Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Onnistuuko vielä lisätä vastaus vaihtoehto ei koskaan? :sweat_smile: Mieluummin näkisin rahojen mehevän investointeihin tai/ja omien osakkeiden ostoihin ja mitätöintiin.

2 tykkäystä

Riippuu varmaan siitä millä perustein osinkoa jaetaan. Jos tuloksenteko on tasaista ja tase vahva niin kassavirrastahan voisi maksella osinkoja vaikka joka päivä eikä padota rahoja jonnekin kuukausiksi odottelemaan. Päivittäinen osingonmaksu voisi periaatteessa myös kertoa hyvää firman talousprosessien ja -softien notkeudesta. :smiley:

Tämä on tosi hip ja pop kryptoissa. Näistä neljästä verotapahtumasta tienasin eilen kokonaiset 3.89 euroa. Toivottavasti veroilmoituksessa ei tule hässäkkää.

5 tykkäystä

Tuskin sentään jos ne “maksetaan” kryptoissa. Silloinhan muistuttavat enemmän omien ostoja (joita monet pörssiyhtiötkin tekevät päivittäin).

@OldFeki oletko se todella sinä?!
Jos olet niin on sua kaivattu!

5 tykkäystä

Testaisin sinuna divlyä ellet jo ole asiakas. Kyllä oman selvityksen perusteella noi on verotettavaa tuloa ja toi divly omien testien perusteella osaa ne laskea. Ajattelin maksaa siitä että ei tarvi hikoilla omien säätöjen kanssa kun neljässä pörssissä toimenpiteitä, siirtoja + noita EARN toimintojakin. Divly taitaa olla ainoa joka osaa myös hankintameno-olettaman automaagisesti. EI toiminut pariin mun pörssiin mutta muutamassa viikossa saivat nekin toimimaan.

1 tykkäys

Kyllä verottajan ohjeen mukaan ovat ihan pääomatulona verotettavaa.

1 tykkäys

Nyt ei mene hyvin. Norjan öljyrahasto jäi indeksistä Norjan öljyrahaston sijoitukset tuottivat liki 200 miljardia euroa – Lisäsi omistustaan Microsoftissa | Kauppalehti

Tuottoa vain 16 % eli n. 200 miljardia €.

22 tykkäystä

Tuli tästä mieleen, että pitäisköhän noihin ylätason ketjuihin laittaa ylläpidon toimesta ihan suosiolla oikeudet vain tietyille nimimerkeille, jotka ovat ajan kuluessa ns. osoittaneet analyyttisen tasonsa kirjoittajina?

Itse suht tuoreena palstajäsenenä en aluksi edes ymmärtänyt, ettei esimerkiksi Pörssien suunta -ketjuun oikein edes saisi kirjoittaa lyhyitä “itsestäänselvyysviestejä”. :sweat_smile:

Muuten toki toivottavaa, että esimerkiksi yhtiöketjuissa myös ne lyhyen ytimekkään mielipideeseen perustuvat viestit sallittaisiin. Nykyajan konsensus on vähän se, että mielipiteillä ei ole väliä ellei ole esittää dataa sen tueksi. Mua tosin aina kiinnostaa lukea mielipiteitä - saadan sitä sitten itse penkoa tarvittaessa lisää, että onko jonkun näkemys perusteltu vai ei. Itse olen palstakirjoittana vähän sellainen, että jätän kaiken datan argumenttieni takana lainaamatta. Sysään lähes poikkeuksetta vastuun lukijalle väitteideni todenmukaisuuden tarkistamisessa :grin: No, aina voi yrittää edistyä…

Joku taho järjesti Flash-crashin Tyrekseen, kaatamalla 10 minuutissa vajaan 300 000 lappua laitaan. Harmi, ettei välittäjätietoja näytetä enää kaupankäyntikirjassa, jotta kusetusmarkkinoiden manipulaattorin saisi kiinni housut nilkoissa.

Itseäni tuo auttoi, koska pidin pilkkiä pinnan alla ja lappuja napsahti taas salkkuun muutaman prosentin enemmän kuin aamulla oli.

2 tykkäystä

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/eu-antitrust-regulators-raid-tyre-makers-concerns-about-possible-cartel-2024-01-30/

Tuommoinen muutama minuutti sitten. Saattaapi vaikuttaa rinkuloiden kurssiin.

Firmaa ei tuossa jutussa mainittu nimeltä, joten en tiedä onko muuta kuin roboreagointia.

13 tykkäystä

Tietää ainakin olevansa Suomessa, kun foorumilla saa laittaa lupahakemuksen ketjuun kirjoittamisesta.

35 tykkäystä

No se kyllä. Mietin asiaa vaan siltä kantilta, että olisi selvä peli eikä tarvitsisi mm. tässä ketjussa lukea itkua siitä miten taso on heikentynyt. En mä itse jaksaisi siitä loukkaantua, vaikka ei olisi oikeuksia kirjoittaa johonkin “ylätason” ketjuun.

Vaikka korkeakoulututkinto taskusta löytyykin, niin en ainakaan itse kuulu millään muotoa niiden terävä-älyisten kirjoittajien joukkoon, jotka kykenevät ainakaan toistaiseksi tarjoamaan joidenkin kaipaamaa analyyttistä ja datapainotteista sisältöä keskusteluihin.

Anteeksi siis olemassaoloni :poop: :see_no_evil:

4 tykkäystä

Kirjoitat kyllä sujuvasti ja rikasta kieltä käyttäen - samaa ei voi kaikista sanoa. Ja älyllinen pohdiskelukin tuntuu luontuvan. Ei ole mennyt korkeakoulutus hukkaan!

3 tykkäystä

No siis, onhan tuolla on ylätason sijoituskeskusteluja esim. Sellaisista aiheista kuin metsään sijoittaminen, rakennusalan meno ja sijoitusretroilu. En ainakaan itse nää kovin tarpeelliseksi noin rajua filtteröintiä kirjoittajien suhteen. ”Pörssien suunnasta” (joka varmaan luokitellaan yhdeksi foorumin oikeasti korkeatasoisiksi ketjuiksi) lähtee aika nopeasti muutenkin lipun kuva kankussa, niin tuskin vaatii noin radikaalia himmeliä.

Jos joku jatkuvasti kirjoittaa matalatasoista, perustelematonta tai muuten alhaisen panostuksen tekstiä ”vakavaan / asiapitoiseen” ketjuun, voi hänet varmaan vain ”hiljentää” kyseisestä keskustelusta?

Voi jäädä joku hieno helmi joltain kirjoittamatta, jos muuten olisikin innostunut ja/tai rohkaistunut jostain aiheesta x vääntämään rikkaamman pätkän, mutta ei ole muuten osoittanut veteen piirretyn rajan ylittävää tasoa.

Oli sitten ihan rennolla otteella laitettu tuo meikäläisen heitto sinun juttuun. Ei millään tapaa mikään näpäytys.

1 tykkäys

Laitetaan tänne puolelle tuosta Rinkuloiden ratsiasta, kun aika kevyttä asiaa.

Lainaus Yahoon artikkelista kun Continentaliakin ratsataan:
“Companies found guilty of breaching EU antitrust rules face fines as much as 10% of their global turnover.”

Rinkuloiden liikevaihto:

Jos tästä jotain tulisi, niin voisi ainakin kehua kuinka tässäkin säästettiin liikevaihdon romahtaessa :sunglasses:

17 tykkäystä

Aikamoista, jos Nokian Renkaat ei olis oppinu aiemmista seikkailuista. :smiley:

Eipähän tule tylsää seuratessa.

Dull-moment GIFs - Get the best GIF on GIPHY

17 tykkäystä

Joo, kyllä Inderesin materiaalit on todella opettavaisia.

Myös ne maamiinat ja sudenkuopat opettaa elämää. :face_with_hand_over_mouth:

Monelle sijoittaminen on usein sellaista yksinäistä puurtamista, josta arkielämässä ei sovi liikaa puhua.

Siinäkin mielessä varmaan nämä klusterit on monelle erityisiä foorumeita.

6 tykkäystä

Onkohan minulla Alokasmainen Anti-Midaksen kosketus :thinking:

22 tykkäystä

Samaa tässä miettiny. Toisaalta taas hyvä muistutus, että mielummin positiot kannattaa kerätä useammassa erässä vaikka jokainen osto pienen tuopposen verran erikseen tehtäessä maksaakin.

5 tykkäystä