Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Joo, asun tässä tehtaan vieressä, joten tottakai kunnon kansankapitalisti käy omistajan elkein tarkastamassa onko lafka täynnä Euroopan koppalakkeja vai onko seesteistä. Samalla oli luontevaa käydä pesettämässä auto viereisellä Nesteen pesuaitomaatilla.

Niin, koppalakkeja ei näkynyt, eikä ketään muutakaan. Respa oli tyhjä.

Edit: Tonttimme taloineen on oheisessa kuvassa, joten aika iholla ollaan päivittäin.

39 tykkäystä

Kyse on EU:n virkamiehistä, ei voi painaa duunii toimistoaikojen ulkopuolella. Tänää sai tiedotteen ulos. Huomenna aletaa kattoo lentoja Suomee ja sit ihmetellää miten ihmeessä Nokialle päästään?

13 tykkäystä

Jäin miettiin että olikohan tämä ihan vahinko källi. Noh, yhtä kaikki, ei lähtenyt tämän onnettoman ääni tällä kertaa perille.

Sanotaan nyt vielä että jos numeron piirtäminen menee ketuiks, niin aina voi hakea uuden lipukkeen virkailijalta, - vaikka teko saattaa vaikuttaa kieltämättä rohkealta.

1 tykkäys

Mä käytän Yahoo Financea, toimii mainiosti sekä applikaationa että webbiversiona. Useimmat kurssit (esim Suomi, Ruotsi, USA) ovat reaaliaikaisia.

Mulla on sijoituksia muutamassa paikassa ja useammalta rahastoyhtiöltä, tää osaa kerätä ne kaikki yhteen. Rahastoarvojen päivitykset ovat viime aikoina yskähdelleet välillä, mutta enimmäkseen nekin toimivat palvelussa.

1 tykkäys

Kuka tunnustaa?

2 tykkäystä

image

Hesulin Kempower bullit tekemässä rituaaleja tänäyönä :pray::pray::pray::pray: (myös minä)

Perinteinen aamupäivän nousu ja sitten tasasta laskua loppupäivän romahdukseen takas samalle tasolle kun jengi myy uutiset :joy:

3 tykkäystä

@Jukka_Lepikko ja inflaatio… ehkä tämä tviitti sopii tänne Kahvihuoneelle paremmin. :cowboy_hat_face:

14 tykkäystä

Jollain ne velat pitää kuitata, ja aloittaa uusi kierto. Viittaus tuohon inflaatioon

1 tykkäys

Hiukan on hajontaa tavoitehinnoissa.

19 tykkäystä

Toi on ihan jäätävän iso diili. Mä olen sormi napilla valmiina ostaa kaiken mitä myydään jos tulee loppupäivän romahdus. :laughing:

1 tykkäys

Jep, nyt oli tullut lisää infoa tonne ketjuun, huhhuh kyl ne vaan on onnistunut hienosti! Kempowerin laitteet vaikuttaa kyllä paljon laadukkaammilta mitä oon nähnyt kilpailijoilla, toivottavasti saavat lisäboostia tuosta exponentiaalisesti :fire:

Wärtsilältäkin tuli hyviä uutisia tulosten muodossa🔥

Voi jo etukäteen laittaa sijoutusvirheet ketjuun että mokasi kun ei ostanut Kempoweria kun sitä sai alle kolmenkympin. En siis itsekään ostanut.

6 tykkäystä

Alkaa Kempoweriviesteissä tuoksumaan Harvia -21 :sweat_smile::wink:.

(Itsekin mietin avauspositiota ihan vain fanimielessä, valuaation puolesta en vain löydä tarpeeksi tuotto-odotusta vs. riskit).

35 tykkäystä

Mutta älä huoli. Kohtahan sitä saa taas ostettua kun pörssi aukeaa. No joo ei ehkä alle 30e mutta kuitenkin :sweat_smile:
images (4)

15 tykkäystä

Tuossa esimerkissä on jokseenkin ilmiselvää miten tuo efekti saadaan aikaan, kun kilohinnoissa on 10x ero ja kalliimman volyymi pienentyy samalla 50%. Muutenkin kuin vertailtaisiin vesimeloineita ja limejä :smirk:

Edelleen kyllä itseäni hämmentää nuo kuvan muutokset, koska asuntojen hinnoissa ehkä noin 2x hintaero per neliö PK-seudun ja muun suomen välillä, niin volyymimuutokset pitäisi olla ihan massiivisia käsittääkseni muun kuin PK-seudun hyväksi? Joko tässä on kyse tuosta paradoksista tai oikeasti virheestä :thinking:

Voisikohan tuota jotenkin haarukoida olemassaolevin tiedoin, että miten tuo matikka menee tuossa tilastossa?

En menisi vannomaan, etteikö tämän “virheen” korjaamiseksi tarjoutuisi vielä mahdollisuus :smile:

Vielä on näkemättä millaisen ystävänpäivälahjan Kempower järjestää.
image

1 tykkäys

Miksi tästä ei ole tullut pörssitiedotetta? Merkit.

Vielähän tuo onnistuisi ihan hyvin. Toki ehkä se on vieläkin virhe olla ostamatta, ken tietää.

4 tykkäystä

Eilen tuli tieto, että Inderesin Wärtsilän tuloslive on peruttu Ekin sairastumisen takia. Tänä aamuna saimme kuitenkin taas totutusti luettavaksemme Ekin tuloskommentin. Kovaa duunia tuo analyytikon työ, kun sairasvuoteeltakin pitää kommentit saada aikaiseksi. Kiitos @Erkki_Vesola , paranemisia!

43 tykkäystä

Vuoden 2023 kolmannella vuosineljänneksellä vanhan osakehuoneiston keskimääräinen neliöhinta koko maassa oli 2067 euroa, pääkaupunkiseudulla 4171 euroa ja muualla Suomessa 1608 euroa.

Eli neliöhinnoissa on eroa 2.59 kertaisesti. Tästä voidaan myös laskea nykyinen suhdeluku.
Kun koko maassa asuntojen kaupat tippuivat 30% niin pääkaupunkiseudulla reilusti enemmän.
Helsinki:


Espoo:

Vantaa:

Näillä tiedoilla olen vakuuttunut että luvut on oikein ja tarkemmin laskemalla päädyt kyllä itsekin samaan lopputulokseen.

4 tykkäystä