet. Mentiin uusiin huippuihin.
Tekninen analyysi toimii koska psykologia konvertoituu kurssiliikkeeseen”
Oleellinen kysymys on, että antaako se hintadata sitten informaatiota tulevasta ja jos antaa niin minkälaista?
Esimerkiksi tuossa mun postaamalla slidellä oli useita pelkkään hintaliikkeeseen perustuvia tapahtumia, jotka historiallisesti ovat tarkoittaneet karhumarkkinan olleen ohi, joka kerta kun mikä vain näistä ehdoista täyttyy ensimmäisen kerran:
saadaan Golden Cross
hinta on yli 30pv 200 liukuvan keskiarvon yläpuolella
200MA kääntyy nousevaksi
VIX laskee alle 16
indeksi nousee <5% päähän edellisestä huipusta
Olen näitä tapahtumia yksi kerrallaan nostanut esiin videoilla ja tällä palstalla. Neljä ensimmäistä tapahtui tammi-huhtikuussa.
Jokaisen kohdan jokaisen historiallisen havainnon perusteella (vuodesta 1950) S&P 500 tekee uuden ATH:n, ei laske enää aiemman karhumarkkinapohjan alle (tällä kertaa lokakuu 2022). Koska uusi ATH ei ole vielä tapahtunut, tätä dataa voi edelleen hyödyntää oman markkinanäkemyksen muodostamisessa. Kuten olen tehnyt, ennustaessani S&P:n menevän uusiin huippuihin seuraavan 12kk aikana.
https://twitter.com/JukkaLepikko/status/1748672603051499924?t=GE9wtcMiDVnGTF8cqwGuxA&s=19
Jatkossakin tulee uusia huippuja. Tänä vuonna taitaa olla jenkeissä tilanne sama kun Nikkeissä 1989.
Alla vähän perspektiiviä nykyisille megacapeille. Pekan laskelmissa kaikki tehdastyöläiset korvaava yhtiö nyt perustettuna kymmenen vuoden päästä olisi liikearvoltaan hieman yli Applen nykyisen markkina arvon. Tämähän ei olisi kasvu yhtiö enää.
Aika paljon on hinnoiteltuna Appleen ja muihin isoon seitsikkoon😅
2 tykkäystä