Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Tapasi irrottaa lauseita asiayhteydestä on niin perustavalla tavalla väärin toimittu. Ja vaikka sanot, ettet kritisoi minua, tosiasiassa tulit juuri niin tehneeksi. Harva meistä osaa erityisemmin nauttia naurunalaiseksi joutumisesta. :cry:

Minähän en tuota Seppo Saarion teesiä allekirjoittanut vaan pikemminkin argumentoin sitä vastaan. Sen verran komppaan Saariota, että voidakseen jakaa jatkuvasti kasvavaa osinkoa, on oltava jatkuvasti tulostaan parantava yhtiö.

Ketjun edellisessä viestissäni totesin etten itse arvosta osinkoa ja kerroin sijoittavani mieluummin yhtiöihin, jotka eivät maksa osinkoa, koska niiden liiketoiminta tuottaa markkinakorkoa paremmin, jolloin niiden kannattaa sijoittaa kasvuun. Kirjoitin “Pääsääntöisesti osinko on tietenkin sijoittajan itse itselleen maksamaa rahaa, josta hyötyy ainoastaan verottaja.”

Totesin, että suuri osa suomaisista yksityissijoittajista kuitenkin mitä ilmeisimmin arvostaa osinkoa, etenkin kasvavaa sellaista. Kirjoitin: "Moinen ei ole mikään ihmekään, koska sellaiset auktoriteetit, kuin vaikkapa Seppo Saario pitävät kasvavaa osinkoa jopa tärkeimpänä sijoituskriteerinään."

Keskusteluketjussa pohdittiin miksi Talenom maksaa kasvavaa osinkoa vaikka rahaa ei oikein olisi.

Ei me Verneri täällä niin bulleroita olla kuin Sinä luulet, tosiasiassa ollaan paljon pahempia :joy:

6 tykkäystä