Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Haha, mulla on ollut just sama kirja ilta/lenkkikuuntelemisena, täytyy uudelleen käydä toi myynnin osuus läpi. Itse asiassa kyseisestä kirjasta poimin sen ajatuksen, että jos haluan myydä X osakkeen, luovu - äläkä haikaile - jälkikäteen voi analysoida oliko virhe, ja miksi.

Hauska sattuma, että Capman mulla yksi, joista haluisin luopua, mutta toisaalta uskon pitkällä tähtäimellä.

3 tykkäystä

Juuri näin :+1:, yhtä äkkiä huomaat kuluttaneesi aikaa täysin turhaan kun sen ajan olisi voinut käyttää merkityksellisempään.

1 tykkäys

Sama, uskon kanssa että jatkossa varmasti hyvä meno CapManilla, ostelen sitten kun saa alesta takaisin. :slight_smile:

1 tykkäys

Suomifirmoja ei kovinkaan paljoa kiinnosta nuo Finanssivalvonnan ohjeistukset, koska aitoja sanktioita ei Suomessa anneta rikkomuksista. Laitoin itsekin tuosta asiasta viestiä Wetterille, joka julkaisi negatiivisen tulosvaroituksen “ennakkotietona” vastoin ohjeistusta.

26 tykkäystä

Maailman ruokahintaindeksin jäähtyminen on ihan yhteiskuntarauhaakin ajatellen positiivinen kehityssuunta: :chart_with_downwards_trend::stew:

42 tykkäystä

Minulla tulee lähikuukausina jonkin verran massia ja hieman on jo käteistä ennestään, joten mä voisin tehdä siitä viimeistään veliosakkeen. :cowboy_hat_face:

Adventure Time Bro Fist | Adventure time gif, Adventure time, Adventure

11 tykkäystä

Siskot ja veljet. Käännän katsetta Ruotsin pörssin suuntaan. Mikä on hyvä paikka seurata tarjontaan samantyyppisesti kuin esim Inderes tai Kauppalehti? Di.se? Osingot ym.

1 tykkäys

Ehkei ihan vielä kovin kattava, mutta pikku hiljaa…

Saanen esittää:

22 tykkäystä

Hienosti lähti kurssi putoamaan klo 14.55 jälkeen kun markkinat lukivat tiedotteen, että @Sijoittaja-alokas harkitsee lähtevänsä mukaan omistajaksi :sweat_smile:

49 tykkäystä

Olen sijoittanut pitkään ja mielestäni Indereksen sivut on Suomen parhaat. Jos saman datan alkaa saamaan Ruotsin yhtiöistä niin loistavaa. IDIS, luokaa myös “oma salkku”-palvelu. Sellainen kuin Kauppalehdellä?

1 tykkäys

Miten tuo ‘grundläggande rättighet’ kalskahtaakin niin komealta korvaan? Jopa vielä hienommalta kuin Inderesin suomenkielisen moton ‘perusoikeus’.

1 tykkäys

Älypuhelinkeskusteluun liittyen, oli aika kamalaa nähdä yksi päivä kahvilassa nainen noin 1 v lapsen kanssa. Rattaat oli käännetty puoliksi sivuun, äiti näpytteli jotain viestejä puhelimella ja lapsi selasi Tiktokia toisella puhelimella. :frowning:

6 tykkäystä

Rupateltiin @Antti_Luiro kanssa viime perjantaina tekkiyhtiöistä. Taisi molemmat perjantaifiiliksissä podin nauhoituksen jälkeen todeta, että tuli ihan härkäinen olo hesulin tekkiosakkeiden keskipitkän aikavälin potentiaalin osalta :smiley: Podin loppupuolella myös vastuutonta spekulointia siitä, kuka seuraavaksi ostetaan pois kuleksimasta pörssistä…

32 tykkäystä

‘Putinin haastajan kannatus­korteissa kuolleita ihmisiä’. En voinut välttyä pohtimasta, ovatko nämä onnettomat pudonneet ikkunasta vai jääneet kenties auton alle.

2 tykkäystä

Pörssikurssit | Rahastot | ETF | Sijoitus | Morningstar
Se on ihan hyvä palvelu, se purkaa myös rahastot ja näet kaikki painotukset toimialoittain, maittain ym. ym. kätevä ja ilmainen.

Kirjoittelin tuonne ensiajatuksia tuosta hankinnasta. Ja ensi viikolle jää salkun teurastaminen / juustohöylääminen / viilaaminen.

Pari viikkoa kun oli tuolla niin kyllä tuota keskimäärin 15-23 asteen päivälämpötilaa ja liukkaudesta vapaita kävelyreittejä alkoi arvostamaan, vaikka ei tuolla kelillä uimaan (ehkä 15-asteiseen veteen) tehnytkään mieli. Sen verran että pienen 45k heräteostoksen lähti tekemään, kun sopiva tuli vastaan.

18 tykkäystä

Kävitkö @Sijoittaja-alokas kahviostoksilla?

5 tykkäystä

Voisiko joku nyt tiivistää mikä tässä hesulin börsässä on rikki? Joku tuholaistorjunta paikalle myrkyttämään shorttaajat ja muut geelitukkaiset helppoheikit veks.

8 tykkäystä

Kerrankin on kunnollinen hinta.

Halpaa jopa mullaksi, miksi monet tuota kutsuvat. :cowboy_hat_face:

8 tykkäystä

Korjasin hiukan. Tuossa varmaan enemmän hiekkaa mukana kuin kahvia.

2 tykkäystä