Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Kirjoitat kyllä sujuvasti ja rikasta kieltä käyttäen - samaa ei voi kaikista sanoa. Ja älyllinen pohdiskelukin tuntuu luontuvan. Ei ole mennyt korkeakoulutus hukkaan!

3 tykkäystä

No siis, onhan tuolla on ylätason sijoituskeskusteluja esim. Sellaisista aiheista kuin metsään sijoittaminen, rakennusalan meno ja sijoitusretroilu. En ainakaan itse nää kovin tarpeelliseksi noin rajua filtteröintiä kirjoittajien suhteen. ”Pörssien suunnasta” (joka varmaan luokitellaan yhdeksi foorumin oikeasti korkeatasoisiksi ketjuiksi) lähtee aika nopeasti muutenkin lipun kuva kankussa, niin tuskin vaatii noin radikaalia himmeliä.

Jos joku jatkuvasti kirjoittaa matalatasoista, perustelematonta tai muuten alhaisen panostuksen tekstiä ”vakavaan / asiapitoiseen” ketjuun, voi hänet varmaan vain ”hiljentää” kyseisestä keskustelusta?

Voi jäädä joku hieno helmi joltain kirjoittamatta, jos muuten olisikin innostunut ja/tai rohkaistunut jostain aiheesta x vääntämään rikkaamman pätkän, mutta ei ole muuten osoittanut veteen piirretyn rajan ylittävää tasoa.

Oli sitten ihan rennolla otteella laitettu tuo meikäläisen heitto sinun juttuun. Ei millään tapaa mikään näpäytys.

1 tykkäys

Laitetaan tänne puolelle tuosta Rinkuloiden ratsiasta, kun aika kevyttä asiaa.

Lainaus Yahoon artikkelista kun Continentaliakin ratsataan:
“Companies found guilty of breaching EU antitrust rules face fines as much as 10% of their global turnover.”

Rinkuloiden liikevaihto:


Jos tästä jotain tulisi, niin voisi ainakin kehua kuinka tässäkin säästettiin liikevaihdon romahtaessa :sunglasses:

17 tykkäystä

Aikamoista, jos Nokian Renkaat ei olis oppinu aiemmista seikkailuista. :smiley:

Eipähän tule tylsää seuratessa.

Dull-moment GIFs - Get the best GIF on GIPHY

17 tykkäystä

Joo, kyllä Inderesin materiaalit on todella opettavaisia.

Myös ne maamiinat ja sudenkuopat opettaa elämää. :face_with_hand_over_mouth:

Monelle sijoittaminen on usein sellaista yksinäistä puurtamista, josta arkielämässä ei sovi liikaa puhua.

Siinäkin mielessä varmaan nämä klusterit on monelle erityisiä foorumeita.

6 tykkäystä

Onkohan minulla Alokasmainen Anti-Midaksen kosketus :thinking:

22 tykkäystä

Samaa tässä miettiny. Toisaalta taas hyvä muistutus, että mielummin positiot kannattaa kerätä useammassa erässä vaikka jokainen osto pienen tuopposen verran erikseen tehtäessä maksaakin.

5 tykkäystä

Mieluummin aina skaalaten sisään ja exit samalla tavalla erissä pois osakkeesta tai ETF:ssä sama juttu.

1 tykkäys

Pikkupoikana ei oikein muuta tullut kotona ollessa tehtyäkään kuin rakenneltua Legoilla.

Legot sitten jäi, mutta kun tuo Lego Masters alkoi telkkarista tuli itsekin ostettua puoliksi vitsillä itselle pieni Lego setti. Siitä sitten tajusi kuinka rauhoittavaa ja mukavaa puuhastelua tuo onkaan näin aikuisena.

Näitä settejä on tuon jälkeen tullut ostettua useampikin ja näitä alkaa olemaan oman työhuoneen hyllyillä.
Vanhemmat olivat onneksi säästäneet kaikki vanhat Legoni ja nyt varastossa on odottamassa monta isoa laatikollista ysärin ja vuosituhannen vaihteen palikoita. Niillä tuskin tulee itse rakenneltua vaan ne odottavat siellä, että oma poika tuosta sen verran kasvaa että päästään yhdessä tekemään.

27 tykkäystä

Jaahas, ensin suli omat ostoaikeet Tiedosta ja nyt Renkaista. :cowboy_hat_face: Toivottavasti molempien asiat selkenevät parhain päin, mutta sitä odotellessa täytyy etsiä tutkan alle jotain muuta ostettavaa.

3 tykkäystä

Nokian renkaat se vain menee kriisistä toiseen ja itse tuotteetkin kovin heikkolaatuisia. Kuka tuota tunkiota viitsii salkussaan hilloa? Eikö pörssi ole täynnä ihan rehellisiä, kunnon tulosta tekeviä yhtiöitä?

3 tykkäystä

Oletko milloin viimeksi kokeillut? Hakkapeliitta 10:t on parhaat talvitassut mitä mulla on koskaan ollut alla.

26 tykkäystä

Jep. Kovin olen tyytyväinen itekin Nokian kumeihin ollut. Säästeliäänä ihmisenä tuntui syksyllä pahalta laittaa joku 1500 € talvisarjaan (Hakkapeliitta R5) mutta eka jääkelien jälkeen tuntui pelkästään hyvältä. Millään nastarenkaillakaan ei auto oo liikahtanu jäiselläkään tiellä niin kuin noilla :heart: Ei mitään järkeä miten hyvät renkaat.

6 tykkäystä

Rauli sai Mallisalkkutiimin tulikasteen. Näen jo mielessäni seuravan Mallisalkkukatsauksen, kun tästä naureskellaan ajoituksen osalta.

Sattuuhan sitä.

60 tykkäystä

Nokian Renkaiden ketjussa valokuvia toimiston pihalta että onko porukkaa vielä iltasella kriisipalaverissa kartellitutkintaan liittyen.

Tulee mieleen Kauppalehden Bittium-palsta vuosia sitten, missä pahimmat houruilijat oli aamuisin tyyliin passissa Bittiumin pääkonttorin pihassa ja arvioivat toimarin vaatetuksen rentoudesta/virallisuudesta onko päivän ohjelmassa isoja asiakasneuvotteluja :smiley:

En siis tarkoita että @Pika-Sissi olisit houruilija, ettei tule väärinkäsitystä

56 tykkäystä

Joo, asun tässä tehtaan vieressä, joten tottakai kunnon kansankapitalisti käy omistajan elkein tarkastamassa onko lafka täynnä Euroopan koppalakkeja vai onko seesteistä. Samalla oli luontevaa käydä pesettämässä auto viereisellä Nesteen pesuaitomaatilla.

Niin, koppalakkeja ei näkynyt, eikä ketään muutakaan. Respa oli tyhjä.

Edit: Tonttimme taloineen on oheisessa kuvassa, joten aika iholla ollaan päivittäin.

39 tykkäystä

Kyse on EU:n virkamiehistä, ei voi painaa duunii toimistoaikojen ulkopuolella. Tänää sai tiedotteen ulos. Huomenna aletaa kattoo lentoja Suomee ja sit ihmetellää miten ihmeessä Nokialle päästään?

13 tykkäystä

Jäin miettiin että olikohan tämä ihan vahinko källi. Noh, yhtä kaikki, ei lähtenyt tämän onnettoman ääni tällä kertaa perille.

Sanotaan nyt vielä että jos numeron piirtäminen menee ketuiks, niin aina voi hakea uuden lipukkeen virkailijalta, - vaikka teko saattaa vaikuttaa kieltämättä rohkealta.

1 tykkäys

Mä käytän Yahoo Financea, toimii mainiosti sekä applikaationa että webbiversiona. Useimmat kurssit (esim Suomi, Ruotsi, USA) ovat reaaliaikaisia.

Mulla on sijoituksia muutamassa paikassa ja useammalta rahastoyhtiöltä, tää osaa kerätä ne kaikki yhteen. Rahastoarvojen päivitykset ovat viime aikoina yskähdelleet välillä, mutta enimmäkseen nekin toimivat palvelussa.

1 tykkäys

Kuka tunnustaa?

2 tykkäystä